Peter (GT 1.6 16v + BMW E30 325i cabrio)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Browny wrote:Wel balen van die CO2 uitstoot, das het lastigst op te lossen.


aangezien de auto een tijd stil heeft gestaan is het misschien wel handig om de auto een tijdje goed op zijn staart te trappen.. dat wil ook nog wel eens een verschil geven in de co2

peter: lees dit eens door staan veel handige tips bij...

http://www.gummen.org/newforum/forum_message.asp?mes_id=0715120
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Rot voor je Peter.

De CO-uitstoot zal ook wel te maken hebben met je hoge brandstofverbruik. En dus met je rijcomputer, gok ik.

Met de apk geef ik de garage gewoon de opdracht alles te vervangen. Is dit geen optie? Hoef je alleen nog zelf naar je computer te kijken denk ik.
Freude am Fahren.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

alles vervangen wat de garge wil lijkt me geen voordeel..

dan zit je straks met een rekening van dik 1000,-
Image

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 483
Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by ZX-Cruiser »

Remschijven zou ik iig ff opmeten of de dikte nog wel goed is, als dat al niet zo is hebben ze mssn een puntje daar.
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

peter wrote:Fotootje van de motorkap in de folie:

Image

Ik ben verschrikkelijk nieuwsgierig wat er morgen uitkomt bij de dealer...... hopen dat het meevalt


Hallo,

is die motorkap met een of twee stukken folie gedekt ?

Op ebay vind ik voor +-100? de grote rollen van 120*150cm, is dat de gewone prijs ?

bedankt voor je raden :)

edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

Post by edwin ss50 »

he peter, kan je brandstofdruk ook te hoog zijn, dat bijv je pomp te veel druk geeft of je brandstofdruk membraan wat niet goed opent?

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Sinds gisteren is de GT chic weg, helemaal gedemonteerd gisteravond bij de sloop afgeleverd :

Image

We hebben hem op een aanhanger gelierd, en zo naar de sloop gebracht:

Image

Peter mag dus weer op de fiets tegenwoordig :roll:

De 16v rijd, maar nog steeds niet goed. Wel zijn er een aantal punten naar boven gekomen waar het aan zou kunnen liggen, dus dat wordt nog geprobeerd, en als dat niet lukt breng ik hem naar Douwma in Leeuwarden, die is specialist in deze motoren en heeft zo'n conversie al vaker gedaan.

@Speederdd: folie is 1 stuk, heb ik hier bij een automaterialenzaak gekocht voor 60 euro geloof ik... moet er wel bijzeggen dat het een drama is om het er goed op te krijgen en het effect toch tegenvalt. Bij mij is de folie er weer af en zal de motorkap t.z.t. naar de spuiter gaan.

@edwin ss50: geen idee, ga ik uitzoeken!
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

het is zonde dat het nodig was..
maar wat een geweldige foto zo je chiq op zn kant :D

fietsen is wel gezond peter.. maar niet leuk :(

douwma, is dat die eigenaar van die paar garages waar ook die 16klepper met 150pk aan de wielen vandaan komt? (die op zolder mee reedt?)

sterkte..
Image

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

q01z wrote:het is zonde dat het nodig was..
maar wat een geweldige foto zo je chiq op zn kant :D

fietsen is wel gezond peter.. maar niet leuk :(

douwma, is dat die eigenaar van die paar garages waar ook die 16klepper met 150pk aan de wielen vandaan komt? (die op zolder mee reedt?)

sterkte..


Ik heb foto's van alle hoeken gemaakt toen ie op z'n zij lag, dus kan er nog wel wat plaatsen. Ik vind het wel erg jammer, heb 4 jaar lang in deze ax gereden met erg veel plezier en weinig problemen, maar aan alle leuke dingen komt een eind :( Het was niet rendabel meer om hem nog een keer door de apk te loodsen...

Douwma heeft een aantal saxo's die hij verhuurd voor circuitgebruik, en zijn dochter reed in de saxo cup. De ecu die ik nu heb komt bij hem vandaan en ik heb nog contact met hem gehad over het beroerde lopen van de motor. Zodra ik een beetje geld heb en zelf nog geen oplossing gaat ie daar heen. Die man weet echt alles van die saxo's :)
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Zonde van die Chiq zeg :shock: Hij ligt er echt droevig bij zo!

Hopen dat het goedkomt met de 16v... Ik zou het zo cool voor je vinden als die 16v nou eens goed ging lopen. Volgensmij ga jij er dan nog heel veel plezier aan beleven en dat mag onderhand wel!
Freude am Fahren.

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Wel gaaf dat het iig beloond is doordat het zich kan verplaatsen op eigen kracht :)

Wel respect voor alles... Mijn motto: Aanhouder wint... Dus de 16v wordt op en top :lol:
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Hey Peter, zonde van de chic... ik weet nog wel een tijdje terug op een nieuwegein meeting dat je helemaal lyrisch was over de chic, zal inmiddels al wel dik 3 jaar terug zijn :shock: De 16V was nog niet in beeld.

Maarreh, goed om te fietsen. Voordat ik de GTI had heb ik ook een tijdje moeten fietsen (ongeveer twee maanden en oh wat mis je de auto dan, het was toen zelfs nog zomer) maar dan realiseer je je wel dat er toch veel geld in de auto gaat zitten! Wat dus mooi je bankrekening kan spekken als je geen kosten meer hebt voor je auto (of ik jouw geval twee)

Succes ermee maar weer!!

Wordt je motorkap weer gewoon blauw?
Image

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

Peter, het kan zijn dat je ECU als t ware op slot gaat of blokkeerd, als ie van de ene auto naar de andere gaat. Dat heb ik wel eens gehoord. dat schijnt een beetje een 16v kwaaltje te zijn. je zou hem misschien moeten laten ontblokken.

Succes
**Stay Tuned**
Image
Image

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Rob GT wrote:Hey Peter, zonde van de chic... ik weet nog wel een tijdje terug op een nieuwegein meeting dat je helemaal lyrisch was over de chic, zal inmiddels al wel dik 3 jaar terug zijn :shock: De 16V was nog niet in beeld.

Maarreh, goed om te fietsen. Voordat ik de GTI had heb ik ook een tijdje moeten fietsen (ongeveer twee maanden en oh wat mis je de auto dan, het was toen zelfs nog zomer) maar dan realiseer je je wel dat er toch veel geld in de auto gaat zitten! Wat dus mooi je bankrekening kan spekken als je geen kosten meer hebt voor je auto (of ik jouw geval twee)

Succes ermee maar weer!!

Wordt je motorkap weer gewoon blauw?


Tsja Rob, tijden veranderen en ik vind het erg jammer dat de chic weg is. Maar soms moet je keuzes maken...

De motorkap wordt weer blauw inderdaad :)

thommes wrote:Peter, het kan zijn dat je ECU als t ware op slot gaat of blokkeerd, als ie van de ene auto naar de andere gaat. Dat heb ik wel eens gehoord. dat schijnt een beetje een 16v kwaaltje te zijn. je zou hem misschien moeten laten ontblokken.

Succes


bij mijn ecu is die blokkering eraf :) dus dat zal het niet zijn, dan wil hij namelijk helemaal niet lopen. Vermoeden is dat de distributieriem een tandje verkeerd staat, alleen om daarachter te komen moet het blok er weer uit :roll:
Image

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

peter wrote:
Rob GT wrote:Hey Peter, zonde van de chic... ik weet nog wel een tijdje terug op een nieuwegein meeting dat je helemaal lyrisch was over de chic, zal inmiddels al wel dik 3 jaar terug zijn :shock: De 16V was nog niet in beeld.

Maarreh, goed om te fietsen. Voordat ik de GTI had heb ik ook een tijdje moeten fietsen (ongeveer twee maanden en oh wat mis je de auto dan, het was toen zelfs nog zomer) maar dan realiseer je je wel dat er toch veel geld in de auto gaat zitten! Wat dus mooi je bankrekening kan spekken als je geen kosten meer hebt voor je auto (of ik jouw geval twee)

Succes ermee maar weer!!

Wordt je motorkap weer gewoon blauw?


Tsja Rob, tijden veranderen en ik vind het erg jammer dat de chic weg is. Maar soms moet je keuzes maken...

De motorkap wordt weer blauw inderdaad :)

thommes wrote:Peter, het kan zijn dat je ECU als t ware op slot gaat of blokkeerd, als ie van de ene auto naar de andere gaat. Dat heb ik wel eens gehoord. dat schijnt een beetje een 16v kwaaltje te zijn. je zou hem misschien moeten laten ontblokken.

Succes


bij mijn ecu is die blokkering eraf :) dus dat zal het niet zijn, dan wil hij namelijk helemaal niet lopen. Vermoeden is dat de distributieriem een tandje verkeerd staat, alleen om daarachter te komen moet het blok er weer uit :roll:


spijtig van die motorkap, ik had die kunnen overkopen met de folie ;)

nu moet ik nieuwe folie kopen :oops:

toch nog eens succes met de 16v

edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

Post by edwin ss50 »

he peter, douwma in leeuwarden is toch citroen dealer?
een jongen bij mij uit de klas loopt daar stage.

maar over dat unlocken, ik trok mijn toetsen bord eraf met lopende motor, van alles gedaan accu er een hele tijd af, stroom er weer op en nog wat van zulk soort dingen gedaan, en hij loopt nog steeds zonder toetsen bord.

(toetsen bord = startblokkering)


het zou kunnen, ik heb het eens met een 205 met 1.4 motortje gehad, alleen die liep goed alleen er zat totaal geen trekkracht meer in.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

edwin ss50 wrote:he peter, douwma in leeuwarden is toch Citroën dealer?
een jongen bij mij uit de klas loopt daar stage.


Douwma is een wat oudere man die uit hobby(?) saxo's prepareert voor circuitgebruik, en hij is allesbehalve citro-dealer

edwin ss50 wrote:maar over dat unlocken, ik trok mijn toetsen bord eraf met lopende motor, van alles gedaan accu er een hele tijd af, stroom er weer op en nog wat van zulk soort dingen gedaan, en hij loopt nog steeds zonder toetsen bord.

(toetsen bord = startblokkering)


Klopt, is bekend dat je zo de startblokkering eruit kan halen

edwin ss50 wrote:het zou kunnen, ik heb het eens met een 205 met 1.4 motortje gehad, alleen die liep goed alleen er zat totaal geen trekkracht meer in.


??? :dontknow:
Image

cannabis.passiva
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: ThuNov16, 2006 12:39:46 AM
Location: Wijk bij Duurstede

Post by cannabis.passiva »

edwin ss50 wrote:het zou kunnen, ik heb het eens met een 205 met 1.4 motortje gehad, alleen die liep goed alleen er zat totaal geen trekkracht meer in.


hoe zo'n motortje reageert is heel verschillend welke kant je 'm uitstelt. jij beschrijft hoog verbruik, wel trekkracht en vroeger goed gelopen?
klinkt als een ECU die zich "verkeerd" ingelezen heeft.

als de kleppen te vroeg gaan zou ie iig moeten trekken als een idioot maar geen hoge toerentallen willen draaien en een erg onregelmatige stationair hebben. andersom weet ik niet, dat heb ik nooit geprobeerd :)

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

cannabis.passiva wrote:
edwin ss50 wrote:het zou kunnen, ik heb het eens met een 205 met 1.4 motortje gehad, alleen die liep goed alleen er zat totaal geen trekkracht meer in.


hoe zo'n motortje reageert is heel verschillend welke kant je 'm uitstelt. jij beschrijft hoog verbruik, wel trekkracht en vroeger goed gelopen?
klinkt als een ECU die zich "verkeerd" ingelezen heeft.

als de kleppen te vroeg gaan zou ie iig moeten trekken als een idioot maar geen hoge toerentallen willen draaien en een erg onregelmatige stationair hebben. andersom weet ik niet, dat heb ik nooit geprobeerd :)


Trekken doet ie als een idioot, voornamelijk hoog in toeren, maar hij loopt wel erg onregelmatig stationair, en komt in lage toeren wat moeizaam op gang.
Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Image

Groetjes,

Michel

Post Reply