Indeling

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Post Reply
Daan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SatApr08, 2006 6:11:01 PM

Indeling

Post by Daan »

kan iemand ff met me mee denken om een goede indeling te maken van mijn te kleine kofferbak.. ik wil een audiosystem F2-500 versterker erin planten en 2 12"woofers in 30 liter kisten.. en als t kan ook nog een phase linear versterker voor de compo.. bij de vorige ax moest de achterbank iets naar voren en daar wil ik verandering in brengen.. maar krap is t zekers wel. ff een pic hoe het in de vorige ouwe ax zat.. ( om een idee te geven van de krapheid :shock: )

Image


ik sta open voor creatieve ideeen..:) groeten Daan
Image
1.1carb 4-bak:)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

volgende indeling zou kunnen 2 subjes in een kist tegen de achterbank
de as op de bodem zegmaar en de phase op de kist tussen de 2 subs in.
dit is de manier waarop wij het gedaan hebben met een install met een kist van 90 liter dus dit zou wel moeten kunnen echter hebben wij 1 sub gebruikt maar gezien dat een 15" is zit je net zo krap met de ruimte.
Enige nadeel is dat de afwerking vrij lastig is om alle kabels goed weg te krijgen. ik weet niet welke phase amp je hebt maar mits hij naast de as past op de bodem zou ik sowieso dan voor die optie gaan.

hele snelle schets (klikken voor het juiste formaat anders zie je de lijnen niet ;):
Image

Ik zal btw van de ax van bob een paar foto's maken van de achterbak heb je igg een idee wat ik ongeveer bedoel.

Oja een ax lijkt krap maar zelf vind ik juist dat je dan prettig met de ruimte kan omgaan die je wel hebt.

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Subwoofers

Post by MrBBQ »

He Daan,

Wat je ook zou kunnen doen is push&pull systeem kunnen gebruiken.
Dit betekend je een kist maakt waar de subwoofer inzit en dan anderkant uitsteek, moet nog effe zoeken waar de foto gelaten hebt.(voorbeelden)
Dit neemt minder ruimte in en geeft een diepere bass.

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Image
Image
Image

:lol: mijn oude trots, woepie wat ging dat hard :twisted:

idee? andere kist maken iig zodat je de hoogte kunt benutten, en zo meer in de diepte van je kofferbak kunt werken. :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply