Joost de Ruiter (1100 Cabrio '89, C3 1.6 16V, C5 2.0 16V)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Weer nieuw leven in dit mooie karretje,....... goede investering...al zeg ik het zelf...
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Lekker bezig Joost!!

Wat me opvalt, als er ergens wat te sleutelen valt is Sander erbij!!!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Ah mooi bezig Joost!
Kijk uit, een Cactussssss

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

TwoTone wrote:Damn.. lekker bezig zeg! Maareuh die kat eronder... zou je die niet eens lozen? ;)



Kijk laat de keurmeesters dat maar denken 8)
Die uitlaatklem na de cat gaf mij een mooie kans er een 25cm lange betonboor in te jassen. :wink: hij is nu compleet leeg.

en binnenkort leg ik ook een setje banden op de vlag
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Jaja dat is het betere nieuws Joost. Hou ons op de hoogte :!:
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

saxo100
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 545
Joined: SunMar07, 2004 6:43:43 PM

Post by saxo100 »

TwoTone wrote:Damn.. lekker bezig zeg! Maareuh die kat eronder... zou je die niet eens lozen? ;)


Die kat is leeg gemaakt!

Greettttzzzz

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Zoals iedereen heeft gelezen een nieuwe blokje. Lekker vers :)
Na wat inrijden en geregel van uitwisseling aan sensoren en een injectiehuis wat leuke probs waaronder stationair 4000 rpm.
2 weekjes na de wissel heeft de AX zich op het circuit gewaagd tijdens de Vroemdag. Een nieuwe ervaring het blokje liep dit jaar niet meer te heet. De eerste opluchting. Ondanks het nog steeds rare stationair en de lekker walmende uitlaat ben ik met een verbruik van 1 op 6 (de letterlijke 1 op emmer) weer dinsdags thuis gekomen.
De nummer 139 werd omgetoverd tot nummer 13. Tja daar heb ik nou eenmaal wat mee. (Dominique is op vr de 13de geboren en zo zijn we ook getrouwd. Inmiddels zijn we van huisnummer 13 naar 130 verhuisd ook wel 13nul genoemd) Genoegd geluld.
Zondags na de Vroemdag was het tijd voor AX Nieuwegein. Dus met nummertje 13 er heen, zoals de meeste wel gezien hebben een lekker walmende uitlaat + een verzuipende motor met inparkeren. Achja raak je aan gewend na 1500 km. Na met Jeroen (TwoTone) erover geouwehoerd te hebben toch maar eens de lambda sensor nameten. (Ik had de ecu al eerder uitgelezen en 8 storingen gevonden waaronder ook de lambda).
Deze geweldige sensor heeft een klap gehad bij het aansluiten tijden het blokje wisselen. Hij zat verkeerd om.
Na de meeting maar eens tijd genomen dat ding eens te wisselen. En voor de mensen die mijn garage kennen ik had hem binnen 5 minuten gevonden. Hij hing nog aan de volledige kabelboom van de rode gesloopte GT.
Na de wissel liep hij een stuk beter, echt een groot verschil.
Aangezien de R in de maand zit en ik vorig jaar geen actie ondernomen heb was ik afgelopen augustus al eens gaan informeren voor winterbandjes. De alu GT velgjes werden opgeknapt en de boutjes en velgdopjes gevonden. De brede sloffen gingen afgelopen maand onder de AX uit. Er werden Maxxis winterbandjes onder gezet 165/65/14. Ik hoopte op hogere snelheden over de drempels maar dat mocht ik al heel snel vergeten. Aanlopen ging met deze bandjes sneller dan met mijn 195/45/15?s. De velg is 5,5 J breed en de ET was even wat anders. Zo deze zijn ook alvast APK waardig. De oudjes waren al bijna profielloos en op het circuit is het laatste beetje ook nog verloren gegaan. (Vervelend)
Nu nog de APK want die moest echt.
De koplampen met spoilertjes werden vervangen voor gewone, de claxon werd weer toeterend gemaakt.
De uitlaat was op de laatste klem niet gas dicht. Dat was ook nog even sleutelen maar nu werkt de Devil zoals het hoort. Ik heb het over Devil want die heeft vrij recent mijn dubbele Sebring vervangen.
Toen kwamen de APK kriebels mijn AX kreeg al kuren op de snelweg met remmen en dit werd bij de APK nadrukkelijk bevestigd.
Onvoldoende remvermogen en remverschil rechts links. Ai een APKUT dus. Mijn nieuwe woord voor een APK afkeur. Helaas was dat nog niet alles. Het wiellagertje rechtsachter is gaan hemelen, zo ook het knipperlichtje in het zijscherm. Verders mocht er ook nog een koplamp bijgesteld worden.
Zo ben ik aan het sleutelen gegaan. Het wiellagertje werd even over geperst bij mijn auto-onderdelen leverancier. (Roda) Van de remmen werden achter de remcilinders vervangen 1 nat/1 duidelijk lek. Ook de remschoenen maar vernieuwd. Voor werden de blokken vervangen (pas half op maar wat heeft het circuit met ze gedaan????) en de remschijven die nog nieuw in de garage lagen zijn ook gemonteerd. De bagger remolie werd ververst. Klaar voor de herkeuring dus.
Helaas de woensdagochtend om 8:30 werd weer een apkut, onvoldoende remvermogen GRRRRR.
Die ochtend nog een hoofdremcilinder gearrangeerd, en donderdagavond na mijn school nog even snel gaan schroeven. Uurtje later zat de nieuwe hoofdremcilinder erin. Vrijdagsmiddags nog effe de leidingen ontlucht dus weer nieuwe remolie erin. Op voor de 2de herkeuring. Op hoop van goede zegen werd om 16:05 mijn apk formuliertje overhandigd. Zoals sommige het SMSje kregen met APKUT werd het nu apkja of was het nou apja.

Tijd voor een wie is wie update dus. Pics van de velgjes zitten erbij :)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Resultaat ik heb nog nooit zoveel km uit 1 tankje gereden. inmiddels > 400 km
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

veel werk, maar het is zeker de moeite waard. De ax met zijn nieuwe winterschoenen ziet er heel leuk uit.

Hopelijk is die nu klaar voor een jaar van plezier 8) :lol:

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Blijven er uiteindelijk weinig dingen over die niet vervangen zijn...

Maar feli met de apk :)
En de velgen staan 'm goed.
Wat voor een blokje heb jij er eigenlijk ingezet?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Rio97 wrote:Blijven er uiteindelijk weinig dingen over die niet vervangen zijn...

Maar feli met de apk :)
En de velgen staan 'm goed.
Wat voor een blokje heb jij er eigenlijk ingezet?



idd de auto is technisch behoorlijk "nieuw"

Er zit weer een gewone 1400i in.
uit een zx of xsara zoiets.
In ieder geval deze had nog een extra motorsteun of tussenlager huis voor een aandrijfas en de lange dikke radiatorslang was ook anders van vorm.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Het was dus de lambda sensor? :D Mooi dat dat ook weer is opgelost dan!
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

TwoTone wrote:Het was dus de lambda sensor? :D Mooi dat dat ook weer is opgelost dan!



had met de apk een co van 0,3
Spaghetti, catloos, en devil uitlaatje
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Damn!! Das netjes. Ik kwam met m'n GT monopoint vroeger niet verder dan 1.5% co :-O Katloos, spagetti , en nog een beetje rommel :S
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Gefeliciteerd met de apk! Mooi dat het werk heeft geloond!

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Die velgen staan niet vekeerd Joost !..........mooi kleurtje...gefeli met je apkja !
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Gefeliciteerd met je verse APK.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Zoals op het tijdelijke forum al verteld heeft de xsara ook weer een APK
dit ging letterlijk probleemloos.

Maarja zoals de APK mee zat heeft hij nu een nieuw kuurtje gevonden.
Laten we de transponders in de sleutels maar niet meer herkennen waardoor de startblokkering erop blijft staan. :evil:
accu los en vast => rijden maar weer
Helaas dat werkte 1 keer.
En vanmiddag deed de Xsara het spontaan weer gewoon terwijl ik voornemens had de ANWB maar eens in te schakelen.
Aangezien ik dit soort grapjes niet kan waarderen een foontje richting de dealer. Deze vertelde mij dat de transponder ontvangen (ook wel antenne-ring genoemd) kapot zou zijn.
Kosten 25 euri, nou dat zou me nog alles meevallen. donderdag komt ie binnen.

Verders heb ik nog wel leuk nieuws, zoals te zien bij de clubshirts zijn de nieuwe spullen binnen. En zowaar zat er iets moois tussen voor de kleinste spruit.

Image
Last edited by Joost on FriApr06, 2007 11:26:32 PM, edited 1 time in total.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Kijk!!!

Met de paplepel ingegoten! Zoals het hoort dus :P
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Wauw, gave foto!

Haha, heeft die ouwe boef voor zijn kleine boefje wat leuks tussen de bestellingen gedaan :lol:

Schitterend.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Mooie foto, dat shirt staat goed! 8)
AX GTI '91

Post Reply