Volcane die ontploft!:):):)

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

White Devil
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 50
Joined: WedMay17, 2006 8:32:21 AM
Location: zuidlaren
Contact:

Post by White Devil »

het zegt niks hoe zo grote woofer je heb vaak is het zo hoe grooter hoe mindere bass, het lijkt alleen stoer en goed voor sound qualaty

White Devil
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 50
Joined: WedMay17, 2006 8:32:21 AM
Location: zuidlaren
Contact:

Post by White Devil »

http://www.termpro.com/asp/competitorst ... r_ID=34610
kijk hier maar eens op deze man heeft de wereld record gebroken en vaak kampioen geweest

Meltdown
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 179
Joined: WedAug16, 2006 8:02:43 PM
Location: kessenich (belgi?)

Post by Meltdown »

Het spijt me zeer maar, heb je toevallig ook gezien dat ons lieve AXje 2 tot miss wel 3 keer in deze auto past?

Greetz :twisted:

Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 452
Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
Location: Poortvliet
Contact:

Post by Stuntmannetje »

Als we dan toch naar spl(drag) auto's kijken, kijk dan even op http://www.teamwch.com/ bij auto's en dan de express dat is mijn vorige wrak :lol: .

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

White Devil wrote:het zegt niks hoe zo grote woofer je heb vaak is het zo hoe grooter hoe mindere bass, het lijkt alleen stoer en goed voor sound qualaty


bas heeft te maken met de hoeveelheid verplaatste lucht en frequentiebereik, een grote woofer verplaatst meer lucht en kan lagere frequenties aan, en veroorzaakt aldus een diepere bas. voor sound-quality zijn grote subs een nachtmerrie, aangezien het bij sound-quality allemaal mooi moet aansluiten en strak klinken. dit is met een grote sub veeeeel moeilijker te verwezenlijken dan met een kleinere..... :roll:


ik weet dus niet waar je je info haalt, maat ze is dus wel volledig fout!

dvdoornik
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: FriAug18, 2006 2:35:11 PM
Location: Zeeland

Post by dvdoornik »

Drake wrote:
DuFF wrote:us blaster bad guy 10" versie, is met 2 stukjes al meer dan 130 dB gehaald, ga uit van 135 ofzo, nou dan neem je de 12" versie, die gaan al een stuk harder,


Met een enkele 10" ga je al over de 135 heen :wink:


ahum,

de us blaster bad guy heeft een spl van 89 dB

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

jij hebt over iets compleet anders, namenlijk de gevoeligheid (Sensitivity) van een luidspreker, wij hebben het over hoe hard zo'n ding echt gaat op welke manier dan ook.

dvdoornik
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: FriAug18, 2006 2:35:11 PM
Location: Zeeland

Post by dvdoornik »

Nee, SPL = sound pressure level, dus de geluidsdruk

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

dvdoornik wrote:Nee, SPL = sound pressure level, dus de geluidsdruk



correct, maaaar, een zeer grote maar trouwens:


dit wordt free-air gemeten, dus niet in een omgeving waar wij ze in gebruiken. en dit noemt men ook wel sensitivity overigens. het is namelijk zo: hoe hoger de spl/gevoeligheid, hoem minder power men nodig heeft om tot hetzelfde effect te komen.

een sub van 300Wrms, met een gevoeligheid van 94db zal in veel gevallen al genoeg hebben met 250Wrms om volledig benut te kunnen worden (maximum excursie). diezelfde sub met maar een gevoeligheid van 89db, zal in diezelfde omstandigheden WEL zijn 300Wrms nodig hebben.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

jullie zitten op mijn niveau als ik het allemaal zo lees.

en dat niveau is : ik snap er toch niks van.

dus, laat dit topic gewoon doen en ga verder op showyoursound.nl ofzo of open een topic waar je in verder kan, want nu zijn we nog steeds het topic van iemand aan het volspammen.

:roll: *en lees nu eerst voordat je weer wat gaat typen!
Spreken is goud, Ductape is zilver.

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

DuFF wrote:jullie zitten op mijn niveau als ik het allemaal zo lees.

en dat niveau is : ik snap er toch niks van.


omdat jij er nix van snapt, snappen anderen er ook nix van?


leg mij dan eens uit wat je niet snapt, dan kan ik (of anderen t misschien verduidelijken? ik ben geen expert in car-audio, maar alle info die ik totnutoe heb verschaft klopt wel degelijk en is zowat overal na te lezen desnoods, dus ik zal zeker geen dingen zeggen waar k niet zeker van ben.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

X-TroniC wrote:
DuFF wrote:jullie zitten op mijn niveau als ik het allemaal zo lees.

en dat niveau is : ik snap er toch niks van.


omdat jij er nix van snapt, snappen anderen er ook nix van?


leg mij dan eens uit wat je niet snapt, dan kan ik (of anderen t misschien verduidelijken? ik ben geen expert in car-audio, maar alle info die ik totnutoe heb verschaft klopt wel degelijk en is zowat overal na te lezen desnoods, dus ik zal zeker geen dingen zeggen waar k niet zeker van ben.


zucht...

verstand van audio heb ik al, tenminste, voor mijn gevoel weet ik genoeg, niet zoveel als jullie, maar dat hoeft ook niet, en omdat jullie telkens commentaar leveren op elkaar dat iets niet klopt, leek 't me is bijdehand om te zeggen dat jullie evenveel als mij erover wisten.

en nu niet meer happen. :!:

de koek is op. :idea:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

dvdoornik
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: FriAug18, 2006 2:35:11 PM
Location: Zeeland

Post by dvdoornik »

offtopic :spam1: ik heb honger

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

DuFF wrote:
X-TroniC wrote:
DuFF wrote:jullie zitten op mijn niveau als ik het allemaal zo lees.

en dat niveau is : ik snap er toch niks van.


omdat jij er nix van snapt, snappen anderen er ook nix van?


leg mij dan eens uit wat je niet snapt, dan kan ik (of anderen t misschien verduidelijken? ik ben geen expert in car-audio, maar alle info die ik totnutoe heb verschaft klopt wel degelijk en is zowat overal na te lezen desnoods, dus ik zal zeker geen dingen zeggen waar k niet zeker van ben.


zucht...

verstand van audio heb ik al, tenminste, voor mijn gevoel weet ik genoeg, niet zoveel als jullie, maar dat hoeft ook niet, en omdat jullie telkens commentaar leveren op elkaar dat iets niet klopt, leek 't me is bijdehand om te zeggen dat jullie evenveel als mij erover wisten.

en nu niet meer happen. :!:

de koek is op. :idea:



was niet de bedoeling om naar je uit te halen, sorry! ik ben vrij direct :oops:

Post Reply