Ik heb me versterker aan gesloten,nou heb ik een raar geluid in me sub.
Hoor me motor,kan dat komen omdat ik me remote kabel bij me + heb zitten. Alvast bedankt
Storing over me subwoofer
Moderators: Drake, webmasters
-
- Welkom nieuw AX lid
Re: Storing over me subwoofer
De remotekabel geeft alleen een signaaltje door naar je versterker om in te schakelen. Hier komt geen geluidssignaal doorheen. Deze zal dus niet storen.ric22riccoz wrote:Ik heb me versterker aan gesloten,nou heb ik een raar geluid in me sub.
Hoor me motor,kan dat komen omdat ik me remote kabel bij me + heb zitten. Alvast bedankt
Heb je je signaaldraden (die met de tulpstekkertjes) ook bij je +-draad liggen? Zo ja, leg deze dan langs de andere kant van je auto. Heb je wel tulpkabels gebruikt om echt op autoversterkers aan te sluiten, en niet die voor huis-audioinstallaties? Die voor huisaudio zijn veel minder (bijna niet) afgeschermd en pakken veel sneller storingen op.
Een andere mogelijkheid is storing in je dynamo (dan stoort alleen je radio, dus zonder versterker, ook). Nieuwe dynamo, of reviseren, is dan de oplossing.
Een andere oplossing zou een "ground-loop isolator" kunnen zijn. Dit is alleen een filter en kan de dynamiek uit je audiosignaal afvlakken. De vraag is of je dat moet willen.
Maar kijk eerst eens naar je kabels! Goeie dikke kabels zijn het beste (Caliber heeft hele goeie setjes). Leg de signaaldraden rechts in de auto, en de +-draad links. Sluit de massa op een goed stuk kale carroserie in je kofferbak aan (ik heb mijn slotplaatje daarvoor misbruikt). Als je dynamo in orde is, zou je dan geen storing moeten hebben.
Succes!
Gr. Ricardo
P'sies. 
We zijn altijd ONTZETTEND benieuwd wie onze nieuwste leden zijn en vooral naar hun auto!
Enneh, kommie ook de 14e nar Nieuwegein?!

We zijn altijd ONTZETTEND benieuwd wie onze nieuwste leden zijn en vooral naar hun auto!

Enneh, kommie ook de 14e nar Nieuwegein?!

Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!