Een 1.4 of 1.6 erin, en rijden.
Origineel is hij toch niet helemaal meer. En 1400 pleuro's is een boel geld. Daar kun je veeeel andere dingen voor aan je auto doen.
Of moet ik me mond houden, en "Het Ax Sport" in ere houden?
Ik denk dat ieder zo zijn eigen mening over dit soort dingen heeft.
Sterkte met je zware beslissing
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Sprot blok maar weg mieteren? Vind ik een beetje sneu Hij ziet er misschien niet origineel uit, maar het blijft een sport. Deze kan terug naar originele status. Het blok van een sport is sowieso het bijzondere aan deze AX. Met een 1600 erin, zie je er nooit meer van af dat het een sport was.
Dus zo zonde vinden jullie het niet, als het blok niet origineel gehouden word ?
Tuurlijk lijkt het mij ook vet om een super snelle AX te hebben. Maar dat het een Sport is, vind ik al vet genoeg. Als we nu aan het blok gaan klooien. Is hij dus helemaal niet meer origineel.
What to Do...
(Ps. En wat voor 1600 zitten jullie aan te denken? Saxo ?)
..en als je 'm weer origineel wil hebben, dan reviseer je dan het onderblok en bouw je de hele boel terug! Maar trust me, dat wil je niet
Als je 'm toch open hebt is een oliekoeler ook wel een strak plan trouwens. Als je 'm regelmatig in wil trappen that is.
Ik heb het onderblok idd gezien, en er staat dat ie weinig heeft gelopen. Deze week even achteraan bellen, wat dingetjes vragen.
Kunnen jullie mij vertellen wat wij er aan PK's aan vooruit/achteruit gaan? Ik zie dat zown 1.6 8v standaard 95 PK heeft, of is het nou 103 PK ? En word zown 1600 veller als je de carbs erop zet ?
dat past allemaal, er is een met een 205 rallye geweest en die had een 1600 onderblok met een rallye kop, en volgensmij een andere nokkenas.
die had geloof ik 140 pk op de krukas.
dan heb je ongeveer 120 op de wielen.
Ik heb mij aangemeld bij de 205club. Wachten op reactie van de Adminstrator.
Ik heb dus dat onderblok gezien bij Bart Ebben. Is dit een beetje een vertrouwd bedrijf. Niet dat ik straks het onderblok als nog moet laten reviseren.
je hebt bij Ebben een startgarantie. dus dat het iig goed loopt. Hoe lang is niet echt garantie op, dus als ie binnen een halfjaar kapot loopt doordat ie eigenlijk best gaar was heb je pech.
Ik ga straks even druk in m'n mailbox zoeken voor die gasten uit het Oosten die crossen met een Sportje. Die rijden nl. al tijden met een 1600 onderblok met 1300 kop met volgens mij dubbele webers en de originele nokkenas.
(edit) Even in het telefoonboek zoeken op Autax V.O.F., zo heet het bedrijf. Gast die ik gesproken heb is zelf behoorlijk technisch, heeft 'm ook opgebouwd, dus houd je monteur bij de hand als je gaat bellen