dennis_max27 wrote:Hoe kan ik zelf speakers voorin zetten, of in de fleshouder (zoals het wordt genoemd)?
Hoe weet ik of ik een Type 1 of 2 heb?
Zie foto, kan ik zo'n "ding" wat nu bij de flessenhouderplaats zit gewoon los ergens kopen ?
Mvg,
Dennis[/img]
Hmm... Iets te snel geantwoord:
Een type 1 is te onderscheiden aan het dashboard, de knippers naast de koplampen (Ph.1 is oranje, Ph.2 is wit), de Chevrons op je motorkap (in 't midden bij Ph.2 en links bij een Ph.1), de rechterachterlichtunit (rode streepjes in 't achteruitrijlicht bij een Ph.2 en wit bij een Ph.1) en dan ben ik nog wel wat dingen vergeten te noemen.
Speakers voorin zetten is helemaal niet moeilijk. Je moet er alleen even voor zorgen dat er bekabeling in de deuren terecht komt vanaf je radio (ff onder 't dashboard doorhalen).
Wat betreft de panelen: zie m'n vorige post...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
Je zou kunnen kiezen voor een composetje zodat je je tweeters in je dash kunt maken (bijv. onder de ventilatieroostertjes links en rechts) en de speakers voor midden en lage tonen in je deurpanelen i.p.v. de flessenbakken...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
Mastenhose wrote:Je zou kunnen kiezen voor een composetje zodat je je tweeters in je dash kunt maken (bijv. onder de ventilatieroostertjes links en rechts) en de speakers voor midden en lage tonen in je deurpanelen i.p.v. de flessenbakken...
Heb nog een set van mijn vorige auto.
* 16.5 cm coaxiale luidsprekerset, uitgevoerd met compound glasvezelmembraan en 19 mm neodymtweeter
* 6 x 9" coaxiale luidsprekerset met hoogwaardige 25 mm softdome tweeter en midwoofer met compound glasvezelmembraan
Die 2x 16.5 cm wil ik voorin plaatsen ergens in het dashboard adners moeten ze ipv de flessenbak als eht dashboard neit mogelijk is.
Maar war maak ik dat MDF plankje dan aan vast in de flessenbak? De speakers die daar komen zijn 63mm diep.
Dat was de oplossing die ik in de mijne had zitten.
Plankje heb ik in de houder vastgemaakt door boven, onder en aan een zijkant een blokje hout aan de plank vast te maken op de juiste plek. Zo kon ik aan de boven en onderkant van de flessehouder een schroef er doorheen draaien. Ik had namelijk geen zin in schroeven in het zicht.