Tegen mijn busbumberproof? ax..
Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
in het topic van de velgen waren ze al opgezocht
.
En natuurlijk zit het weer eens mee, onder de 3500 toeren en 3/4 4/4 gas = sputteren, inhouden, stotteren enz verzin maar wat. Hoe dan ook het is heel irritant en waarom ik daar met de proefrit niet achter kwam
mag (niet letterlijk) joost weten.Maar gelukkig ben ik ondertussen wel gewend aan "stukgaande" auto's
........... slechte zaak overgens maar het is niet anders.
Gelukkig ben ik niet zo gek (af en toe prettig gestoord) en in de bobine zit een scheur, beetje gas geven en tussen de scheur zijn dan vonken te zien
, ofwel de bobine is ... halfdood, morgen maar een nieuwe regelen.

bobine is trouwens een leuk staaltje techniek wat blijkbaar niet zo geweldig betrouwbaar is (bobine is een rail systeem wat eigenlijk zo is dat er geen bougiekabels zijn, je duwt het ding op de 4 bougie's)
Koppaking gaat vrijdag/zaterdag vervangen worden, als dat klaar is en de bobine is vervangen (mits dat het stotter probleem oplost maar het ding is duidelijk defect dus dat komt wel goed, en de symptonen duiden er duidelijk op) is de auto perfect en ruim onder budget.
En natuurlijk zit het weer eens mee, onder de 3500 toeren en 3/4 4/4 gas = sputteren, inhouden, stotteren enz verzin maar wat. Hoe dan ook het is heel irritant en waarom ik daar met de proefrit niet achter kwam
Gelukkig ben ik niet zo gek (af en toe prettig gestoord) en in de bobine zit een scheur, beetje gas geven en tussen de scheur zijn dan vonken te zien

bobine is trouwens een leuk staaltje techniek wat blijkbaar niet zo geweldig betrouwbaar is (bobine is een rail systeem wat eigenlijk zo is dat er geen bougiekabels zijn, je duwt het ding op de 4 bougie's)
Koppaking gaat vrijdag/zaterdag vervangen worden, als dat klaar is en de bobine is vervangen (mits dat het stotter probleem oplost maar het ding is duidelijk defect dus dat komt wel goed, en de symptonen duiden er duidelijk op) is de auto perfect en ruim onder budget.
Last edited by Drake on SatDec22, 2007 6:23:38 PM, edited 4 times in total.
-
ZX-Cruiser
- AX liefhebber

mwah respectievelijk +- 300 euro bij de Citroën dealer.
en exact hetzelfde +-150 euro bij de peugeot dealer
als het meezit heb ik morgen een nieuwe.
nog steeds een hoop geld maarja ik ben ondertussen toyota prijzen gewend, en dan schrik je daar niet meer van
En verder staan de 16v blokken er bekend om, bobine is een zwak punt.
en exact hetzelfde +-150 euro bij de peugeot dealer
als het meezit heb ik morgen een nieuwe.
nog steeds een hoop geld maarja ik ben ondertussen toyota prijzen gewend, en dan schrik je daar niet meer van
En verder staan de 16v blokken er bekend om, bobine is een zwak punt.
ow die gaat er morgen uit
, maar dat is omdat hij olie lekt, elke keer als ik rij ligt er een mooi plasje onder. Dat had verder niks te maken met het "stotter" probleem wat ik gelukkig snel heb kunnen oplossen, tis alleen frusterend dat ik weer een dag er niet in kan rijden
. Maargoed tis even niet anders, de auto is hierna wel weer perfect.
-
tank_driver
- AX Master

zat ik ook aan te denken idd maar ik neem aan dat ze daar wel over gedacht hebben, ze gaan meestal rond +- 100k km's kapot wat ook wel apart is. De bobine die ik nu heb is iets anders, waar de scheur zit is bij de nieuwe een stuk dikker en hij is kwa vorm ook iets anders. Ik vermoed dat dit een "verbeterde" versie is serienummer komt wel overeen.TwoTone wrote: Misschien dat ze daar vlak boven de kop wel te warm worden ofzow
hij rijd sinds gisterenavond eindelijk weer,
de oude koppaking was een van grafiet (papierenpakking) welke hetzelfde probleem geeft als bij de axjes, ofwel de linkerhoek bij het oliekanaal.
latere 106 gti's hebben dit probleem niet omdat er standaard daar een stalen inzit, ik was dus eff in de war toen ik een stalen pakking kreeg maar dat bleek dus zo te horen.
igg lekt hij nu niet meer en rijd hij weer prima, alleen de ecu moet ik nog even correct resetten (dit gedaan terwijl er geen luchtfilter opzat en daardoor loopt hij nu heeel lichtjes schommeld stationair(wel gewoon 900 rpm), eerdaags een fatsoenlijk filter erop doen en weer even resetten.
verder nog geen grote plannen met de auto, nouja rijden ermee en later wat leuks kwa audio inbouwen.
de oude koppaking was een van grafiet (papierenpakking) welke hetzelfde probleem geeft als bij de axjes, ofwel de linkerhoek bij het oliekanaal.
latere 106 gti's hebben dit probleem niet omdat er standaard daar een stalen inzit, ik was dus eff in de war toen ik een stalen pakking kreeg maar dat bleek dus zo te horen.
igg lekt hij nu niet meer en rijd hij weer prima, alleen de ecu moet ik nog even correct resetten (dit gedaan terwijl er geen luchtfilter opzat en daardoor loopt hij nu heeel lichtjes schommeld stationair(wel gewoon 900 rpm), eerdaags een fatsoenlijk filter erop doen en weer even resetten.
verder nog geen grote plannen met de auto, nouja rijden ermee en later wat leuks kwa audio inbouwen.
-
tank_driver
- AX Master