Joost (AX 11 FI, 2CV6, Honda CB900)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

:D Cool zeg! Dat wil ik graag eens aanschouwen als ik je eens zie op een meeting.

Kan je de monitor afkoppelen en onder de stoel leggen als je de auto parkeert? Ik zou namelijk schijt hebben om de auto onbewaakt achter te laten.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Kan afkoppelen :)
Nog geen mp3, want nog niet aangesloten op autostereo. Daarvoor heb ik versterker of andere radio nodig. Dus eerst nav afmaken, en dan komen de liedjes nog wel een keer :)
Kijk uit, een Cactussssss

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

De computer ligt nu achter de rechtervoorstoel. Hoe vaak heb je nou meer dan 1 passagier? :roll:
De snoertjes lopen netjes onder de stoel door, en het beeldscherm kun je als je ermee klaar bent zo afnemen en onder de stoel schuiven :)

Was net een stukje gaan rijden op zoek naar een trackball. Helaas niet gevonden, maar tot mijn genoegen wel geconstateerd dat de GPS na een update v/d software prima werkt :)

De groene LEDs zijn er nu uit, het werd een warboel van draadjes en ze zaten de computer in de weg op z'n nieuwe plek. Ik sta open voor goede idee?n voor plaatsen waar ze naartoe kunnen... Mijn eerste plan: de kofferbak, onder de hoedenplank.
Kijk uit, een Cactussssss

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Welkom bij "Stompzinnige Avonturen met Joost", de aflevering van vandaag gaat over wielbouten.

Gisteren is Den Hans langsgeweest en hij had deze velgen + winterbanden bij zich:
Image
Image

Dus ik ging m'n oude staalbouten weer 'ns opzoeken. Ik wist dat ik er 3 achterin had liggen voor het stalen reservewiel; groot was mijn verbazing toen ik in het zakje overige bouten maar 7 stuks aantrof! Nogmaals in de doos gekeken waar de bouten uit kwamen maar niets te bekennen.

Bleek dat ik bouten in de sloper had gedraaid :? Hij staat nog op (achter)wielen om het er van de weg een beetje toonbaar uit te laten zien. Dus snel daar 2 boutjes uit gehaald om m'n setje compleet te maken. Fijn! Nu kan ik vanmiddag de witjes erop leggen.

Ik vraag me toch af waar die 4 andere bouten vandaan zijn gekomen :?

Zometeen eerst naar de tandarts Image





Iets anders, 2 winterbanden zijn perfect, 2 afgesleten aan de zijkanten (maar zeker nog OK). Welke zal ik voor leggen en welke achter? Iemand tips? :)
Kijk uit, een Cactussssss

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

men adviseert altijd om de beste banden achter te leggen ivm een voorspelbaar weggedrag (onderstuur), maar je zou gezien het wat "leukere" sturen natuurlijk de beste set voor kunnen doen, het zijn immers wel je stuur/aandrijfwielen!

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Welkom terug bij "Stomzinnige Avonturen met Joost
De aflevering van vandaag gaat over krikpunten :?

@Buks: Net voor ik je reactie zag net de beste banden voor gelegd. Werd aangeraden door een websiteverhaal over "tyre rotation" bla bla bla.

GVD twee krikpunten verbogen bij die actie :twisted:

=============================
Maargoed, ze zitten erop:
Image
Image

Zeker van grotere afstand vind ik het een leuk effect. Van dichtbij zie je elk zwart plekje zitten :? Maarja, ben wel wat gewend met een witte auto...
Kijk uit, een Cactussssss

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

ok ja denk dat je een goede keuze maakt hoor, onderstuur is maar saai, en de ax heeft er al genoeg van!! ps heb je mn pb nog gelezen??

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Je hebt zelfs al antwoord ;)
Kijk uit, een Cactussssss

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ziet er leuk uit gast!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

ziet er erg leuk uit. Je kan ook je ventieltjes nog wit spuiten en die andere zwarte dingen die je bedoelt. (ik denk de loodjes)

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Meer de roest :roll: Is niet veel maar op een witte velg zie je 't zo snel. Meeste is al behandeld ook trouwens :)

Maar ik heb witte hammerite dus in de zomer krijgen de velgen ook een paar likjes daarvan.
Kijk uit, een Cactussssss

Den Hans
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: WedJan18, 2006 2:22:14 AM
Location: Vlakbij Bobbejaanland... :-)
Contact:

Post by Den Hans »

Hey!

Ziet er leuk uit... 8)

Beste banden leg je altijd vooraan.

Want:

Je stuurt met de voorste wielen (duh)
De meeste remkracht is vooraan.
Zoals gezegd, overstuur is makkelijker op te vangen dan onderstuur.
En, maar minder belangrijk, het meeste gewicht zit vooraan dus die banden krijgen ook meer op hun donder.

Dus, goed gegokt... :wink:
205 1.9 GTi (project 1)
205 1.9 Rallye
205 1.6 CTi
205 1.6 GTi
205 XAD Multi
205 XA Multi (project 2)

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Ik weet nog dat ik bij de bandenboer kwam en andere banden wilde om de velgen van q01z. Die keken me toch heel vreemd aan dat ik de beste & breedste banden voor wilde hebben. Dat had meer te maken met een velg waar een smallere band omheen zat (die was niet helemaal recht), maar dat vertelde ik ze maar niet... Overigens stond ik daar al een beetje voor schut omdat een van de banden waar ik op aan kwam rijden leeg was. Bleek achteraf een kapot ventiel te zijn. Hebben ze er voor de zekerheid maar 2,5 bar in gegooid (glibberdeglibber :roll: ). Raad eens waar ik niet meer terugkom :D
(Ja Hans, in de jouwe zat ook 2,5 bar maar die controleerde ik eerst zelf dus dan is het niet erg ;) Superinvestering, zo'n metertje van 3 euro)
Kijk uit, een Cactussssss

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

dat ziet er allemaal zeer netjes uit, als de velgen de kleur van de auto hebben vindt ik het automatisch al mooier, en die boordcomputer is natuurlijk al helemaal giga, maak is een foto van hoe die in je auto zit, hoe je 'r naar kijkt tijdens het rijden, ....het lijkt me namelijk aan de 1 of andere kant een beetje, uhm, groot :roll:

altijd maar dat gezeik met banden:P ik koop gewoon 4 nieuwe voor op m'n gt-velgen, die nog helemaal 'gereviseerd' worden :wink:

jeeh :P
Spreken is goud, Ductape is zilver.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

DuFF: bedoel je de kast of het beeldscherm? Het beeldscherm zit er echt zo in, en van de kast wil ik wel een fotootje maken voor je hoor... MAAR hij gaat naar de kofferbak. Ik moet hebben:
- Verlengkabeltje VGA
- 2x Verlengkabeltje PS/2
En dan gaat ie achterin en heb ik weer ruimte.

EN er komt een VIA Epia bord. Omdat ik geen zin heb om te wachten tot het geld van die IA terug is koop ik daarvoor bij de organisator een Epia moederbord. Met wat mazzel heb ik die zaterdag.

EN ik heb het automatisch-aan-gaan van de computer via een schakelaar bij - je raadt het nooit - het dak geschakeld, dus gaat ie alleen maar aan als ik dat wil.


Ik heb trouwens vandaag besloten dat deze zomer de auto maar af moet zijn. Dus: uitlaatpijp eronder, skirts erop, bumper mooi maken en dan is het wel even klaar :D
Kijk uit, een Cactussssss

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

nee ik bedoel een foto van dat beeldscherm in je auto op z'n plek

zoals hoe jij 'm ziet als bestuurder zijnde.

lijkt me best afleidend tijdens het rijden als ie zo groot is en recht zit, tenminste, zou ik vinden
Spreken is goud, Ductape is zilver.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Foto komt eraan :) Had je die op p. 14 al gezien eigenlijk?

Vandaag dit toetsenbord gekocht:
Image

En met de post een trackball binnen gekregen. Ik haal de achterste asbak eruit en ga daarin een steun bouwen voor de trackball. Waar het toetsenbord terecht komt is nog een beetje een verrassing.

En het beeldscherm schoongemaakt, dat was ook wel nodig...
Kijk uit, een Cactussssss

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

pcrodent wrote:Foto komt eraan :) Had je die op p. 14 al gezien eigenlijk?

Vandaag dit toetsenbord gekocht:
Image

En met de post een trackball binnen gekregen. Ik haal de achterste asbak eruit en ga daarin een steun bouwen voor de trackball. Waar het toetsenbord terecht komt is nog een beetje een verrassing.

En het beeldscherm schoongemaakt, dat was ook wel nodig...


nee, wat ben ik een mongool, heb nu die foto op pagina 14 gezien, echt vet:) geen problemen met weerspiegeling ofzo? :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Spiegeling is niet echt een issue want bij dag en zeker in het donker is de nav gewoon goed te zien. Ik moet 'm wel gaan vastzetten want toen ik hard optrok viel ie richting stoel.
Ik ownde 'm dik trouwens toen, die vrachtwagen :D
Kijk uit, een Cactussssss

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

je zou eigenlijk een vast systeem moeten hebben uit een surveillantenauto, ik post daar binnekort wel een foto van;) mischien krijg je een idee ofzo

ennu, toetsebord, kun je dat niet op de plek van je zonneklep monteren :lol:



groetjes

DuFF
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply