Kevin aka kakanox
Moderator: webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Nou... hij staat voor de deur. Ik kwam net uit de GT van Ellen toen ik mijn "Goof" naar huis reed, en dacht meteen... JEZUS wat heeft dat ding een koppel. De teleurstelling kwam aan het licht toen ie op toeren kwam - bij 5000 r/min, waar die van Ellen net wakker wordt.. is het bij deze zo'n beetje afgelopen Wel het echte GT karakter dus, een koppelbeer en verder niks.
Maarrem.. rijdt leuk, remt redelijk als je een beetje blijft pompen... morgen en overmorgen is 't feest voor dat GT'tje!
Verder komt er dus een GT Carb bij die gestript wordt en op het circuit komt te staan. Ben gaan kijken naar het ding, en het is een redelijk knap wagentje. Heeft wel schade gehad die niet helemaal netjes weggewerkt is, zowel voor als achter (voorste stukje chassis is krom en er zijn wat lasnaadjes niet helemaal mooi meer achter onder de auto), maar aangezien men de sleutel niet kon vinden... weet ik eigenlijk nog niet eens of ie loopt
Maarrem.. rijdt leuk, remt redelijk als je een beetje blijft pompen... morgen en overmorgen is 't feest voor dat GT'tje!
Verder komt er dus een GT Carb bij die gestript wordt en op het circuit komt te staan. Ben gaan kijken naar het ding, en het is een redelijk knap wagentje. Heeft wel schade gehad die niet helemaal netjes weggewerkt is, zowel voor als achter (voorste stukje chassis is krom en er zijn wat lasnaadjes niet helemaal mooi meer achter onder de auto), maar aangezien men de sleutel niet kon vinden... weet ik eigenlijk nog niet eens of ie loopt
toch een beetje met pijn heeft hij me verlaten... maar ik weet dat hij een goed baasje heeft, die goed voor m zal zorgen...
Na m eerst zowel cosmetisch als chirurgisch verbouwd te hebben... :sacool
Veel plezier ermee kev! ik blijf hier lezen!
Na m eerst zowel cosmetisch als chirurgisch verbouwd te hebben... :sacool
Veel plezier ermee kev! ik blijf hier lezen!
Ohhh, On I Burn. Fuel is pumping engines. Burning hard, loose & clean. Turning my direction. Quench my thirst with Gasoline
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Drake wrote:kakanox wrote:De teleurstelling kwam aan het licht toen ie op toeren kwam - bij 5000 r/min, waar die van Ellen net wakker wordt.. is het bij deze zo'n beetje afgelopen Wel het echte GT karakter dus, een koppelbeer en verder niks.
Gooi er maar eens een spaghet op , word ie weer wakker
Hahaha, dat is het eerste wat ik doe als ie zich betrouwbaar toont... Had het willen laten zitten tot m'n blok af is, maar 5000 r/min is wel erg weinig
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Nou, voor wie het nog niet wist.. ik heb eea zo gerepareerd dat het weer heel eventjes mee kan. Bijna-oppe remblokjes die er nog lagen voor gemonteerd en 1 slang gerepareerd which did the trick.
De remleidingen zijn nog in schuur-maar-op-en-likje-verf-staat, dus 't valt mij allemaal nogal mee.
Deze week m'n andere onderstel eronder en dan kan ik weer volop karren
De remleidingen zijn nog in schuur-maar-op-en-likje-verf-staat, dus 't valt mij allemaal nogal mee.
Deze week m'n andere onderstel eronder en dan kan ik weer volop karren
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Nou... onderstel is morgen nog niet gefixed, weer wat dingen tegengekomen waardoor ik niet verder kan
Daardoor remsysteem opnieuw moeten ontluchten (een brakebleeder werkt echt heerlijk )
Meteen maar ff een andere uitlaatdemper gemonteerd, want die lekte - en laat me jullie ??n ding zeggen: MONTEER EEN ORIGINELE GTI-DEMPER ONDER JE GT!!!
Tenminste, als je van stil en sportief houdt. Hij snerpt lekker als je 'm op toeren laat komen, maar het geluidsniveau is heerlijk laag. Raampje open en gas geven onder een viaduct werkt super
Daardoor remsysteem opnieuw moeten ontluchten (een brakebleeder werkt echt heerlijk )
Meteen maar ff een andere uitlaatdemper gemonteerd, want die lekte - en laat me jullie ??n ding zeggen: MONTEER EEN ORIGINELE GTI-DEMPER ONDER JE GT!!!
Tenminste, als je van stil en sportief houdt. Hij snerpt lekker als je 'm op toeren laat komen, maar het geluidsniveau is heerlijk laag. Raampje open en gas geven onder een viaduct werkt super
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Zo, vandaag eigenlijk vooral ff bij mijn schoonouders geweest en samen met m'n lieftallige vriendinnetje ons best gedaan om in de SNEEUW nog het een en ander uit de 01 te slopen.
Het besluit is gevallen om toch HEEL snel eens op zoek te gaan naar wat decente sleutelruimte, want dit schiet echt niet op... Of er moet een ander huis komen ofzo. Hopeloos dit!
Maar goed, wel nog wat leuks gekregen van m'n schoonouders:
Z??r handig voor al m'n gereedschap, en m?t wieltjes Ik wilde er al eentje van MDF maken, getuige het kaarsvet dat ernaast ligt
Het besluit is gevallen om toch HEEL snel eens op zoek te gaan naar wat decente sleutelruimte, want dit schiet echt niet op... Of er moet een ander huis komen ofzo. Hopeloos dit!
Maar goed, wel nog wat leuks gekregen van m'n schoonouders:
Z??r handig voor al m'n gereedschap, en m?t wieltjes Ik wilde er al eentje van MDF maken, getuige het kaarsvet dat ernaast ligt
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
haha, Peter... kan dat huisje ook voor 55 euro? Want dan is het verkocht
Nou ja, nog een update:
Injectiehuis helemaal schoongemaakt, ondanks dat 't eigenlijk niet echt vies was Ook een spruitstuk gepolijst (toch redelijk ruw) en gemonteerd.
Koppel onderin is duidelijk verbeterd, nu vanaf 40 km/h in 5!
Nou ja, nog een update:
Injectiehuis helemaal schoongemaakt, ondanks dat 't eigenlijk niet echt vies was Ook een spruitstuk gepolijst (toch redelijk ruw) en gemonteerd.
Koppel onderin is duidelijk verbeterd, nu vanaf 40 km/h in 5!
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
kakanox wrote:haha, Peter... kan dat huisje ook voor 55 euro? Want dan is het verkocht
Nou ja, nog een update:
Injectiehuis helemaal schoongemaakt, ondanks dat 't eigenlijk niet echt vies was Ook een spruitstuk gepolijst (toch redelijk ruw) en gemonteerd.
Koppel onderin is duidelijk verbeterd, nu vanaf 40 km/h in 5!
vanaf de 40 km/h in zijn 5? Dat vindt je motorblok vast lekker. Fiets jij ook altijd weg in de zwaarste versnelling?
Ik weet niet of mensen zich dit wel eens realiseren. Zit wel eens bij mensen in de auto die hem zo vroeg mogelijk in zijn 5 zetten om zuinig te rijden. Geloof mij, je kan beter wat verder in toeren trekken. Dat is beter voor je verbruik en je motorblok...
Freude am Fahren.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
jajaja, komt weer allemaal commentaar... zolang een motorblok niet gigantisch diep gaat brommen als je gas bij geeft en vlot doortrekt is er weinig aan de hand.. en vanaf ong. 40 km/h / 1400 r/min is m'n autootje echt geen reaper, maar sloom issie ook niet.. Daarnaast hoeft dit blokje toch niet lang mee te gaan, dus ik vind 't allemaal wel best.
En met een lang niet rustige rijstijl en iedere dag ff lekker het gas erop + een paar rappe bochtjes op het industrieterrein 1:14,2 rijden doet ook lang niet iedereen me na geloof ik. Dat is iig wat eruit komt van de laatste paar dagen als gemiddelde. Met een hoop file (dus een hoop gas bijgeven in 5 v/a 40-50-60 km/h), een piek van 140 km/h en iedere dag 27 km heen en 27 km terug.
Daarnaast heeft de gemiddelde diesel al meer dan 70% van z'n maximumkoppel bij het stationairtoerental (= 800 r/min). De diesels die daar een uitzondering op zijn zijn de geblazen diesels van nu... Die hebben hetzelfde probleem als de geblazen benzinemotoren van nu: GEEN KOPPEL ONDERIN!
En met een lang niet rustige rijstijl en iedere dag ff lekker het gas erop + een paar rappe bochtjes op het industrieterrein 1:14,2 rijden doet ook lang niet iedereen me na geloof ik. Dat is iig wat eruit komt van de laatste paar dagen als gemiddelde. Met een hoop file (dus een hoop gas bijgeven in 5 v/a 40-50-60 km/h), een piek van 140 km/h en iedere dag 27 km heen en 27 km terug.
Daarnaast heeft de gemiddelde diesel al meer dan 70% van z'n maximumkoppel bij het stationairtoerental (= 800 r/min). De diesels die daar een uitzondering op zijn zijn de geblazen diesels van nu... Die hebben hetzelfde probleem als de geblazen benzinemotoren van nu: GEEN KOPPEL ONDERIN!