Speaker inbouw ax 3drs.

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Post Reply
v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Speaker inbouw ax 3drs.

Post by v.andriessen »

Yo,

Ik heb net een 3drs. volcane gekocht, maar op audio gebied is het huilen met de pet op.
Er zitten in de 3drs. opbergvakken in de deuren, maar daar wil ik dikke ovale speakers in hebben.
vraag: zijn daar standaard kits voor? of moet ik zelf aan de slag? :shock:

bij voorbaat dank....

Vincent A.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Fra-Ha
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: FriJan20, 2006 11:48:57 PM
Location: Middelburg

Post by Fra-Ha »

Daarmee zul je zelf aan de slag moeten. Er zijn genoeg berichten hierover te vinden hier op het forum.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Thanks, dat dacht ik al!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Daniell
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 25
Joined: SunAug20, 2006 8:42:44 PM
Location: Valkenhuizen

Post by Daniell »

Ey,

Met een beetje creativiteit is dat niet z'on probleem om dat te maken. Ik zou het met MDF maken, en dan bekleden met bijv. hoedenplankstof, zodat het er strak uitziet.

Ook zul je in de zijkant van de deur een gat moeten boren zodat je door middel van een buisje met je kabels naar je dashboard toekunt.

Maar als het klaar heb je wel lekker geluid jonge!

Later..

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

zorg voor een goed compo setje voor in, het liefst via een versterker, en een goede sub achter .. en dan ben je zo goed als klaar.. :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

bassie
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: SatDec16, 2006 2:07:44 PM
Location: gilze

Post by bassie »

Gaten boren is niet nodig!

Er zitten allemaal (zwarte) rubberen doppen in de deur en deurpost (eigenlijk bedoeld voor bedrading van el ramen) waar je met een priem of schroevendraaier een gat in prikt, er zit ook zo'n dop, maar wel veel kleiner, op ongeveer dezelfde hoogte als die in de deurpost verstopt achter het weglegplankje (bijrijderskant) en een klein plastick kapje (bestuurderskant) deze even weghalen en bekabelen wordt een makkie! :D

to4ho
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 23
Joined: TueMay17, 2005 6:21:56 PM

Post by to4ho »

Heb zelf een compo setje van Pioneer 16,5 cm uit de accelerate serie Gewoon MDF plaatjes maken waar nu je flessenhouders zitten(teken de flessenhouders af op een plaatje mdf van +- 1cm dik voor de juiste afmeting) speakers er in nog wat schuim erop voor de zachte afwerking en daarna luidspreker stof erover heen. Kit op de randen(voor de luchtdichtheid) en plaatje in de deur schroeven. Hiervoor natuurlijk de draden door je deur trekken, heb zelf doorvoer rubbers bij de sloop gehaald. Tweeters op je dashboard plakken en draadjes mooi wegwerken en klaar is Kees. Pioneer cd speler + composetje geeft echt waanzinnig goed en hard geluid ZONDER vervorming dat komt door het hoge DB per watt wat deze speakers geven, veel hoger dan bij andere speakers dus speciaal voor gebruikers zonder versterkers echtwaar harder wil je niet, pijn aan je oren. kan mijn volume opendraaien tot 56 zonder vervorming, hij kan tot 64. Heb ook nog een versterkt subje achterin ter ondersteuning van het laag. Alles bij elkaar 375 euro.

Post Reply