Chendy (AX 1.5 D '94)
Moderator: webmasters

Ik heb geen pics van de montage helaas, omdat ik daar zelf niet bij was. Maar zoals je boven kunt zien is de afwerking prima.
Nu alleen volgend probleem. Ik kocht het 4-gaats onderstel over, maar de schijven zijn natuurlijk verschillend met die van een diesel. Iemand een idee van welke ik ze nu moet bestellen? AX-GTi misschien?

AX 1.5D powered by Citroën
gelukkig zijn die schijven het zelfde als die van een ax gti geloof ik... als je t h base programa hebt kun je het zo zoeken, ( anders wil ik vanavond wel effe kijken)
de schijven die ik heb zijn adviesprijs 70 euro p/stuk.. niet dat dat ik er voor heb betaald bij mij ging er nog korting vanaf, maar goed...
de schijven die ik heb zijn adviesprijs 70 euro p/stuk.. niet dat dat ik er voor heb betaald bij mij ging er nog korting vanaf, maar goed...
Ik kreeg een prijs door van Dutch Power Trading van 70,00 E voor Type-S en 80,00 E voor Type-RS (prijzen zijn per stuk). Beide van Sandtler:
type S
type RS
En voor Ferodo DS2500 remblokken kwam ik uit op 84,00 E. Wordt voor mij te duur op mijn dieseltje. Ik kijk dus rustig even verder naar alternatieven.
Op Partsbase kom ik uit op 2 verschillende bestel-nr's voor de 205 en de AX, maar op de tekening lijken ze wel exact hetzelfde. Ik kijk gewoon ff welke voordeliger wordt verkocht.
Iemand enig idee hoe je bij H-Base kan bestellen?
HP55289 AX GTI (Geventileerd 247x20x35x4)
fabrikant HP 47,50 E
HP55290 Pug 205 1.6 GTi (Geventileerd 247x20x45x4)
fabrikant Graf 61,00 E

type S

type RS
En voor Ferodo DS2500 remblokken kwam ik uit op 84,00 E. Wordt voor mij te duur op mijn dieseltje. Ik kijk dus rustig even verder naar alternatieven.
Op Partsbase kom ik uit op 2 verschillende bestel-nr's voor de 205 en de AX, maar op de tekening lijken ze wel exact hetzelfde. Ik kijk gewoon ff welke voordeliger wordt verkocht.

Iemand enig idee hoe je bij H-Base kan bestellen?

HP55289 AX GTI (Geventileerd 247x20x35x4)
fabrikant HP 47,50 E

HP55290 Pug 205 1.6 GTi (Geventileerd 247x20x45x4)
fabrikant Graf 61,00 E

AX 1.5D powered by Citroën
Thx voor de reacties!
@Peter: da's hardstikke mooi. Ik ben benieuwd naar wat ik precies nodig zal hebben en waar ik dat allemaal kan vinden. Probleem is alleen ook nog dat ik in een diesel tuf, dus heel waarschijnlijk dat deze veel minder ruimte toelaat onder de kap.
@Sander: n.a.v. gesprek met Jeroen heb ik van hem begrepen dat zijn onderstel afkomstig is van een Pug 205 1.6 GTi. D.w.z. klauwen + schijven. Naven zijn overgezet. Waarom zou ik dan verschil hebben in de offset? Pug en Citro verschillen hier toch niet in?
@Peter: da's hardstikke mooi. Ik ben benieuwd naar wat ik precies nodig zal hebben en waar ik dat allemaal kan vinden. Probleem is alleen ook nog dat ik in een diesel tuf, dus heel waarschijnlijk dat deze veel minder ruimte toelaat onder de kap.

@Sander: n.a.v. gesprek met Jeroen heb ik van hem begrepen dat zijn onderstel afkomstig is van een Pug 205 1.6 GTi. D.w.z. klauwen + schijven. Naven zijn overgezet. Waarom zou ik dan verschil hebben in de offset? Pug en Citro verschillen hier toch niet in?

AX 1.5D powered by Citroën
Stuurhuis zit vrij hoog en de cylinder er op is vrij slank. dat zal wel goed gaan met de uitlaat en spruitstukkenboel. Misschien wat rommelen met de waterslangen naar de kachel. de pomp hangt vrij laag voor de accu. misschien past een grote accu niet meer. Verder sluit de radiateur ongeveer net zo strak aan op het binnensscherm als bij een saxo dus dat zal ook wel passen. oliereservoir hangt net voor de accu aan de bovenbalk van het front dus dat past zeker.
De 205 1.6 klauwen passen zo op een AX 1.5D, 1.4 type 2 voorpoot, de naven echter niet, de aandrijfassen van 205GTi's (XU motor) zijn anders van diameter. Er zullen naven ingeperst zijn van een 1.1 of 1.4 versie van een 205. daarbij is de offset tussen naafoppervlak en hart van de klauw anders dan bij een 205. Dus schijven voor AX GTI. 106 XSI, rally of GTI toepassen.
P.
De 205 1.6 klauwen passen zo op een AX 1.5D, 1.4 type 2 voorpoot, de naven echter niet, de aandrijfassen van 205GTi's (XU motor) zijn anders van diameter. Er zullen naven ingeperst zijn van een 1.1 of 1.4 versie van een 205. daarbij is de offset tussen naafoppervlak en hart van de klauw anders dan bij een 205. Dus schijven voor AX GTI. 106 XSI, rally of GTI toepassen.
P.

Duidelijk verhaal omtrent de schijven, Peter. Thx!
Ik vind op de vooras dat de 13" stalen wielen erg ver uit elkaar staan, maar misschien ligt dat aan mij. Komt alleen maar ten goede van de wegligging.
Voor de powersteer, moet ik dan op zoek naar een sloop-Saxo. Ik heb er tot nu toe niet veel gezien op de sloop... En van welke oto haal ik dan die elektrische pomp. Is dat mogelijk afkomstig van een een Clio 16v?

Ik vind op de vooras dat de 13" stalen wielen erg ver uit elkaar staan, maar misschien ligt dat aan mij. Komt alleen maar ten goede van de wegligging.
Voor de powersteer, moet ik dan op zoek naar een sloop-Saxo. Ik heb er tot nu toe niet veel gezien op de sloop... En van welke oto haal ik dan die elektrische pomp. Is dat mogelijk afkomstig van een een Clio 16v?

AX 1.5D powered by Citroën
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
zoals net al genoemd elec pomp van saxo,106,C3, dacht ook 206 maar weet dat niet zeker. Bij Renault vind je die dingen in de clio en kangoo. Maar voor al die auto's geldt dat de pompen schaars en duur zullen zijn want ze gaan te vaak stuk. Neem aan dat je bij een Renault pomp wat meer zal moeten sleutelen met de slangen.
P.
P.
