Joost (AX 11 FI, 2CV6, Honda CB900)
Moderator: webmasters
In m'n eentje ook heel makkelijk te doen, hij viel er zo onderuit, gelukkig had ik een hoop stoeptegels om de auto op te leggen.
En gereedschap... Op eerste poging een schroevendraaier gebroken. Gebruikt als hefboom voor pijpsleutel. Slecht idee. Daarna ging het wel. Toen vond ik de boutjes aan de onderkant
En gereedschap... Op eerste poging een schroevendraaier gebroken. Gebruikt als hefboom voor pijpsleutel. Slecht idee. Daarna ging het wel. Toen vond ik de boutjes aan de onderkant
Kijk uit, een Cactussssss
Het laatste uur van de YB-35-XT heeft geslagen...
Vandaag is aan mijn grootste project tot nu toe een einde gekomen: de koets van de sloper is opgehaald door de ijzerhandel (ik ken daar iemand).
Ik heb tussen 9 en 11 de deuren, achterklep en wat klein grut losgehaald, en toen ik aan de laatste 2 deuren bezig was werd ik gebeld of ie 'm kon komen halen. Snel deuren losgehaald (de eerste was best moeilijk maar als je het trucje eenmaal doorhebt gaat het steeds makkelijker), en auto op de laadklep van een vrachtauto geschoven.
[eerbiedig] Ziehier de laatste beelden van trouwe YB-35-XT, die tussen 1990 tot 2005 146.000 km aflegde teneinde zijn eigenaars te dienen. Roest werd hem fataal. Zijn geest leeft voort in alle delen van hem die nu ieder huns weegs gaan om te kunnen blijven doorgaan met het vervoeren van mensen en hun dingen. [/eerbiedig]
Dit was 'm, in betere tijden:
Een nieuw verkooptopic zal spoedig tegemoetgezien kunnen worden.
De laatste dag van mijn vakantie zal ik - bij goed weer - besteden aan het hoognodige vervangen van de olie van mijn andere trouwe vervoersmiddel.
Ik heb tussen 9 en 11 de deuren, achterklep en wat klein grut losgehaald, en toen ik aan de laatste 2 deuren bezig was werd ik gebeld of ie 'm kon komen halen. Snel deuren losgehaald (de eerste was best moeilijk maar als je het trucje eenmaal doorhebt gaat het steeds makkelijker), en auto op de laadklep van een vrachtauto geschoven.
[eerbiedig] Ziehier de laatste beelden van trouwe YB-35-XT, die tussen 1990 tot 2005 146.000 km aflegde teneinde zijn eigenaars te dienen. Roest werd hem fataal. Zijn geest leeft voort in alle delen van hem die nu ieder huns weegs gaan om te kunnen blijven doorgaan met het vervoeren van mensen en hun dingen. [/eerbiedig]
Dit was 'm, in betere tijden:
Een nieuw verkooptopic zal spoedig tegemoetgezien kunnen worden.
De laatste dag van mijn vakantie zal ik - bij goed weer - besteden aan het hoognodige vervangen van de olie van mijn andere trouwe vervoersmiddel.
Kijk uit, een Cactussssss
Eriks wrote:Ziet er goed uit! Dat noem ik strippen!
Mooi dat de meeste onderdelen weer een mooie bestemming zullen gaan krijgen!
Jep! Het enige dat ik niet heb kunnen redden waren de achterzijruitjes, ik werd opgebeld: "ben je thuis? okee, ik heb een vrachtwagen geregeld dus dan kom ik er nu aan", dus daar had ik geen tijd meer voor (moest nog 2 portieren...) en ik zou niet weten hoe ik die zonder ze te breken los zou moeten krijgen.
En daarnaast is dus eigenlijk de koets het enige dat niet wordt hergebruikt.
Kijk uit, een Cactussssss
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Toch wel een eervolle laatste rit, netjes in een vrachtwagen, tenminste niet met een knijper opgepakt en half gekraakt in een grote container gedo.....
Mooie foto's als afsluiting van denk ik toch wel een hele klus, maar het belangrijkste is, behoorlijk wat ervaringen (en onderdelen) rijker.
Groetjes, Henk
Mooie foto's als afsluiting van denk ik toch wel een hele klus, maar het belangrijkste is, behoorlijk wat ervaringen (en onderdelen) rijker.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
En nog meer onderdelen rijker!
Eergisteravond naar NoordNederland afgereisd (180 km heen en 180 km terug ) om bij Gizart een boel AX-spullen op te halen.
De buit:
- Een witte motorkap
- Een groene motorkap
- Een witte achterklep
- Een reflectorplaat voor op de achterklep (type I)
- 4 13" velgen + banden + naafkapjes
- Een luchtfilterhuis
- Een hoofdremcylinder
- Een uitlaatpijp zonder katalysator maar met middendemper
- Een daklichtunit met klokje
- Twee doosjes met klein grut
- En nog een leuke verrassing voor op mijn auto Volgens mij gaat die 'm wel leuk staan... dit weekend eens even proberen.
Dit alles op drie locaties in Friesland opgehaald. En onderweg alle auto's van Gizart gezien en de 205 Turbo ook nog even gehoord. Geweldig ding is dat!
Binnenkort een Joost-ruimt-zijn-schuur-en-achtertuin-op-topic want m'n vriendin vindt het niet meer leuk dat ik drie motorkappen in de tuin heb staan
Eergisteravond naar NoordNederland afgereisd (180 km heen en 180 km terug ) om bij Gizart een boel AX-spullen op te halen.
De buit:
- Een witte motorkap
- Een groene motorkap
- Een witte achterklep
- Een reflectorplaat voor op de achterklep (type I)
- 4 13" velgen + banden + naafkapjes
- Een luchtfilterhuis
- Een hoofdremcylinder
- Een uitlaatpijp zonder katalysator maar met middendemper
- Een daklichtunit met klokje
- Twee doosjes met klein grut
- En nog een leuke verrassing voor op mijn auto Volgens mij gaat die 'm wel leuk staan... dit weekend eens even proberen.
Dit alles op drie locaties in Friesland opgehaald. En onderweg alle auto's van Gizart gezien en de 205 Turbo ook nog even gehoord. Geweldig ding is dat!
Binnenkort een Joost-ruimt-zijn-schuur-en-achtertuin-op-topic want m'n vriendin vindt het niet meer leuk dat ik drie motorkappen in de tuin heb staan
Kijk uit, een Cactussssss
Ja het is alweer een tijd geleden. Tijd voor een update.
- Deze of volgende maand gaat de witte voor de APK. Er komt sowieso een nieuwe voorruit in, voor de rest verwacht ik geen problemen. Of ze moeten gaan zeuren over die aandrijfas...
Vandaag teruggekomen van Waggel met buit:
- Gele koplampjes voor de AX (eerste reactie van m'n vriendin: "Hmmm. Ik vind het lelijk." Hartverwarmend, niet? )
- Gele koplampjes voor de eend. Het hoort gewoon op Franse auto's en voor die 2,35 kun je ze toch niet laten liggen?!
- Een nieuw knipperlichthendeltje voor de eend. Die was afgebroken. Kostte me een verpletterende ?1,50
- Een nieuw dakje op de eend. Die was dan wel weer ?145 maar o wat is dat cabrio'en leuk... Ik denk dat ik nu voor elk wissewasje die eend meeneem omdat het zo leuk rijdt met open dakje
- En toen het dakje erop ging bleek dat de "hoekjes" onder aan het dakje en bovenaan de achterklep op waren. Liever gezegd, de oude schroefjes braken af en ik kon ze dus niet meer hergebruiken. Dus die heb ik nu ook spiksplinternieuw. Kosten: ?14. Auw! Maarja...
En met Hemelvaart is het tijd om de eend zwart te rollen, want de verf die er nu op zit ziet er eigenlijk ook niet uit... Heb er nu al zin in. Is ie eindelijk ook weer mooi van buiten!
En op m'n verlanglijstje (voor als ik weer geld heb ) staat nu ook een nieuwe(re) radio met CD-speler en wat leuke speakers voor in de eend. Maar dat heeft geen haast...
En deze zomer maak ik de AX "af" met de skirts, katloze pijp (n? de APK ) en wat meer afwerking (snoertjes wegwerken ) binnen.
Zo. Dat was het weer met de update. Foto's komen vast nog wel een keertje
- Deze of volgende maand gaat de witte voor de APK. Er komt sowieso een nieuwe voorruit in, voor de rest verwacht ik geen problemen. Of ze moeten gaan zeuren over die aandrijfas...
Vandaag teruggekomen van Waggel met buit:
- Gele koplampjes voor de AX (eerste reactie van m'n vriendin: "Hmmm. Ik vind het lelijk." Hartverwarmend, niet? )
- Gele koplampjes voor de eend. Het hoort gewoon op Franse auto's en voor die 2,35 kun je ze toch niet laten liggen?!
- Een nieuw knipperlichthendeltje voor de eend. Die was afgebroken. Kostte me een verpletterende ?1,50
- Een nieuw dakje op de eend. Die was dan wel weer ?145 maar o wat is dat cabrio'en leuk... Ik denk dat ik nu voor elk wissewasje die eend meeneem omdat het zo leuk rijdt met open dakje
- En toen het dakje erop ging bleek dat de "hoekjes" onder aan het dakje en bovenaan de achterklep op waren. Liever gezegd, de oude schroefjes braken af en ik kon ze dus niet meer hergebruiken. Dus die heb ik nu ook spiksplinternieuw. Kosten: ?14. Auw! Maarja...
En met Hemelvaart is het tijd om de eend zwart te rollen, want de verf die er nu op zit ziet er eigenlijk ook niet uit... Heb er nu al zin in. Is ie eindelijk ook weer mooi van buiten!
En op m'n verlanglijstje (voor als ik weer geld heb ) staat nu ook een nieuwe(re) radio met CD-speler en wat leuke speakers voor in de eend. Maar dat heeft geen haast...
En deze zomer maak ik de AX "af" met de skirts, katloze pijp (n? de APK ) en wat meer afwerking (snoertjes wegwerken ) binnen.
Zo. Dat was het weer met de update. Foto's komen vast nog wel een keertje
Kijk uit, een Cactussssss
Hey Joost, was idd hartstikke leuk om je eend een keer in het echt te hebben gezien.
Zeker na afgelopen weekend ben ik stiekum wel wat jalours
Tip voor het rollen: de verf aanlengen (ongeveer 10%) met owatrol olie. Daar trekt de lak echt goed dicht van.
Zeker na afgelopen weekend ben ik stiekum wel wat jalours
Tip voor het rollen: de verf aanlengen (ongeveer 10%) met owatrol olie. Daar trekt de lak echt goed dicht van.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
misschien staan hier nog een paar tips voor het rollen:
http://www.vw-speed.nl/verslag/projectgasboot.htm
http://www.vw-speed.nl/verslag/projectgasboot.htm
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Jaja eendje rijden was SUPER Joost haha Sander wist niet wat hem overkwam
met an dat overhellen in de bochten haha
met an dat overhellen in de bochten haha
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
Zelfs bij stapvoets rijden helde 'ie over als een.... nouja eendje
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face
Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear
Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain
Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!
The Kick Will Be Right In Your Face
Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear
Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain
Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!
Popmart wrote:Je hebt inderdaad een leuke Eend!
Een van de eerste dingen die ik eenmaal thuis gedaan had, was op internet kijken hoeveel een 2cv kost
Haha misschien een keer naar Frankrijk voor een gezamenlijke Axclub-eenden-inkoop-actie-reis
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face
Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear
Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain
Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!
The Kick Will Be Right In Your Face
Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear
Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain
Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!