Goof (ax GT 1.4i ) ( minder leuke update... TE KOOP! :( )

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Goof
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: MonOct17, 2005 11:37:24 PM
Location: Maarssen
Contact:

Post by Goof »

kakanox wrote:Hij wordt al steeds leuker zie ik! :D

Heb je al iets met je remmen gedaan? Kheb het zo druk momenteel dat ik er niet aan gedacht heb daar nog eens over te beginnen... aan de andere kant heb jij ook mijn telnr :)



Neej met mijn remmen heb ik nog niets gedaan, heb er niet echt lastvan, hoor hem alleen af en toe tikken, zolang ik nog steeds kr8ig kan remmen als het moet vind ik t wel best.

De bonus van deze maand is trouwens erg goed uitgevallen, dus mischien dat we de koppaking eerder dan pas in maart kunnen vervangen,

al moeten we dan wel ff goed kijken wanneer, want t is nu echt VEELS te koud :)

Groetjes!

Goof
Ohhh, On I Burn. Fuel is pumping engines. Burning hard, loose & clean. Turning my direction. Quench my thirst with Gasoline

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

In principe wil ik je koppakking wel uitstellen tot het echt nodig is of ik tijd over heb. Tenzij je iemand kan vinden die het eerder wil doen.. Tis namelijk zo dat ik first ook nog even zou gaan helpen, en nog wat mensen, en de auto van Ellen heeft wat onderhoud nodig en de mijne moet nog klaar..

Goof
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: MonOct17, 2005 11:37:24 PM
Location: Maarssen
Contact:

Post by Goof »

Heb vandaag mijn Axel ( das ze bijnaam :P) even verwent met een radio en een composetje!

DE radio is een blaupunkt Calgary, via rondevries.nl, kan hem alleen niet meer vinden op de site :S

Image

En dit is de composet!

Image

? 13cm 400W
? Competition composet
? In case



Tis een compo set van climax , gekocht bij remco car stereo, 400 wat piek, 175 watt rms :)

ben er best trots op, ga hem zaterdag inbouwen... ( wie komt er helpen ? :P:P:P)

De Speakers komen gewoon in de roosters 8er mijn stoelen, en de tweeters op mijn dashboard :)

dan alleen nog een Woefje ( naja... zeg maar gerust blaffer! ) Maar die komt na mijn vakantie ( ga eind februari naar denemarken )
Ohhh, On I Burn. Fuel is pumping engines. Burning hard, loose & clean. Turning my direction. Quench my thirst with Gasoline

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

dat is een mooi setje :)

daar zal wel een mooi geluidje uit komen :wink:

keep up the good work :P
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

mhhh dat heb je niet echt slim gedaan, radio is prima die heb je ook bij rdv vandaan wat opzich een prima winkel is.

maar dan haal je een hele (en niet om af te kraken) slechte compo (hij ziet er heel leuk uit in het doosje, en dat is precies waar ze op in spelen bij het verkopen ervan, looks can be decieving) bij de remco wat een slechte winkel is.

100 euro waarvoor je ook een compo van b.v audio-system/hertz/ground zero had kunnen hebben welke vergeleken met deze climax een enorm beter geluid hebben(en het ergste is die climax compo word normaal nieuw aangeboden voor minder dan 35 euro, en dan nog is het veel ik heb b.v ooit een compo van usblaster gekocht voor 20 euro nieuw als tijdelijk en dat was voor het geld een hele goede compo).

En 175 watt maak daar serieus 50 van :wink: en zelfs met 50 goede watts zullen ze het al laten afweten .Mits je hem pas een paar dagen hebt is mijn grote tip dan ook om het doosje netjes weer dicht te maken en alles terug te brengen en voor 100 euro een echte compo uit te zoeken.

alvast wat sites met info:
www.showyoursound.nl
www.rondevries.nl
www.caradio.nl
www.icefactory.nl
www.12vhifi.nl

flipthijs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 243
Joined: SatNov26, 2005 12:17:01 PM
Location: Merksplas
Contact:

Post by flipthijs »

Over climax en remco kan je echt uren discussieren :D

Mijn woofers zijn ook van climax van remco, en spelen zeer goed.
Mijn versterker = Climax en ik mag er ook niet van klagen.

De Compo's weet ik niet of het goede kwaliteit is.

Maar ik denk dat je er veel over kan zeuren en klagen, die jongen heeft tenminste geluid, er zijn er die er niet hebben zodus.


Succes met het inbouwen! voor tips mag je me altijd Pm'en of mailen.
(voor mijn audio moet je ff op mijn wie=wie kijken ;)

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Als je flessenhouders in je deur hebt zou ik daar de speakers in monteren. Het is ff knutselen, maar ik vermoed dat het beter klinkt ipv de speakers achter de stoelen.

In ieder geval succes ermee!

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

flipthijs wrote:Over climax en remco kan je echt uren discussieren :D

Mijn woofers zijn ook van climax van remco, en spelen zeer goed.
Mijn versterker = Climax en ik mag er ook niet van klagen.

De Compo's weet ik niet of het goede kwaliteit is.

Maar ik denk dat je er veel over kan zeuren en klagen, die jongen heeft tenminste geluid, er zijn er die er niet hebben zodus.


nouja het is net wat je gewend bent :wink: , uit ervaring vanmijzelf en anderen kan ik vertellen dat climax voor het geld slecht is(trek je versterker maar eens open en leg er een "fatsoenlijke naast, dan snap je wat ik bedoel) maar zolang jij er tevreden mee bent is het goed en dat is vaak ook een prob men weet niet beter tot ze iets anders tegenkomen.En 100 euro voor een compo die zoals ik verteld heb normaal onder de 35 euro kost, is niet helemaal slim.

(en tik eens op google "climax troep" in :lol: )
Last edited by Drake on FriJan27, 2006 5:23:32 PM, edited 1 time in total.

flipthijs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 243
Joined: SatNov26, 2005 12:17:01 PM
Location: Merksplas
Contact:

Post by flipthijs »

ik kijk net ook bij remco, en ik zie dat een compo van JBL nog geen 20? duurder is.
Dat vind ik dan ook wel beetje spijtig van het geld.

Maarja, als het klinkt dan is het goed ;)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

flipthijs wrote:ik kijk net ook bij remco, en ik zie dat een compo van JBL nog geen 20? duurder is.
Dat vind ik dan ook wel beetje spijtig van het geld.

Maarja, als het klinkt dan is het goed ;)


Die jbl compo wil je ook niet :lol: , enorm schell en kill en ook weer te duur voor wat je krijgt.

er staan een paar hele mooi winkels tussen de linkje die ik gevenen hebben die puur voor i.c.e zijn bedoeld neus daar maar eens tussen voor de grap :wink: .

flipthijs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 243
Joined: SatNov26, 2005 12:17:01 PM
Location: Merksplas
Contact:

Post by flipthijs »

ik dacht dat Jbl kwalitatief toch een goed merk was ??

(nou, ik ben nog op zoek naar een goedkope kleine versterker, 2 kanaals voor hoedeplankspeakers, liefst onder de 50?, men moeder zeurt nu al dat het te veel geld kost :P)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

flipthijs wrote:ik dacht dat Jbl kwalitatief toch een goed merk was ??

(nou, ik ben nog op zoek naar een goedkope kleine versterker, 2 kanaals voor hoedeplankspeakers, liefst onder de 50?, men moeder zeurt nu al dat het te veel geld kost :P)


jbl heeft goede spullen gehad in het verleden, maar tegenwoordig is het slecht en duur wat ze produceren.Een aantal audio winkels zijn zelfs al gestopt met het leveren van jbl vanwege de kwaliteit die steeds meer achteruit gaat.

50 euro is niet veel maar
http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... ts_id=2421

http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... ts_id=2420

rdv heeft nog een wat "overstock" zeuz liggen, kwa kwaliteit/prijs zelfs stukje beter dan climax.

Goof
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: MonOct17, 2005 11:37:24 PM
Location: Maarssen
Contact:

Post by Goof »

Ik heb er geen 100 voor betaald hoor, geloof mij nou maar, ze maken daar altijd leukere prijzen, heb er uiteindelijk maar 80 voor betaald... de jbl's heb ik ook nog naar staan te luisteren, maar die vind ik gewoon niet mooi klinken :) deze wel :D

En ik weet dat er meer te krijgen is, maar ik wil gewoon goed geluid, voor een leuke prijs, tis maar een ax hoor :P

Vandaag is mijn radio binnen gekomen, van RDV, maar die ga ik morgen ff bellen, want dit is eigenlijk geen stijl... tis of een inruil of een ex demo radio, want de pinnetjes van t inbouwframe zijn nog verbogen, ook zit de kabel voor de RCA aansluitingen en de line in er niet bij :(

jammer dat ze al dicht zijn, wil dit echt geregeld hebben...

Groetjes!

Goof
Ohhh, On I Burn. Fuel is pumping engines. Burning hard, loose & clean. Turning my direction. Quench my thirst with Gasoline

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Goof wrote:En ik weet dat er meer te krijgen is, maar ik wil gewoon goed geluid, voor een leuke prijs, tis maar een AX hoor :P


MAAR een AX?? :evil:

Goof wrote:Vandaag is mijn radio binnen gekomen, van RDV, maar die ga ik morgen ff bellen, want dit is eigenlijk geen stijl... tis of een inruil of een ex demo radio, want de pinnetjes van t inbouwframe zijn nog verbogen, ook zit de kabel voor de RCA aansluitingen en de line in er niet bij :(


Kabel voor RCA & line-in zit er nooit bij. Ze zijn niet gek bij Blaupunkt.. die dingen kosten een tientje per stuk ongeveer! Verkrijgbaar bij de betere caraudiohandel..

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

:( Blijkt toch meer mis te zijn met Goof z'n remsysteem dan ik zo gauw gedacht had. Ze hebben alles ff losgetrokken bij een garage en zo ongeveer alles moet eronderuit + vervangen worden. Kosten: 1200 euro.

Ben dus benieuwd wat hij ermee wil, en ben ook benieuwd naar wat er precies allemaal kapot is... We kunnen een hoop repareren natuurlijk, en ik kost geen 60 euro per uur :)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

1200 euro :shock:
Dat moet goedkoper kunnen. Ander onderstel met remmerij is stukken voordeliger.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Dacht ik ook. Ik heb nog diesel schijven en klauwen liggen hier zelfs, kwestie van de pootjes erbij vinden en dan remt ie nog mooier ook.

Goof
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: MonOct17, 2005 11:37:24 PM
Location: Maarssen
Contact:

Post by Goof »

Opknappen word het zoizo niet,

Daar heb ik de tijd en ruimte ( helaas ) niet voor...

T word dus verkopen... Hetzij in onderdelen, hetzij in zijn geheel...

tis spijtig, maar t is niet anders...

Dan tenminste tijd om door te sparen voor wat nieuwers en luxers...

Dus Wie wil m ?

Voor de duidelijkheid zijn er 2 banden verrot, en dient het gehele remsysteem vervangen te worden... en de uitlaat is lek...

PB of mail/msn : Goofpakket@hotmail.com
Ohhh, On I Burn. Fuel is pumping engines. Burning hard, loose & clean. Turning my direction. Quench my thirst with Gasoline

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

1200???

remklauwen a
125,- ps
blokjes voor
40,-
remleidingen rondom
125,-
trommels/remcylinders achter
250?

dan zit je bij elkaar op 550,-

al is dat natuurlijk nog een hoop geld..

zonde Goof, maar zoals je zelf al zegt, t's een ax.. opknappen is leuk maar in veel gevallen totaal niet rendabel
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

tis jammer dat hij weggaat goof, maargoed we hebben het net uitgebreid besproken en ik snap ook wel waarom. :)

Post Reply