Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
dat de bestuurder van de belgische 307 hierbij even piekfijn de t*ring mag krijgen en 1 zwarte vlek mag zien voor de rest van zijn leven grrrrr, van de weg halen die ramplui.
succes met "als het menselijk is" herstellen ?
er zijn vast wel mensen die willen helpen succes.
succes met "als het menselijk is" herstellen ?
er zijn vast wel mensen die willen helpen succes.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
dames dames dames,
paniek lijkt weer geweken..
1 bout van me draagarm was niet helemaal jofel meer, dus maar vervangen.. maar verder geen zichtbare schade aan het onderstel..
voor de zekerheid alle bouten van me stabi vervangen en alle bouten van de rest vd ophanging..
uitlaatbuis (midden) is wel aan vervanging toe, maar dat wassie toch al (JS was al aan het lassen..) maar die heeft dus dikke 25km gesleept
verder lijkt het dus mee te vallen..
overigens zaterdag nog wel ff grof geweld gebruikt, draagarmen wat naar buiten gedrukt (pers geleent) en daarna draagarmbrug (origineel Devil-cup) er tussen gehengst..
moet alleen nog wat afgewerkt worden..
verder was vanmorgen me accu leeg, maar die was daarvoor volgens mij ook neit vol.. en aangezien de GSA de accu van brockje had, ben ik met een kapotte koppakking en lekke downpipe en lekkend dak naar Kloetinge gereden..
paniek lijkt weer geweken..
1 bout van me draagarm was niet helemaal jofel meer, dus maar vervangen.. maar verder geen zichtbare schade aan het onderstel..
voor de zekerheid alle bouten van me stabi vervangen en alle bouten van de rest vd ophanging..
uitlaatbuis (midden) is wel aan vervanging toe, maar dat wassie toch al (JS was al aan het lassen..) maar die heeft dus dikke 25km gesleept
verder lijkt het dus mee te vallen..
overigens zaterdag nog wel ff grof geweld gebruikt, draagarmen wat naar buiten gedrukt (pers geleent) en daarna draagarmbrug (origineel Devil-cup) er tussen gehengst..
moet alleen nog wat afgewerkt worden..
verder was vanmorgen me accu leeg, maar die was daarvoor volgens mij ook neit vol.. en aangezien de GSA de accu van brockje had, ben ik met een kapotte koppakking en lekke downpipe en lekkend dak naar Kloetinge gereden..
haai,
daar zijn we weer eens, na een paar jaar geen updates (zo voelt het athans) hier weer es een kleine update..
helaas geen positieve!
wat is er ondertussen veranderd aan mijn auto?
-13" witte velgen, OZ rally style, maar dan van een ander merk (help?)
-rvs spaghetti 4-2-1 van Supersprint, nieuw
-rechte pijp naar achter
maarrr, het rijdt niet het heeft een hele tijd (lees +- 3500km) goed gereden, maar het staat weer stil.. een vaag electronicaprobleem is het...
symptonen;
-slechte laadstroom, wisselt tussen de 12v en 13v op mn metertje
-springende toerenteller, echt spastisch gewoon, niet grappig
-misfiren bij het leven
wat heb ik vervangen tot nu toe om dit op te lossen?
-dynamo (6x zelfs.)
-accu
-bobine
-module
-verdelerkap
-bougiekabels
-ontstekingshuis
-complete motorkabelboom
plan de campagne;
-auto tot op het bot strippen en weer opnieuw opbouwen..
helaas volgende week dus geen zolder voor mijn auto
net als vorig jaar overigens, toen ging hij ook de week voor zolder stuk.. 1 kleine verandering ten opzichte van vorig jaar, joost heeft nu een nieuw motorblok dus waarscijnlijk houdt zijn auto het nu wel langer vol dan 3 rondjes..
daar zijn we weer eens, na een paar jaar geen updates (zo voelt het athans) hier weer es een kleine update..
helaas geen positieve!
wat is er ondertussen veranderd aan mijn auto?
-13" witte velgen, OZ rally style, maar dan van een ander merk (help?)
-rvs spaghetti 4-2-1 van Supersprint, nieuw
-rechte pijp naar achter
maarrr, het rijdt niet het heeft een hele tijd (lees +- 3500km) goed gereden, maar het staat weer stil.. een vaag electronicaprobleem is het...
symptonen;
-slechte laadstroom, wisselt tussen de 12v en 13v op mn metertje
-springende toerenteller, echt spastisch gewoon, niet grappig
-misfiren bij het leven
wat heb ik vervangen tot nu toe om dit op te lossen?
-dynamo (6x zelfs.)
-accu
-bobine
-module
-verdelerkap
-bougiekabels
-ontstekingshuis
-complete motorkabelboom
plan de campagne;
-auto tot op het bot strippen en weer opnieuw opbouwen..
helaas volgende week dus geen zolder voor mijn auto
net als vorig jaar overigens, toen ging hij ook de week voor zolder stuk.. 1 kleine verandering ten opzichte van vorig jaar, joost heeft nu een nieuw motorblok dus waarscijnlijk houdt zijn auto het nu wel langer vol dan 3 rondjes..
AX_Powah wrote:heb je m vervangen door een nieuwe of gereviseerde dynamo?? ik had exact dezelfde klachten en nu rijdt ie weer als een kanonnetje
Kabelboom helemaal ok?!
succes ermee marc
mn 'oude' kabelboom had een breuk/beschadiging bij de laadkabel, maar bij de andere kabelboom had ik dus hetzelfde probleem.
die 6 dynamo's waren ijn voorraad, maar het lijkt me erg sterk dat al die spanningsregelaars stuk zijn.. dat is vrijwel onmogelijk..
q01z wrote:owhja... en voor iedereen de de afgelopen weken onder eensteen hebben geleeft..
brockje is al een tijdje bij Gertjuh, de 2e auto die ik aan gertjuh verkocht heb... mn witte 1.0 was de eerste...
Wat wil je daarmee zeggen?
Dat ik cupje ooit ook maar eens moest gaan kopen, HAHA.
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !
Ik zie dat jij een carb hebt, ik heb een vraagje.
Als jij je auto start (even er vanuit gaan dat ie het dan zou doen, wat ik lees is dat nu even niet zo ). Hoe start jij dan de auto? Ik bedoel met choke etc etc.
Het valt mij op de de carb van mij best wel lastig aan de praat te krijgen is, althans of lang door starten en wat gas bijgeven of met choke maar dan verzuipt ie zichzelf snel. Kortom hoe doe jij dat?
Als jij je auto start (even er vanuit gaan dat ie het dan zou doen, wat ik lees is dat nu even niet zo ). Hoe start jij dan de auto? Ik bedoel met choke etc etc.
Het valt mij op de de carb van mij best wel lastig aan de praat te krijgen is, althans of lang door starten en wat gas bijgeven of met choke maar dan verzuipt ie zichzelf snel. Kortom hoe doe jij dat?
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Wat een gedonder joh Marc... het zit je weer es niet mee...
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw