Ik heb het koelsysteem afgetapt en vervangen door kant en klaar koelvloeistof. (beschrermt tot -28 en dat lijkt me wel genoeg )
Ook heb ik een paar roest plekjes onder de auto behandeld met van dat landmacht PX-vet tegen de pekel zout troep dalijk... (m'n vader zei dat ze dat in het leger gebruikte om wapens in te vetten. Dat spul schijnt zo goed te zijn dat als je er een uzi mee invet, en in de grond stopt, en een jaar later er weer uit haalt, je er gewoon weer mee kunt vuren.)
Verder heb ik alle deurrubbers ingevet en siliconenspray in de sloten gespoten. Tegen het vastvriezen.
winterbanden hebben totaal helemaal geen zin en ze slijten 10x harder,.. reden,...
het rubber van een winterband slijt veel harder als het warmer is als 5graden,... dus als je rijdt moet je band kouder zijn als 5 graden,....
dit komt in nederland dus bijna nooit voor tenzij je echt door sneeuw gaat ploegen maar hoe vaak ligt er sneeuw op snelwegen enzow
Net mn accu vervangen, nu gaan mn lampen niet meer mee op mn richtingaanwijzer en hij start wat fijner.
Profiel van winterbanden is anders voor een betere afvoer van sneeuw en water. Tevens hebben ze een zachtere compound dus dan heb je automatisch meer grip. Maw winterbanden hebben wel degelijk effect in Nederland, maar of je het geld het waard vind is natuurlijk de vraag.
Waarom staat dit bij ICE
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Ralf wrote:winterbanden hebben totaal helemaal geen zin en ze slijten 10x harder,.. reden,...
het rubber van een winterband slijt veel harder als het warmer is als 5graden,... dus als je rijdt moet je band kouder zijn als 5 graden,.... dit komt in nederland dus bijna nooit voor tenzij je echt door sneeuw gaat ploegen maar hoe vaak ligt er sneeuw op snelwegen enzow
Dat is niet geheel waar. Winterbanden voeren ook beter vocht af en blijven soepeler bij koude temperaturen dan gewone banden. Je hebt dus een betere remweg en grip. Het is inderdaad wel zo dat het 5 graden of kouder moet zijn, anders kun je beter zomerbanden gebruiken. Maar winterbanden hebben niks te maken met sneeuw en een bandtemperatuur van 5 graden.
ik heb afgelopen winter op winterbanden gereden, en ik kan je wel zeggen, dat scheelt een flinke bak, helemaal als het flink nat is, of gesneeuwt heeft.
Dat ze zo hard slijten is volgens mij bullshit, dat valt best nog wel mee, de mijne zijn echt nog niet hard afgesleten, en heb dr toen toch aardig wat kilometers mee gemaakt. Mn vader heeft nog langer doorgereden op zn winterbanden omdat de velgen voor zn zomerbanden nog niet klaar waren, die zijn ook nog niet abnormaal hard gesleten, en mn vader maakt nogal wat kilometers.
Winterbanden vind ik zeker wel nuttig, ook met deze temperaturen zijn ze er best onder te gooien al.
Verder voer ik geen aanpassingen door voor de winter, koelvloeistof is goed, en verder heb ik niks aan te passen, op de banden na en een krabber in de auto. Ik zal hooguit een keertje extra moeten voorgloeien als het echt koud is
Een paar jaar geleden heb ik 2 maanden in Zweden gezeten in de winter. Ik ging daar naar toe met mijn Mini, met voor winterbanden en achter zomerbanden..... Erg leuke combi!! Levensgevaarlijk maar zeker In Car Entertainment!!!!!!!!!!!!
(en het gas erop houden!!!!!! anders loopt het net zo af als het filmpje van de 206 bij MULTIMEDIA)
ik ben halverwege met het terugbouwen van het originele luchtfiltersysteem.. alleen het flexibele stukje alubuis mis ik nog [ma weg gegooit] en jawel.. bij mij bevriest de carb! hij staat iets te arm denk ik, want als ik de choke er net iets ophou dan gaat het wel goed [en verbruik van 1:18,1 is ook neit goed ]
verder.. audio.. slicks.. warme jas.. paraplu..
en een moddercoating
Ik moet bij de mijne het hele koelsysteem nog vervangen, heb wat lekkage, winterbandjes moet ik dr nog onder gooien, en antivries in de ruitensproeier. Verder denk ik er nog over om de hele bodem ff te tectyleren, en de wielkasten ook, dan is ie wat dat betreft ook gelijk helemaal klaar.