Joost (AX 11 FI, 2CV6, Honda CB900)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Ik heb vandaag met witte Hammerite gekliederd en elk roetsplekje dat ik zag kreeg een lik witte zooi. Hopelijk kan ie er nu weer even tegenaan...
In de motorruimte wat extra wit gesmeerd, ziet er wel blingy uit :cool:

En m'n eerste howto online *trots*: http://www.axclub.net/how/howtoinjectiesysteem.pdf

To do:
- Katloze pijp van Rob eronder
- Skirts en bumper (weer) wit maken en erop
- Wassen & opruimen ;)
Kijk uit, een Cactussssss

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Je howto ziet er goed uit en is duidelijk, zelfs voor iemand die een carb. rijdt :wink:

Het mooiste stukje vind ik toch de veiligheid :P
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Na de brand bij Marc neem ik iig in de howto geen risico's :roll:
Kijk uit, een Cactussssss

Figuur
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: ThuFeb10, 2005 10:34:41 PM
Location: Hapert

Post by Figuur »

Hey gave how to! Ik ben wel benieuwd naar het resultaat? Is het merkbaar veel?
Wat moet ik ongeveer tellen aan kosten als ik dit spul op de sloop ga halen?

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Gave howto!!
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

@Figuur: ik merk zeker verschil. Voorheen moest je 'm "overtuigen" om vlot weg te rijden, nu "wil" ie vlot weg. Voelt agressiever aan als het ware. Ik heb er nog niet echt hoge toerentallen mee gereden, maar de auto voelt in ieder geval een stuk vlotter aan. Binnenkort de katloze pijp erop en dan ben ik wel weer klaar met opvoeren...

Kosten hangen af van hoe lang je wilt zoeken. Rijcomputers gaan tussen 10 en 50 euro weg. Injectieweerstand kun je daar meestal wel zo bij krijgen, anders mag ie niet meer dan een euro kosten. Immers, klein = gratis, dus 't is al heel wat dat je wilt betalen. Gasklephuis/injectiehuis... reken op maximaal 50 euro, maar als je geduld hebt vind je 'm ook nog wel voor 25 euro. Spruitstuk kost geen drol, die gaan toch nooit stuk, kun je nog wel gratis bij je injectiehuis krijgen als je mazzel hebt.
Mij heeft het 35 euro voor een jong injectiehuis & spruitstuk + 0 euro voor de rijcomputer uit m'n sloper gekost. (ik wilde liever een jonger injectiehuis dan die uit m'n sloper. Nu heb ik die van de sloper als reserve)
Reken op iets tussen 50 en 100 euro in totaal. Zeker als je ook nog LocTite, vloeibare pakking, koelvloeistof en klein spul moet halen. Vind ik het zeker waard, als je bedenkt wat je ervoor terug krijgt :) Rijdt een stuk leuker zo :)

@Figuur & AX_POWAH: inmiddels heb ik versie 2 al opgestuurd naar Joost :P Met daarin een extra foto van de injectieweerstand en de opmerking dat het alleen voor Bosch's werkt :)

Verder nieuws:
Eindelijk een afronding van het carputerproject? Vanavond een uurtje joyriden (elk ritje is een joyride in een AX) om een 12" TFT te bekijken. Dan morgen inbouwen en dan eindelijk af. Ofzo. Nouja het komt allemaal goed...
Volgende week (?) als het mooi weer is de katloze pijp erop. Ben deze week aan het kloten geweest met oefenen van uitlaatpijp loshalen bij de sloper. Dat valt nog niet mee... E?n zo'n boutje-moertje-met-veertje zit op een rotplek, en ik heb geen 2 sleuteltjes 10 dus dat wordt even bietsen... Maar als ik eenmaal doorheb hoe het moet durf ik het ook bij m'n eigen wagen.

Zondag auto gewassen. Maandag doelwit geweest van een terreurdaad van de plaatselijke vogels. Het leven is hard :|
Kijk uit, een Cactussssss

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

pcrodent wrote:. Binnenkort de katloze pijp erop en dan ben ik wel weer klaar met opvoeren...



Je had toch nog een 1.4 blok ? :wink:

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

pcrodent wrote:Maandag doelwit geweest van een terreurdaad van de plaatselijke vogels. Het leven is hard :|


Mwah... beter vogels dan iemand met een sleutel...

Let er even op dat je zo'n dikke pakkingring zet tussen je downpipe en je uitlaat. Anders krijg je hem volgens mij nooit lekvrij. (pakkingset van zo'n dikke ring inclusief nieuwe veertjes, werkt erg fijn, is nog best aan de prijs trouwens)

Had je trouwens nog het achterslot liggen van de TRS?
Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Drake: die is voor als de 1.1 echt OP is ;0

Rob: shit die was ik vergeten :? Komt eraan! :) (sorry...)
Wat kost zo'n pakkingring btw? Brezan gewoon? Veertjes zijn nog goed afaict.
Kijk uit, een Cactussssss

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

pcrodent wrote:Drake: die is voor als de 1.1 echt OP is ;0

Rob: shit die was ik vergeten :? Komt eraan! :) (sorry...)
Wat kost zo'n pakkingring btw? Brezan gewoon? Veertjes zijn nog goed afaict.


Ja, denk dat de brezan ze ook wel heeft.
Bij mij was zo'n bout afgebroken, en aangezien de veertjes ook vrij gaar waren heb ik zo'n montage set gevraagd. Kreeg daar toen zo'n ring bij, anders had ik het niet geweten :shock: Weet niet meer wat het kostte, heb ik verdrongen denk ik. ;)

Misschien kun je hem wel van je 1.1 uitlaat afhalen?
Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Ja of van de 1.4 uitlaat van de sloper. Die is nog niet los, dus wie weet. Ik kijk wel of er nog iets moois op zit, anders pak ik tzt de eend en kar ik naar de brezan... Weet natuurlijk niet of de 1.1 nog goed is voor ik 'm uit elkaar heb :?
M'goed, bedankt voor de hulp zover :)
Kijk uit, een Cactussssss

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

V?????t! :D
Ik ben nu anderhalf uur de trotse eigenaar van:
De TVS LP-12R-01.
Sounds cool huh?

Image

Paar specs:
Het is een 12,1" scherm met een max. resolutie van 800x600. Wil 12V voeding en trekt dan (helaas) maximaal 36W. Vind het wel een supervet schermpje voor 115 euro :D

Morgen beginnetje maken met inbouwen. Kan haast niet wachten. Eindelijk m'n carputer aan het werk zetten :)
Kijk uit, een Cactussssss

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

cool

wel foto-update doen h?


ff opmerking maken voordat iemand anders t al doet

zie ik daar nog een ander schermpje voor de helft hangen? laad ie zo traag? :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

gaaf maar groot, waar wil je dat gaan plaatsen :lol: .

dit had ook eventueel mischien wat geweest
http://inkoopactie.net/ia/sc6rq18d

5" scherm voor 50 euro, met mogenlijk tot ombouw voor vga.

Goof
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: MonOct17, 2005 11:37:24 PM
Location: Maarssen
Contact:

Post by Goof »

gaaf hoor :)

Ben je niet bang dat dit gejat gejat word?

Ax-en zijn nou niet echt dat je zecht heel inbraak veilig... :P
Ohhh, On I Burn. Fuel is pumping engines. Burning hard, loose & clean. Turning my direction. Quench my thirst with Gasoline

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

@ DuFF: Nee da's een schakelaar van de lavalamp :P En foto-update komt uiteraard zodra ie zit...

@ Drake: aan gedacht (zie m'n opmerking in het forum aldaar...) maar als ik voor 75 euro een werkende 5" heb die op 320x240 loopt of voor 115 een 12" @ 800x600 dan weet ik het wel hoor :)
Het scherm een plekje geven zal een uitdaging worden. Ik heb idee?n voor - je raadt het nooit :roll: - het dak. En anders thv van handschoenenkastje, dan kan in het h.k. mooi de PC. Maargoed ik ben er gewoon nog niet uit..

@Goof: Ja. En ook daar moet ik iets op bedenken. Wat dat betreft zou mijn voorkeur ook uitgegaan zijn naar een kleiner scherm maar deze kon ik gewoon niet laten liggen (en zeg nou zelf, als dit mooi lukt is ie toch veel blingiger? :P).
Kijk uit, een Cactussssss

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

:?

Wil ik 'm even verplaatsen om lekkerder te kunnen sleutelen, moet ik 'm 3x starten! Gister nog zonder problemen lange rit gemaakt. Na starten gaf de voltmeter net 15 aan, zakte langzaam terug naar normale waarden. Hopen dat dat niet zo blijft...

Gisteren trouwens tweede waarneming dat de auto naar rechts trekt. Zal ermee te maken hebben dat ik alleen de band RV heb laten vervangen. Nouja. Overmorgen setje witte velgen met winterbanden van Den Hans erop, en dan als die eraf gaan maar eens de LV-band laten vervangen. Iemand interesse in de oude LV band? Zit nog zat profiel op.... Alleen niet precies wat er op RV zit :?

En nu.... computer erin leggen :D
Kijk uit, een Cactussssss

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

YEEEEEAH hij doet het.
Mijn grootste zorg was de GPS maar na het aanpassen van wat instellingen gaf ie keurig mijn huis aan. Ik ga nu weer naar buiten, boel netjes instellen en een testritje maken (als ie start :roll: ), maar ik wilde mijn vreugde even delen :) :D

To do:
- software instellen
- speakers aansluiten op pc

Hooah!
Kijk uit, een Cactussssss

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Het beeldscherm lijkt wel gemaakt voor een plekje op een opengeklapt handschoenenkastje :)

Image

Ik bedenk met net trouwens dat ik al bedrading heb liggen voor een schakelaar in de dakconsole :) Dan zet ik alle "neons" gewoon op ??n ipv 2 schakelaars, en laat ik de - van de computer via die schakelaar naar het dak gaan.
Nu --> Amsterdam, hopen dat ik een ieniemienie toetsenbordje tegenkom dat tegen de zonneklep kan. (http://www.casco.com/psk3400.htm)

Software is netjes ingesteld, navigatie werkt maar het zoeken van satellieten vind ik erg lang duren. PC-Speakers ga ik nog maken/zoeken voor steminstructies, maar het scherm knippert nu al erg blingy als ik een bocht moet maken :cool: Blijft netjes staan ook trouwens in bochten, gaat niet schuiven ofzo.

Damn ik ben echt heel blij nu :D
Auto startte trouwens weer zoals het hoort. Hopen dat het bij deze ene keer blijft. Voorlopig geef ik de vorst de schuld.
Kijk uit, een Cactussssss

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

je kan je lv-band ook gebruiken als reserveband als die beter is dan je huidige reserveband.
Over het scherm: Echt heel vet, hoeveel mp3-tjes heb je op de computer staan. Veel zeker :)

Post Reply