Edwin aka edwin ss50 (AX 1.4 GTI '92)
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
even een kleine update, vandaag heb ik mijn andere achteras met schijfremmen eronder gezet en een dikkere stabilisator stang voor.
hij rijd nu heeeel erg strak door de bochten, in de achteras zit een stabilisator van 24mm en er zat een van 19 in, en de voorste stabilisator is nu 22mm en die was 18mm.
ik moet alleen de handrem nog maken.
en volgende week komen er voor ook andere remmen, van een peugeot 306.
en dan daarna komt er nog stuurbekrachtiging op, ik hab al een stuurhuis van een saxo, maar dat doe ik tegelijk met een andere motor, maar doe ik in de zomervakantie pas.
hij rijd nu heeeel erg strak door de bochten, in de achteras zit een stabilisator van 24mm en er zat een van 19 in, en de voorste stabilisator is nu 22mm en die was 18mm.
ik moet alleen de handrem nog maken.
en volgende week komen er voor ook andere remmen, van een peugeot 306.
en dan daarna komt er nog stuurbekrachtiging op, ik hab al een stuurhuis van een saxo, maar dat doe ik tegelijk met een andere motor, maar doe ik in de zomervakantie pas.
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Die zuiger is redelijk overleden, sterkte met het ombouwen.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
er komt een 1.6 16v in
de motor komt uit een P206.
remmen voor van een P306 2.0 16v, klauwen schijven blokken heb ik al liggen.
remmen achter van een 106 gti, ik heb er een complete achteras onder van een 106 gti.
en stuurbekrachtiging van een saxo, stuurhuis heb ik ook al liggen, moet alleen de pedalen enzo nog hebben.
de motor komt uit een P206.
remmen voor van een P306 2.0 16v, klauwen schijven blokken heb ik al liggen.
remmen achter van een 106 gti, ik heb er een complete achteras onder van een 106 gti.
en stuurbekrachtiging van een saxo, stuurhuis heb ik ook al liggen, moet alleen de pedalen enzo nog hebben.
Last edited by edwin ss50 on ThuDec21, 2006 6:46:18 PM, edited 1 time in total.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
edwin ss50 wrote:er komt een 1.6 16v in inclusief bsi.
de motor komt uit een P206.
remmen voor van een P306 2.0 16v, klauwen schijven blokken heb ik al liggen.
remmen achter van een 106 gti, ik heb er een complete achteras onder van een 106 gti.
en stuurbekrachtiging van een saxo, stuurhuis heb ik ook al liggen, moet alleen de pedalen enzo nog hebben.
Wow, ik ben zwaar nieuwsgierig hoe dat allemaal gaat worden
Freude am Fahren.
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
weer even aan het klussen geweest met de ax.
met de stuurbekrachtiging bezig geweest, de pedaal houders waren ook verschillend, dat is ook wel logisch want hij kwam uit een saxo en het was ook nog een automaat.
dus geen gat voor de koppelings kabel.
dus de boel maar een beetje verbouwd.
de stuurhuizen zijn eigenlijk gelijk.
moest alleen die hoes omzetten omdat die van het stuurhuis met bekrachtiging stuk was, dus heb ik die van die andere gehaald.
het paste ook natuurlijk niet in het schutbord, dus daar ook maar een stuk uitgezaagd.
de oude stuurkolom paste ook niet meer, dus die is ook aan gepast.
dit is de oude van de ax
dat bovenste lager van de saxo stuurkolom heb ik eruit gezaagd en in die andere kolom gezet.
en als ie klaar is krijg je dit.
en als alles in de auto zit komt het er zo uit te zien
toen de remmen aangepast naar 266mm schijven.
er moest wel een stukje uit de adapter voor de klauw geslepen worden anders paste het niet.
met wiel erop krijg je dit te zien
hoop ooit nog eens voor een beetje geld nog grotere tegen te komen, die zijn 283mm maar eerst deze maar eens uit proberen, ik denk dat ze goed zat zijn.
dan ziet het er zo uit.
met de stuurbekrachtiging bezig geweest, de pedaal houders waren ook verschillend, dat is ook wel logisch want hij kwam uit een saxo en het was ook nog een automaat.
dus geen gat voor de koppelings kabel.
dus de boel maar een beetje verbouwd.
de stuurhuizen zijn eigenlijk gelijk.
moest alleen die hoes omzetten omdat die van het stuurhuis met bekrachtiging stuk was, dus heb ik die van die andere gehaald.
het paste ook natuurlijk niet in het schutbord, dus daar ook maar een stuk uitgezaagd.
de oude stuurkolom paste ook niet meer, dus die is ook aan gepast.
dit is de oude van de ax
dat bovenste lager van de saxo stuurkolom heb ik eruit gezaagd en in die andere kolom gezet.
en als ie klaar is krijg je dit.
en als alles in de auto zit komt het er zo uit te zien
toen de remmen aangepast naar 266mm schijven.
er moest wel een stukje uit de adapter voor de klauw geslepen worden anders paste het niet.
met wiel erop krijg je dit te zien
hoop ooit nog eens voor een beetje geld nog grotere tegen te komen, die zijn 283mm maar eerst deze maar eens uit proberen, ik denk dat ze goed zat zijn.
dan ziet het er zo uit.
Tering hee!
Ben ik even twee weken niet in Friesland, mis ik gelijk de meest spectaculaire verbouwing van de eeuw!
Nu kan ik weer niet uitproberen wat sneller is: een GT carb of een GTI...
Ben er over een dikke week weer. Als ie dan af is, wil ik wel ff proefrijden!
Succes!
Ben ik even twee weken niet in Friesland, mis ik gelijk de meest spectaculaire verbouwing van de eeuw!
Nu kan ik weer niet uitproberen wat sneller is: een GT carb of een GTI...
Ben er over een dikke week weer. Als ie dan af is, wil ik wel ff proefrijden!
Succes!
Alles wat van je auto afvalt goed bekijken:
- onnuttig? laten liggen.
- nuttig? gewoon weer vastlassen!
- onnuttig? laten liggen.
- nuttig? gewoon weer vastlassen!
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
TwoTone wrote:Lekkerrrrrr bezig!
Is een AX nooit origineel met stuurbekrachtiging geleverd? ( zal wel een stomme vraag zijn )
nee want dat is stuurverkrachting , tis leuk maar kost vermogen, en het is mischien handig omdat het met 15" wat zwaarder kan sturen.
toch ben ik wel heel beniewd of het goed gaat functioneren (wat opzich wel gaat lukken gezien een saxo bijna hetzelfde als een ax is)
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Drake wrote:nee want dat is stuurverkrachting , tis leuk maar kost vermogen, en het is mischien handig omdat het met 15" wat zwaarder kan sturen.
Mijn vroegere GT stuurde met 15" niet opvallend zwaarder dan de GT van Ellen, zij kon er nl. ook prima mee parkeren en had nergens last van.
Overigens vond ik een Peugeot 106 XSI met stuurbekrachtiging echt niet slechter sturen dan een AX GTI, en het verlies aan gevoel valt ook echt wel mee.