Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Stationior probleem opgelost van de emmer
Zodra ik wat langer stilstond ging deze bokken en hikken wat eerst af een toe een plofje is maar naarmate de moter stationair liep steeds erger werd en de moter zelfs uitviel.
Roter en kap waren goed, evenals de bougiekabels. Dus ik vermoede dat de auto verzoop,
mijn eerste idee was de gasklepositie sensor zo te draaiden dat deze minder rijk liep.
Deze dus losgehaald en tot mijn verbazing was dit een soort draaiding met een veer, de veer zorgde ervoor dat deze teruggaat als het gas losgaat maar hij ging niet helemaal terug.Ingespoten met wd40, paar keer heen en weer gehaald en hij ging weer terug.
Alles teruggeplaats gestart stukje gereden tot de moter warm was gestopt en genieten :*).
Liep weer als een naaimachientje geen hikje, burpje niks, verder wou de auto met warme start wel eens eerst 600 rpm lopen ipv 900 (dan moest ik eerst een stukje tijden voor hij weer goed stationiar draaide)maar dat deed hij ook gelukkig niet meer.
Uiteindelijk verzoop hij stationair dus waardoor de bougie's vet slaan.
voordeel is dat in tegenstelling tot een bosch monopoint systeem, het stationair af te stelling is van de emmer.
aangezien de meeste geen kaas ervan zullen hebben gegeten :
met de "tps" sensor (zwarte ding):
zonder de "tps" sensor:
Zodra ik wat langer stilstond ging deze bokken en hikken wat eerst af een toe een plofje is maar naarmate de moter stationair liep steeds erger werd en de moter zelfs uitviel.
Roter en kap waren goed, evenals de bougiekabels. Dus ik vermoede dat de auto verzoop,
mijn eerste idee was de gasklepositie sensor zo te draaiden dat deze minder rijk liep.
Deze dus losgehaald en tot mijn verbazing was dit een soort draaiding met een veer, de veer zorgde ervoor dat deze teruggaat als het gas losgaat maar hij ging niet helemaal terug.Ingespoten met wd40, paar keer heen en weer gehaald en hij ging weer terug.
Alles teruggeplaats gestart stukje gereden tot de moter warm was gestopt en genieten :*).
Liep weer als een naaimachientje geen hikje, burpje niks, verder wou de auto met warme start wel eens eerst 600 rpm lopen ipv 900 (dan moest ik eerst een stukje tijden voor hij weer goed stationiar draaide)maar dat deed hij ook gelukkig niet meer.
Uiteindelijk verzoop hij stationair dus waardoor de bougie's vet slaan.
voordeel is dat in tegenstelling tot een bosch monopoint systeem, het stationair af te stelling is van de emmer.
aangezien de meeste geen kaas ervan zullen hebben gegeten :
met de "tps" sensor (zwarte ding):
zonder de "tps" sensor:
Update:
Vrijdag een versterker voor het project in de emmer gehaald:
Gaat om een Audison lrx 1.400 monoblok.
keuze voor deze was vanwege de prijs (gaat om een gebruikt exemplaar), compactheid en klank.
max vermogen is 900 watt rms @ 1 ohm. Keus voor de sub is nog niet gemaakt, er stond wat klaar maar daar was ik niet tevreden over (kicker solobaric).
Gisteren/vandaag de emmer een flinke poetsbeurd gegeven en een leuke fotoshoot gemaakt.
hierbij een kleine greep uit de fotobak:
Bassie zou hier jaloers op zijn.
Adriaan wellicht ook.
Look at the birdy!:
En ook de ax moest eraan geloven en kreeg een zeer grondige (poets)beurd van onze liefhebber:
En het resultaat was dan ook het beste wat wij tot nu toe hebben kunnen halen
Splitmode:
Emmer VS Volcane
Grom:
Tot zover uw fotograaf van vandaag:
Vrijdag een versterker voor het project in de emmer gehaald:
Gaat om een Audison lrx 1.400 monoblok.
keuze voor deze was vanwege de prijs (gaat om een gebruikt exemplaar), compactheid en klank.
max vermogen is 900 watt rms @ 1 ohm. Keus voor de sub is nog niet gemaakt, er stond wat klaar maar daar was ik niet tevreden over (kicker solobaric).
Gisteren/vandaag de emmer een flinke poetsbeurd gegeven en een leuke fotoshoot gemaakt.
hierbij een kleine greep uit de fotobak:
Bassie zou hier jaloers op zijn.
Adriaan wellicht ook.
Look at the birdy!:
En ook de ax moest eraan geloven en kreeg een zeer grondige (poets)beurd van onze liefhebber:
En het resultaat was dan ook het beste wat wij tot nu toe hebben kunnen halen
Splitmode:
Emmer VS Volcane
Grom:
Tot zover uw fotograaf van vandaag:
Jeah,
Vanmiddag een Donkergroene (ala duff) Furio gekocht, en volgende week zaterdag haal ik hem op.
Zitten wat deukjes in en krassen maar we gaan hem toch als circuitbakje ombouwen, samen met een kennis van mij . Hij is van een oude man geweest en lijkt exact op dezelfde manier zoals ik mijn volcane kocht, vies en stoffig, en het ding is zo lui als de pest maar dat kan ook komen omdat de gaskabel bijna niet meer ingedrukt kan worden , deze gaat enorm zwaar.
heeft 155k gelopen
standaard 14" stalen velgen elek ramen enz.
blokje is een 1.4 inject monopoint maar met een dis onsteking, deze ga ik nog wel onder handen nemen,
onderstel gaat er ws onderuit, ligt hier nog steeds iets met 4 gaten te wachten
Vanmiddag een Donkergroene (ala duff) Furio gekocht, en volgende week zaterdag haal ik hem op.
Zitten wat deukjes in en krassen maar we gaan hem toch als circuitbakje ombouwen, samen met een kennis van mij . Hij is van een oude man geweest en lijkt exact op dezelfde manier zoals ik mijn volcane kocht, vies en stoffig, en het ding is zo lui als de pest maar dat kan ook komen omdat de gaskabel bijna niet meer ingedrukt kan worden , deze gaat enorm zwaar.
heeft 155k gelopen
standaard 14" stalen velgen elek ramen enz.
blokje is een 1.4 inject monopoint maar met een dis onsteking, deze ga ik nog wel onder handen nemen,
onderstel gaat er ws onderuit, ligt hier nog steeds iets met 4 gaten te wachten
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
gefeli chris,
groene volcane?
witte velgen?
na?per
alleen ik heb me velgen er nog nie onder....
citro?ndealer leverd de velg-bouten nogal traag.
WIJ WILLE foto's van de volcane
*edit : furio*
groene volcane?
witte velgen?
na?per
alleen ik heb me velgen er nog nie onder....
citro?ndealer leverd de velg-bouten nogal traag.
WIJ WILLE foto's van de volcane
*edit : furio*
Last edited by DuFF on MonJun12, 2006 10:29:03 AM, edited 1 time in total.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM