caliber probleem

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Post Reply
bhieshen
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: FriFeb10, 2006 3:26:01 PM

caliber probleem

Post by bhieshen »

hey,

ik heb dus een caliber performance 110.2
met daarop de 12" Racing subwoofer CWC 12
nou heb ik hem een keertje heel goed afgesteld, maar zodra ik dan de radio eruit haal en weer erin zit lijkt het wel alsof die versterker een bass test doet ofzo....en daarna gaat de subwoofer ploppen en kickt de versterker telkens op protection.
weten jullie misschien een oplossing voor die "bass test" van die versterker, of misschien de oorzaak.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

is geen basstest overgens, waarschijnlijk een massaprobleem of signaaldraad probleem, anders even het signaaldraad van de amp doorlussen op +12v en kijken of hij dan niet "plopt"

bhieshen
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: FriFeb10, 2006 3:26:01 PM

Post by bhieshen »

mijn massakabel zit op de bevestiging van de gordel en hoe bedoel je doorlussen op +12v?

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

vanaf de de radio naar de amp gaat een signaal draad, welke een 12v signaal geeft maar je kan deze ook omleiden door ergens anders een 12v signaal vandaan te pakken (accu b.v of wat dan ook voor 12v signaal. om te contoleren of het signaal draad van de radio nog goed is.

maar alsnog klinkt het als een massaprobleem aangezien de versterkter is zijn protect schiet, anders zou er iets met de amp mis kunnen zijn.

Weetjewel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 123
Joined: MonMar21, 2005 10:12:30 PM
Location: Hoorn (Ghetto_Boogerd)
Contact:

Post by Weetjewel »

Drake wrote:vanaf de de radio naar de amp gaat een signaal draad, welke een 12v signaal geeft maar je kan deze ook omleiden door ergens anders een 12v signaal vandaan te pakken (accu b.v of wat dan ook voor 12v signaal. om te contoleren of het signaal draad van de radio nog goed is.


een tip van mijn kant : dit is geen goede manier om je versterker permanent aan te sluiten ... aangezien je de remote/schakeldraad van je
versterker permanent van stroom blijft voorzien blijft je versterker altijd aan staan ... beetje vervelend als je daardoor elke ochtend met een lege accu staat ... het is wel een goede manier om het een en ander te testei idd..

grtz,

WeetJeWel
Helaas is de ax overleden.. maar hij zit mij nog diep in het hart .. Helaas toch geen AX maar een peug 106 1.5d .. Tja moet kilometers maken voor me werk en dat is met bezine niet leuk meer .....

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Het is ook maar om te testen of de amp/signaaldraad goed werkt :wink:, als permanente manier zou je dezelfde 12v als die van de radio kunnen nemen welke uit gaat zodra je het contact afzet.

Weetjewel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 123
Joined: MonMar21, 2005 10:12:30 PM
Location: Hoorn (Ghetto_Boogerd)
Contact:

Post by Weetjewel »

Drake wrote:Het is ook maar om te testen of de amp/signaaldraad goed werkt :wink:, als permanente manier zou je dezelfde 12v als die van de radio kunnen nemen welke uit gaat zodra je het contact afzet.


tenzij je die weer doorgelust hebt, zodat je radio aan blijft staan als je je contact uitzet .... 8)
Helaas is de ax overleden.. maar hij zit mij nog diep in het hart .. Helaas toch geen AX maar een peug 106 1.5d .. Tja moet kilometers maken voor me werk en dat is met bezine niet leuk meer .....

Post Reply