precies, opel blok is de beste optie en de GT is goedkoper dan de GTI. Onderstel v/d GTI is beter, maar de remmerij is niet goed genoeg voor 160+ pk en als je dat toch al moet vervangen is het goedkoper om te investeren in een afgekeurde GT (Chic? half lederen bekleding, mooie kleur enz.) en daarvan het onderstel om te zetten voor een viergaats.
Meestal worden ze afgekeurd op roest (dat moet je niet hebben) of gedonder met remmen, draagarmbussen, rubbers, schokbrekers enz. en dat spul vervang je dan toch allemaal!
Ideaal toch?
Enige lastige aan een opel-motor is dus dat je een passende versnellingsbak moet zien te bouwen, bij voorkeur een klauwenbak. Misschien is het ook wel een goed plan om nieuwe aandrijfassen te laten maken, want die homokineetjes van een AX zijn niet echt berekend op zoveel koppel - ze slijten bij een originele verlaagde GT al erg snel.
Wat betreft dat Opel-blok: Ik hoop dat je een Coscast-kop of hooguit een Kolbenschmidt KS700 hebt, heb nogal wat gedonder gehad met een KS400 nl...
Voor hulp met de kabelboom mag je contact opnemen
P.S.: Carrosserie doorlassen is ook wel een goed plan..