Joost (AX 11 FI, 2CV6, Honda CB900)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

DuFF wrote:je zou eigenlijk een vast systeem moeten hebben uit een surveillantenauto, ik post daar binnekort wel een foto van;) mischien krijg je een idee ofzo

ennu, toetsebord, kun je dat niet op de plek van je zonneklep monteren :lol:


Heb ik serieus overwogen! Maar het toetsenbord is aan de "achterkant" een beetje hoger en als je 'm dan op z'n kop hangt wordt dat de voorkant en dan zie je de toetsen niet meer goed. Plus, op z'n kop typen is ook best rottig. Beste idee dat ik tot nu toe voor het knoppenbord had is horizontaal v??r de radio. Op een plankje dat overeind wordt gehouden door de ventilatie"schacht". Maar goed, dat zal niks worden en tot dan zwerft het toetsenbord gewoon een beetje door de auto...
Kijk uit, een Cactussssss

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Aww en de witte velgen zijn er weer af omdat ze aanlopen in de wielkasten achter. Dat is nog onveiliger dan het naar rechts trekken op de zomerbanden, dat ga ik namelijk vandaag laten verhelpen met een nieuwe voorband.
Deze zomer als de skirts erop gaan haal ik zoveel mogelijk van de wielkast daaronder weg en dan kunnen de winter daarna de witte velgen er w?l fatsoenlijk onder.
Kijk uit, een Cactussssss

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

okej dan, jammer van die velgen,
kun je het toetsenbord niet aan zo'n arm bevestigen, die dan ipv die handsteunen aan 't dak vastzitten, kun je wel niet meer vasthouden, maar dan kun je daar zo'n arm aan bevestigen, zoals de tandarts ook heeft, met zo'n lamp, die trekt en buigt ie dan helemaal tot 't punt waar die 'm wil hebben

op die manier heb je ook tafellampen, hele grote, en stevige,

als je die nou op de kop kan tikke en demonteerd(lees: sloopt tot 't naar wens is) en die aan je plafond monteerd, en de andere kant het toetsenbord, en dat draad van 't toetsenbord door dat arm doet, volgens mij heb je dan een mooi systeem:).

of gewoon los onder het beeldscherm hangen, dan kun je 't pakken wanneer je wilt. :wink:


hier nog foto's van het standaard in de surveillantenauto waar meestal een beeldscherm op zit:

Image
Spreken is goud, Ductape is zilver.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Heel veel hoeraatjes voor Profile Tyrecenter ABO in Aalsmeer

Ik kwam daar nog een band halen omdat ie na het verwisselen van 1 band naar rechts trok. De Profile in m'n eigen woonplaats daar kom ik niet meer omdat ze daar meerdere rare dingen hebben gedaan. Aalsmeer had ik al eerder goede ervaring mee. Zegt die man (hij herkende me nog van anderhalve maand terug!) "ik laat eerst links en rechts even voor je verwisselen, misschien gaat het dan over". (ikzelf had daar al over nagedacht maar meteen uitgesloten, denkend "dan trekt ie naar links").

Proberen en ja hoor, gewoon goed sporen. Scheelt me weer 7 tientjes :) :wav:
Kijk uit, een Cactussssss

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

haha slimme mensen daar!! :D

goed man ;)

al betekend het eigenlijk dat je auto iets krom is :roll: :P
Image

Den Hans
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: WedJan18, 2006 2:22:14 AM
Location: Vlakbij Bobbejaanland... :-)
Contact:

Post by Den Hans »

Of dat je een tikje tegen een stoeprand hebt gedaan en je spoorstang een beetje krom is. :idea:
205 1.9 GTi (project 1)
205 1.9 Rallye
205 1.6 CTi
205 1.6 GTi
205 XAD Multi
205 XA Multi (project 2)

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Dat tikje zou best wel eens kunnen ja.... Tsjechi? heeft weleens ...gaten... in de weg... Maar dan blijft de vraag, waarom ging ie pas trekken na het vervangen van een band?! Anyhow, voor nu gaat het zo prima... Hoewel ie nu een heeel klein beetje naar links lijkt te trekken. Maar dat kan m'n verbeelding zijn.
Kijk uit, een Cactussssss

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Met wat mazzel ligt de computer a.s. zondag al netjes achterin.
Hoe dan ook, vandaag heb ik de tweeters op de plek van de asbak verwijderd (daar merkte je toch niks van) en ben ik begonnen met dit:
Image
Die driehoek is de powerknop van de computer, daarnaast komt een USB-aansluiting (how cool is that, je MP3-speler meenemen en gewoon in de auto steken :cool: ) en daarnaast is plaats voor de power en HDD-LED. Bijkomend leukigheidje van de speciale autovoeding is dat de power-LED nog 2 uur blijft knipperen nadat de auto verlaten is. Net een alarm! :P

Verder op aanraden van mijn nieuwste aanwinst de Haynes de accupolen verwend met wat Vaseline en ik heb de gaskabel bijgesteld.

Voor de wijsneuzen, wat op de foto te zien is is natuurlijk de "verkeerde" kant van de USB-kabel. Dit is ook nog maar een impressie he...
Kijk uit, een Cactussssss

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

pcrodent wrote:Verder op aanraden van mijn nieuwste aanwinst de Haynes .............


Goed he, vanmorgen op kantoor even 284 pagina's, welliswaar dubbelzijdig, uitgeprint.

Geweldig naslagwerk :D

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

leuk idee, die usb aansluiting, met 5m. usbverlengkabel moet je de achterbak wel gaan halen.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

5m? Je hebt het wel over een AX h?, geen XM :lol:
Kijk uit, een Cactussssss

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

:lol: zo bedoelde ik het niet. Het maximum om usb te verlengen is 5m. en daar heb je meer dan zat aan idd.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Wordt echt een leuk projectje ;)

Ben benieuwd hoe het wordt.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Vandaag:



WTF!! :shock:


Briefje op deurmat van TPG. "Pakje ligt in de zwarte eend. Paul"

Zat dit erin: :shock:
Image

Paar maanden geleden meegedaan met een prijsvraag van de Postbank. Tomtom gewonnen. :cool:

How cool is that? :P
Kijk uit, een Cactussssss

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

super gaaf! :D


maar het zal er maar uitgehaald worden..

wel vet, navigatie in je eend :P
Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

D'r zijn mensen die hebben altijd geluk, maar toch nog GEFELICITEERD :!: :!:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

q01z wrote:maar het zal er maar uitgehaald worden..

wel vet, navigatie in je eend :P


Goed gedacht, hij komt inderdaad in de eend. En ik kan 'm in 1 seconde loshalen en in m'n binnenzak stoppen, dus de enige die 'm eruit haalt ben ikzelf :D

Die eend heeft trouwens nog geen aanstekeraansluiting, dus die moet ik er nog op maken :D
Last edited by pcrodent on ThuFeb09, 2006 5:33:13 PM, edited 1 time in total.
Kijk uit, een Cactussssss

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Gefeliciteerd! :D

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

echt super zulke verassingen.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

zow, super zoiets, :P

en ook nog iets zinvols winnen, dat is helemaal handig.

een aanstekeringang in die eend heb je zo gemaakt, je haald zo'n verdeler voor een aanstekeringang, zodat je 2 of 3 ingangen meteen hebt, dan knip je de autoaansteker plug eraf, en heb je de plus en min draad, en die sluit je aan op je accu,

uiteraard met een zekering ertussen.

veel plezier met die tomtom, ziet er netjes en compact uit, wees er voorzichtig mee.

:wink:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply