Oververhitte Amp

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Post Reply
muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Oververhitte Amp

Post by muis_84 »

Zo long time no speak, maar ik heb weer eens wat hulp nodig, in mn Mazda ( ja ik weet ik weet ) heb ik een subwoofer gekocht, goedkoop dingetje voor een beetje ondersteuning. Tis een Magnat 300 Ultra Reflex, 600 Watt Max, 300 Watt rms, nu heb ik dus mijn oude versterker erop aangesloten, een 300 Watt 2 kanaals amp. Sub en amp zijn beide 4 Ohm. Maar wanneer ik mn sub een tijdje goed laat blazen houd ie ermee op, dan moet ik ff mn radio aan en uit zetten dan paktie het weer op.

Nu voelde ik dus aan mijn amp, en hij was bloedheet. Issie te zwak voor de sub en moet ie dus overtoeren draaien om de sub te laten werken, of is er misschien een ander probleem. Wanneer ik de radio aanzet hoor ik vanuit de sub ook een kleine *plof*.

Weet misschien een van jullie wat het zou kunnen zijn?

Alvast bedankt,

Muis
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

sorry hoor,...maar Mazdarijders kunnen we hier niet helpen !! :evil:

Zoek het maar lekker uit op het Mazda forum !!!

:wink: :lol:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

Rock's wrote:sorry hoor,...maar Mazdarijders kunnen we hier niet helpen !! :evil:

Zoek het maar lekker uit op het Mazda forum !!!

:wink: :lol:


Haha, je bedoelt toch zeker niet dat dooie nooit bereikbare 323F forum he;)
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

lijkt erop dat de amp op een te lage weerstand heeft (b.v 1 ohm ipv 4) waardoor deze oververhit raakt, anders zou er iets met de amp zelf mis kunnen zijn

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

Drake wrote:lijkt erop dat de amp op een te lage weerstand heeft (b.v 1 ohm ipv 4) waardoor deze oververhit raakt, anders zou er iets met de amp zelf mis kunnen zijn


hmm dan zou er iets in de amp zelf kapot moeten zijn, ik heb net de massa helemaal opgeschuurd, en de Gain een stuk lager gezet, nu heeft hij het een uur zonder problemen gedaan, maar het was niet lekker om mn hand erop te leggen. Ik denk dat ik de versterker teveel belast. Binnenkort maar kijken voor een monoblokje oid.

iig thnx voor je reactie, ik denk dat ik het met je eens ben.
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

Post Reply