Mijn naam is Rob en ik ben 23 jaar. Sinds vorige week donderdag ben ik de trotse eigenaar van mijn eerste autotje, een AX 1.1i GTE (kleur; donkerblauw). De reden van aanschaf was dat ik studeer in Rotterdam (bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit) en woonachtig ben in Den Haag, waardoor het o.v. m'n halve dag in beslag nam.
Aan de hand van verscheidene criteria (niet te duur, zuinig, relatief goedkoop in onderhoud) ben ik op zoek gegaan en uiteindelijk voldeed de AX aan mijn wensen. Hij is uit het bouwjaar '93 en ziet er van binnen helemaal perfect uit en van buiten zijn enkele gebruikerssporen te bespeuren. Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik aardig gematst ben door een maat van me die zijn eigen garage bezit en deze auto had staan voor een prijs van 1350 euro. Ik mocht 'm meenemen voor de vriendenprijs van 800 euro (en een fles bacardi).
Het enige nadeel dat het autotje heeft is dat de benzinemeter een soort van eigen leven leidt. In mijn zoektocht naar de oplossing voor dit probleem kwam ik op deze, zeer informatieve, site terecht. De oplossing heb ik nog niet helemaal, maar ik ben geen opgever dus dat gaat vast goedkomen. En zoniet dan zullen de vragen wel binnenstromen (iemand die weet hoe de search efficient werkt?), want m'n kennis wat betreft auto's is 0,0 maar ik ben een snelle leerling. (wellicht een schrale troost

Wat betreft tuning, pimping (of welke andere blitse namen er ondertussen mogen bestaan) ben ik er nog niet uit. Ik vraag mij af of het de moeite is, want naar mijn inziens wordt de waarde er niet beter op als je een soort van straatmonster creert. Aan de andere kant ben ik wel een vent, dus ik vind dat soort dingen wel geinig. Ik twijfel dus nog (nouja eigenlijk wil ik het wel gewoon maar ik ben zoals vermeld een student).
Wat ik wel zeker weet is dat ik er een goede installatie in wil hebben, aangezien ik aardig wat kilometers zal maken. Ik heb al wat inspiratie opgedaan aan de hand van foto's van enkele leden, dus dat gaat zeker wat leuks worden.
Tegen de tijd dat de eerste dingen verandert zijn zal ik eens een foto plaatsen, want momenteel is de auto (doopnaam Paris, naar Paris Hilton)

Dat was 'm voor nu, als mijn budget het toestaat verschijnen binnenkort de eerste foto's van een AX waar al een heel klein beetje werk aan verricht is.
Ciao!