Welke en hoe radio+bokseninbouwen ?!

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Post Reply
Dix
AX Starter
AX Starter
Posts: 13
Joined: ThuNov24, 2005 1:20:43 PM
Location: Nijmegen

Welke en hoe radio+bokseninbouwen ?!

Post by Dix »

Hallo !!

Ik wil in mijn ax 1.1 injectie, 5deurs een mooi setje gaan zetten.
Namelijk:
+Radio met mp3 etc.
+2 boksjes voor
+2 boksjes hoedenplank
+Eventueel versterker

Ik wil dus gewoon relext muziek kunnen draaien in mn auto
Maar wat zijn de afmetingen die ik moet hebben voor mijn boksjes etc?


Mijn budget is max. 300 euro.
Wie weet waar ze een leuke aanbieding hebben oid ? Halfords/Dixons etc.
Ik wil dus graag wat advies omdat ik binnenkort radio+speakers etc wil gaan kopen.


Bedankt
Eyes Open, Foot Down

Weetjewel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 123
Joined: MonMar21, 2005 10:12:30 PM
Location: Hoorn (Ghetto_Boogerd)
Contact:

Post by Weetjewel »

Hoi Dix,

Ik weet dat de maat van de speakers die je in je (bij de 3 deurs versie) in de "achterdeurbakken"zet 13 cm is.

Als je zelf een hoedenplank maakt (wat overigens niet zo moeilijk is een plank mdf heeft al bijna de zelfde maat als je hoedenplank) ben je er vrij in welke maat je hierin plaatst.
Let alleen wel op dat je hoedenplank niet doorzakt, neem dus een dik genoegen plank.

Voor de rest raad ik je aan NIET bij de Dixons/Halfords te kijken voor speakers maar ga alsjeblieft naar een echte autospeakerboer als www.rondevries.nl. of zoals er zovelen zijn.

Mvgr,

Dennis aka WeetJeWel
Helaas is de ax overleden.. maar hij zit mij nog diep in het hart .. Helaas toch geen AX maar een peug 106 1.5d .. Tja moet kilometers maken voor me werk en dat is met bezine niet leuk meer .....

Dix
AX Starter
AX Starter
Posts: 13
Joined: ThuNov24, 2005 1:20:43 PM
Location: Nijmegen

Post by Dix »

Weetjewel wrote:Voor de rest raad ik je aan NIET bij de Dixons/Halfords te kijken voor speakers maar ga alsjeblieft naar een echte autospeakerboer als www.rondevries.nl. of zoals er zovelen zijn.


Ja maar heb ik dan een complete set voor 300 euro ??
Eyes Open, Foot Down

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

300euro haal je nooit, als je 4 speakers+amp+radio wilt, of je moet 2dehands gaan kijken. ik ben zelf aan t rondkijken voor een maat van me, zelfde budget, nog nix gevonden wat enigzins de moeite waard is.

ik zou eerder zo doen: leuk setje speakers vanvoor, ampje en een leuk subje en je radio. gaat niet meer kosten dan wat jij wil en je gaat blijer zijn volgens mij... of laat gewoon die achterspeakers weg en steek een compo die lekker laag kan...

Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 452
Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
Location: Poortvliet
Contact:

Post by Stuntmannetje »

Voor max. 300,- kan je kopen bij ome ron Deze AMP;
Image

kost 99,- prijs/kwaliteit verhouding zeer goed. En voor de liefhebbers is 4 maal 55 watt rms.

Deze radio;
Image

Kost ook 99,- heeft front en rear rca uitgangen.

eventueel goedklinkende coaxiale speakertjes;

Image

kosten 19,- en spelen zelfs met veel oververmogen nog erg lekker.Zijn 50 Watt rms.

En nog een paar achterspeakers.
Image

Zijn 39,- en klinken ook zeer goed, zijn 60 watt rms(heb ze in mijn werkbus op een MTX RT404 aangesloten)

En dan niet vergeten een kabelset voor de versterker.
Image

Kost 29,-

totaal dus 285,- komt nog 10,- verzend kosten bij en voila binnen je budget.

Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 472
Joined: FriDec03, 2004 5:03:41 PM
Location: Vlissingen
Contact:

Post by Edwin »

Dan zit je inderdaad met het hele spul net aan de 300 euro :)
En ja, er is altijd wat beters te krijgen natuurlijk, maar met jou budget kan je opzich al een heel stuk in de goede richting komen.

Ik denk persoonlijk dat je beter wat minder goede speakers kan kopen dan dat je bijvoorbeeld de hoedenplank speakers weg laat.
Je hebt dan maar geluid vanuit 2 voor speakers in plaats van 2 voor en 2 achterspeakers.
Klinkt met 4 speakers altijd ruimtelijker dan met 2, ook al zijn het 2 relatief goede speakers.
Maar dat is slechts mijn mening...
Image
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

In de voordeuren moeten idd 13cm boxen, maar sommige 13cm'ers passen ook weer niet, ik heb hier JVC (dacht ik) boxen liggen die niet passen en Pioneers die wel passen.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

hangt van t chassis van de speakers af inderdaad, al dacht ik dat de meeste speakers tegenwoordig wel een euronorm chassis hadden, blijkbaar niet dus...

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

Stuntmannetje wrote:Voor max. 300,- kan je kopen bij ome ron Deze AMP;
Image

kost 99,- prijs/kwaliteit verhouding zeer goed. En voor de liefhebbers is 4 maal 55 watt rms.

Deze radio;
Image

Kost ook 99,- heeft front en rear rca uitgangen.

eventueel goedklinkende coaxiale speakertjes;

Image

kosten 19,- en spelen zelfs met veel oververmogen nog erg lekker.Zijn 50 Watt rms.

En nog een paar achterspeakers.
Image

Zijn 39,- en klinken ook zeer goed, zijn 60 watt rms(heb ze in mijn werkbus op een MTX RT404 aangesloten)

En dan niet vergeten een kabelset voor de versterker.
Image

Kost 29,-

totaal dus 285,- komt nog 10,- verzend kosten bij en voila binnen je budget.



ik zie geen speakerkabel? :wink:

Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 452
Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
Location: Poortvliet
Contact:

Post by Stuntmannetje »

X-TroniC wrote:

ik zie geen speakerkabel? :wink:


Zit voorlopig genoeg bij de speakers zelf, wil hij betere kabels kan hij altijd nog kijken toch. :lol:

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

laat t ons hopen dat er genoeg bij zit. ik had 15 meter, vandaag tot de constatatie gekomen dat t ni genoeg was. net te kort voor nog 1 tweeter aan te sluiten, 5 meter extra gaan halen. loopt nu 20 meter speakerkabel door mijn 3-deurs ax'je :lol: en das alleen maar voor de frontstage he :shock:

ook nog eens 11meter RCA, 8 meter voeding en 3meter massa. totaal dus 42meter kabel :oops:

edit: owja, en 2 meter voor de subs. totaal dus 44meter

Post Reply