Mathieu aka Sjees ("AXlr8" 1.4 Turbo '89)
Moderator: webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Helaas heb ik mij een beetje vergist in de hoeveelheid lucht die door de reduceer knopjes moet "ontsnappen". Na aansluiten van het hele verhaal bleek de turbodruk niet hoger te komen dan 0,45 bar... Er kan niet genoeg lucht door de knopjes, zelfs als deze helemaal open staan. De druk kunnen ze makkelijk aan (tot 10 bar... lijkt mij genoeg...) maar het aantal liters lucht die er door moet is v??l te veel... Dus of enorme kleppen erop of weer iets anders verzinnen... Zit te denken aan 2 electro klepjes achter elkaar tussen de wastegate slang met een elektriesch schakelaartje op de 1e versnelling en een knopje "binnen" voor de overige versnellingen... Ja... zoiets moet 't worden... ...denk...
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)
<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
kakanox wrote:hahaha, dus nu ben je in de 1e versnelling beter onderweg, maar in 2-3-4-5 toch wel iets minder vlot?
neuh.... heb de hele schakelaar-zooi er weer afgehaald... Dan maar wat minder gas in de 1e en 2e, de rest volle bak...
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)
<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
2000 kilometers op de klok en still burning rubber!!!
Moet voor de APK-keuring... ... ... ben benieuwd wat ze er daar van vinden... ... ... Weinig vernieuwingen de laatste tijd: Andere brandstoftank met andere brandstofpomp erop gezet, brandstofdruk meter erbij. (kan geen klokken genoeg hebben)... eerdaags een mengselmeter monteren waardoor ik de fijnafstelling kan doen en dan... ... ... jahoor... op de vermogensbank!!!
Moet voor de APK-keuring... ... ... ben benieuwd wat ze er daar van vinden... ... ... Weinig vernieuwingen de laatste tijd: Andere brandstoftank met andere brandstofpomp erop gezet, brandstofdruk meter erbij. (kan geen klokken genoeg hebben)... eerdaags een mengselmeter monteren waardoor ik de fijnafstelling kan doen en dan... ... ... jahoor... op de vermogensbank!!!
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)
<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Drake wrote:klinkt goed , denk dat ik maar eens een keer moet langsrijden , tis om de hoek bij mij, maargoed als ik het niet verkeerd begrijp gaat dat hij door de apk gehaald worden met de turbo erop ?
Jep... klopt, met turbo, intercooler, klokken en de hele zooi en al door de keuring... ga deze week ffies een apk keuring regelen...
ps... ik woon over een paar weekjes ook in nieuwveen...
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)
<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
Jahoor... daar is de verloren zoon...
Over een week of 3 pas pretnet... (dankzij de "snelheid" van Het Net...)
De baas heeft gelukkig wel internet... (bij deze...)
Inmiddels bijna 2500 Km op de klok and sill vlamming!!!
Er zit inderdaad een benzine druk regelaar op... een laaddruk gestuurde benzine druk regelaar zelfs!!! Yeah...
Een spaghetti fabriek... hmmm... nee... denk 't niet... veel te veel werk...
Ik ga volgend jaar een BMW te grazen nemen op de zelfde manier dus er zal wel nog een dergelijk stuk ijzer gefabriceerd gaan worden, dan gaat de "fabriek" weer voor een paar jaar dicht... (denk)...
Over een week of 3 pas pretnet... (dankzij de "snelheid" van Het Net...)
De baas heeft gelukkig wel internet... (bij deze...)
Inmiddels bijna 2500 Km op de klok and sill vlamming!!!
Er zit inderdaad een benzine druk regelaar op... een laaddruk gestuurde benzine druk regelaar zelfs!!! Yeah...
Een spaghetti fabriek... hmmm... nee... denk 't niet... veel te veel werk...
Ik ga volgend jaar een BMW te grazen nemen op de zelfde manier dus er zal wel nog een dergelijk stuk ijzer gefabriceerd gaan worden, dan gaat de "fabriek" weer voor een paar jaar dicht... (denk)...
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)
<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
-
- AX Starter
- Posts: 18
- Joined: TueApr05, 2005 10:41:10 PM
- Location: Alkmaar
Kijk nog een ax met turbo super .. Ik heb zelf ook een 1.4 8v GTI met turbo... Hoeveel vermogen heb jij nu??? Zelf rij ik nu op 0,3 bar turbo druk en ga over 2 weken de druk omhoog zetten naar 0,5 bar en dan eind Februari effe op de rollerbank om te kijken hoeveel vermogen de AX heeft..
AX Turbo
Tssssss Tssssss Tsssss
Tssssss Tssssss Tsssss
GTI Alkmaar wrote:Kijk nog een AX met turbo super .. Ik heb zelf ook een 1.4 8v GTI met turbo... Hoeveel vermogen heb jij nu??? Zelf rij ik nu op 0,3 bar turbo druk en ga over 2 weken de druk omhoog zetten naar 0,5 bar en dan eind Februari effe op de rollerbank om te kijken hoeveel vermogen de AX heeft..
lol jij bent de ax met nog een turbo
blijft VET
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio