top versterkers?

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

een goede versterker is duur

eens
10
45%
oneens
12
55%
 
Total votes: 22

katuut
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: MonMay29, 2006 1:34:57 PM
Location: Hoogeveen

top versterkers?

Post by katuut »

hoi wat zijn nu echt goede versterkers


er is zoveel troep

ik heb zelf een hifonics voor de boxen(echt top!)

nu hoorde ik laatst van spl dynamics (ken het eigenlijk niet zo)

wat is nog meer goed spul? (dus zelfde klasse als hifoncs)
blaffende woofers bijten niet ;-)

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Dat is nog eens een zinnige poll :lol:
Kijk uit, een Cactussssss

katuut
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: MonMay29, 2006 1:34:57 PM
Location: Hoogeveen

Post by katuut »

pcrodent wrote:Dat is nog eens een zinnige poll :lol:


echt? :shock: haha
blaffende woofers bijten niet ;-)

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Een opzich, in de meest theoretische vorm van theorie, een heel zinnige poll.
Maar eigenlijk is het natuurlijk onzin, want een peer is geen appel.

wat namen uit het kwaliteits segment:

Genesis, Polk-Audio, Audison, DLS, Nakamichi, Focal, TRU technology, Steg, Xetec ( :wink: ).....

maar ook van gewone merken als Pioneer en Kenwood als je de duurdere series neemt.
En dan heb je nog bekende namen als Alpine.

Maar in principe geld dat gewoon alle duurdere lijnen van merken goed zijn.
Daarnaast heb je natuurlijk persoonlijke voorkeur qua geluid.
Grotendeels bepaald door wat voor muziek je graag luistert, ikzelf moet ook klassiek en jazz goed kunnen beluisteren in de auto.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Meltdown
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 179
Joined: WedAug16, 2006 8:02:43 PM
Location: kessenich (belgi?)

Post by Meltdown »

Ik heb hier toch al een paar versterkers gehad van B-merken die mij de kop deden draaien.

Ik heb mijn versterker (een crunch) aan dezelfde sub en in dezelfde auto laten draaien dan een JBl.

Ik schrok aan wat voor kwaliteit geluid het maakte tssen dee crunch en de jbl, en niet in het nadeel van de crunch.

Miss is de JBL kwa levensduur beter, dan de crunch, dat kan zijn. Maar voor de prijs van een JBL kun je 3 crunch's kopen. Dus daarvoor hoef je het niet te laten. Ook voor de service niet.

Greetz

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

bleeeeeh, er zijn zowel dure als minder dure top versterkers, dus beetje onzinnige pol naar mijn gedacht....

Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 472
Joined: FriDec03, 2004 5:03:41 PM
Location: Vlissingen
Contact:

Post by Edwin »

Keb te weinig verstand van audio om hier een goed antwoord op te kunnen geven.
Maar zelf ben ik prima tevreden met mijn (relatief goedkope) JBL versterker :)
Image
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Oneens, een versterker is net zo goed als wat je zelf ervan vind. 90% zal tevreden zijn met een sony xplod ding en het een goede versterker vinden en daar gaat het om en wees blij voor ze aangezien ze goedkoop klaar zijn en tevreden (om maar een voorbeeld te geven JBL vind ik de grootste rommel die er is, tenminste alles wat na 1997 gebouwd is.En hifonics ligt bij mij in een middensegment).Die andere 10% zal pas tevreden zijn met een ampje kostbaarder dan de meeste ax'n binnen de club en dus vele honderen euro's moeten spenderen om netzo tevreden te zijn als de groep met sony splod dingen, niet echt prettig eigenlijk.

Goed spul hoeft niet altijd duur te zijn, je moet alleen kennis van zaken hebben, zo heb ik dit grijs lelijk stuk ding vanavond gekocht voor 60 euro :
Image
in zijn tijd een ampje van 1500 gulden wat ik nu koop voor een appel en een ei.Tegenwoordig is het echter in om bling bling dingen te kopen en kijkt men eerst naar het uiterlijk van een ampje en daarna pas van wat het kwa prestaties doet.

Btw spl dynamics is een merk wat leuke versterkers maken en een oudere serie subwoofers om vooral hard te gaan, echter het goede gedeelte van speakers en subs word gemaakt door Atomic, bijde hebben min of meer een samenwerkingsverband Spl dynamics maakt goede amps, Atomic leverd goede subjes en speakertjes.

Tegenwoordig is Audio-System rete populair, op zo'n beetje elke db dag of sq wedstrijd word je schijtziek van die gele banane zooi. Niet omdat het slecht is, integendeel voor de prijs is het uitstekend spul en daarom populair maar bijna iedereen heeft het en dan word het toch een beetje saai, vandaar dat ik exotische ouwe rommel koop om nog enigsinds orgineel te blijven :lol:

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

gele banaan

Post by X-TroniC »

ik had er me ook bijna aan vergrepen aan dat spul van AS en/of STEG. misschien doe k t nog wel hoor, maar inderdaad, iedereen rijdt er al mee rond en das voor mij al een reden om t niet te kopen. anderzijds zijn de exclusievere/exotische/underdog merken weer moeilijk te vinden, enja, dan grijpt een mens al snel naar iets wat snel leverbaar is.... :( dus misschien worden het toch wel stegs als ik nergens eton of US Amps vind tegen een schappelijke prijs....

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

Drake wrote:Oneens, een versterker is net zo goed als wat je zelf ervan vind. 90% zal tevreden zijn met een sony xplod ding en het een goede versterker vinden en daar gaat het om en wees blij voor ze aangezien ze goedkoop klaar zijn en tevreden (om maar een voorbeeld te geven JBL vind ik de grootste rommel die er is, tenminste alles wat na 1997 gebouwd is.En hifonics ligt bij mij in een middensegment).Die andere 10% zal pas tevreden zijn met een ampje kostbaarder dan de meeste AX'n binnen de club en dus vele honderen euro's moeten spenderen om netzo tevreden te zijn als de groep met sony splod dingen, niet echt prettig eigenlijk.

Goed spul hoeft niet altijd duur te zijn, je moet alleen kennis van zaken hebben, zo heb ik dit grijs lelijk stuk ding vanavond gekocht voor 60 euro :
Image
in zijn tijd een ampje van 1500 gulden wat ik nu koop voor een appel en een ei.Tegenwoordig is het echter in om bling bling dingen te kopen en kijkt men eerst naar het uiterlijk van een ampje en daarna pas van wat het kwa prestaties doet.

Btw spl dynamics is een merk wat leuke versterkers maken en een oudere serie subwoofers om vooral hard te gaan, echter het goede gedeelte van speakers en subs word gemaakt door Atomic, bijde hebben min of meer een samenwerkingsverband Spl dynamics maakt goede amps, Atomic leverd goede subjes en speakertjes.

Tegenwoordig is Audio-System rete populair, op zo'n beetje elke db dag of sq wedstrijd word je schijtziek van die gele banane zooi. Niet omdat het slecht is, integendeel voor de prijs is het uitstekend spul en daarom populair maar bijna iedereen heeft het en dan word het toch een beetje saai, vandaar dat ik exotische ouwe rommel koop om nog enigsinds orgineel te blijven :lol:


wat dat van sony betreft (en pioneer, kenwood en, en,....) tjah.... tot t ding opfikt na korte tijd. de meeste versterkers klinken goed op laag volume, maar de meeste mensen willen af en toe ook eens de boel open gooien. mijn install wordt SQ, maar met uitzonderingen zal t raampje ook wel eens open gaan en t volume ook wel op standje "hey kijk jongens hier ben ik dan". en dan moet t voor mij (en anderen) ook nog wel goed blijven klinken.

katuut
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: MonMay29, 2006 1:34:57 PM
Location: Hoogeveen

Post by katuut »

uhmmm hifonics is de zelfde kwaliteit als kicker, hetgeen bij mij zeer hoog aangeschreven staat
blaffende woofers bijten niet ;-)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

kicker moet je zien als nike. je betaald grotendeels voor de naam, en zo goed zijn ze tegenwoordig niet meer, je komt het op shows bijna niet meer tegen puur omdat er voor hetzelfde geld beter spul is te krijgen.Ik heb zelf even een solobaric gehad maar was er niet onder de indruk van, leuk voor de show maar meer niet.

Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 452
Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
Location: Poortvliet
Contact:

Post by Stuntmannetje »

Drake wrote:kicker moet je zien als nike. je betaald grotendeels voor de naam, en zo goed zijn ze tegenwoordig niet meer, je komt het op shows bijna niet meer tegen puur omdat er voor hetzelfde geld beter spul is te krijgen.Ik heb zelf even een solobaric gehad maar was er niet onder de indruk van, leuk voor de show maar meer niet.


:!: Hier ben ik het niet mee eens, zo duur is Kicker niet meer bijv. die woofers van mij zijn maar 79,- p.st. . En de solobaric moet je gewoon het geld voor hebben om het lekker te laten blazen( lees;roken!) met andere woorden dik oververmogen, min.250 t/m 500 Watt ofzo hahaha. Maar wel mee eens een solobaric is idd meer voor de show.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Drake wrote:Image


hey mooie radiator :D

nee toppie ding, uiterlijk zegt niks, dat heb ik al gehoord aan die 8" blaffer :)

grote en uiterlijk en prijs zegt echt helemaal niks !

want wat koste het woofertje dat nu in sjaantjuh dr volcane zit? waar drake z'n bekers mee won ?
al weet ik niet op wat voor versterker dat speeld(e)

geld maakt niet zo uit, het verstand over de apparatuur en het kunnen ervan des te meer !
Spreken is goud, Ductape is zilver.

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

katuut wrote:uhmmm hifonics is de zelfde kwaliteit als kicker, hetgeen bij mij zeer hoog aangeschreven staat



kicker is LANG niet meer wat t geweest is, sorry. voor spl doeleinden, fine. maar voor meer sq-gericht, nee sorry..... :oops:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

DuFF wrote:want wat koste het woofertje dat nu in sjaantjuh dr volcane zit? waar drake z'n bekers mee won ?
al weet ik niet op wat voor versterker dat speeld(e)


70 euro dacht ik, ampje is een signat fury, geen topspul maar in dat geval hoefde dat ook niet :wink:.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Drake wrote:
DuFF wrote:want wat koste het woofertje dat nu in sjaantjuh dr volcane zit? waar drake z'n bekers mee won ?
al weet ik niet op wat voor versterker dat speeld(e)


70 euro dacht ik, ampje is een signat fury, geen topspul maar in dat geval hoefde dat ook niet :wink:.


kijk dat bedoel ik maar, en zo blijkt toch weer: het hoeft niet mooi of duur te zijn om goed te kunnen spelen, je moet er alleen verstand van hebben. :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

koopjes opzoeken gewoon. heb net 2McIntosh ampjes gekocht voor de leuke prijs van 700euro :shock: . een MC420m (nieuw in doos, jawel!), en een MC427 (demo, met vijsjes en handleiding, testcertificaat en garantiebewijs nog in verpaking)

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

DuFF wrote:kijk dat bedoel ik maar, en zo blijkt toch weer: het hoeft niet mooi of duur te zijn om goed te kunnen spelen, je moet er alleen verstand van hebben. :)


En daar ontstaat dus toch het probleem....
hoe kom je aan verstand hebben van?
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

veel lezen, en uiteindelijk leer je t wel....

Post Reply