hoedenplank

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

bruce/r
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 123
Joined: FriSep01, 2006 8:46:30 PM
Location: spijkenisse (zuid R'dam)

Post by bruce/r »

wel van te voren even denkekn hoe je ze erin zet dus ;)

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

nou heb mijn speakers erin gebouwd, en geloof me, ik durf te wedde dat er nog wel een speaker inkan zonder dattie doorzakt, ik weet niet wat voor hoedenplanken degene hebben waarbij het doorzakt, maar zijn die anders dan een type 3?

Dat ding is zo stevig, ongelooflijk, en het geluid? Werkelijk fenomenaal, nu de subwoofer nog a.s. zaterdag!

groetjes Sander

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Hmm maak er eens een foto van als je zou willen :D

Ik heb binnenkort ook speakers voor de hoedenplank..

Maar ik had gezien dat er een soort van "heuvel" (een verhoging op het midden van de plank over de gehele breedte op die plank zat. Kan je dan het rooster nog wel netjes monteren?

Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 472
Joined: FriDec03, 2004 5:03:41 PM
Location: Vlissingen
Contact:

Post by Edwin »

Het probleem zit hem niet zo in het doorzakken van de hoedenplank opzich, maar wat denk je wat er gebeurd als je over een drempel rijdt?
Door het gewicht van de speakers wil het ding iets omhoog, en komt daarna uiteraard ook net zo hard weer een stukkie naar beneden ;)
De hoedenplank krijgt redelijk wat te voorduren door hobbels, drempels etc. in de weg.

En je zal in ieder geval ook zeker niet de eerste zijn waarbij er in de plastic steuntjes van de hoedenplank een scheur springt door die belastingen.
Image
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

glenn@nl:
maak er binnekort ff foto van. de opstaande rand merk je niet veel van, gewoon doorheen zagen en vastschroeven als normaal, hij klemt zich vanzelf over die rand heen. Anders wil ik het wel voor je inbouwen.

Edwin:
heb al genoeg drempels enzo genomen maar het kraakt niet helemaal niks, en heb het eerst getest met een paar keer laten kletteren zachtjes en heen en weer halen, het is gewoon echt stevig, en mocht het nou echt doorzakken na dit alles, dan maak ik een plank, maar zo te zien is het niet nodig...

groetjes Sander

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Image

En later heb ik er nog zware 6x9 inch boxen in gehad.
Bleef perfect zitten, veel beter dan een zelf gemaakte.
Ik heb het eruit gehaald omdat mijn sub te hoog was en de boxen/schroeven tegen de sub aankwamen.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

ja ik heb mijn subwoofer liggend, eentje van MacAudio, met push pull dus in de bodem zit nog een subwoofer, dus deze is mooier liggend...
foto komt eraan als ik vandeweek ff tijd heb...

groetjes Sander

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

foto's:


Image
Image
Image
Image

zoals je ziet(glenn@nl), zit op de richel geschroefd, gewoon doen alsof die er niet zit, hij trekt zich vanzelf vast er overheen.

Het zit echt stevig van doorzakken is zeker weten geen sprake...

groetjes Sander

Jochaim
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 76
Joined: ThuSep01, 2005 11:53:36 AM
Location: Bovenkarspel

Post by Jochaim »

En je kratje bier komt op de achterbank? 8)
AX Spot

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

bij de voorstoel, of inderdaad achterbank, het maakt me niet zo uit, als ik echt wat moet vervoeren kan ik het zootje even afkoppelen...

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Pixels66 wrote:
Edwin:
heb al genoeg drempels enzo genomen maar het kraakt niet helemaal niks, en heb het eerst getest met een paar keer laten kletteren zachtjes en heen en weer halen, het is gewoon echt stevig, en mocht het nou echt doorzakken na dit alles, dan maak ik een plank, maar zo te zien is het niet nodig...

groetjes Sander


edwin heeft het over de ophanging, niet over de hoedeplank zelf,
je hoedeplank hang aan die kunstof stukken links en rechts, en dat is al gescheurd bij Edwin, en bij mij zal het ook niet lang duren, want ik heb ook dikke speakers in me hoedeplank hangen en dat gaat echt niet lang goed met drempels enzo. tevens is het geluid wel hard uit die grote hoedeplank-speakers, maar het is nooit helemaal perfect.
echter als het echt goed zit, en het allemaal verstevigd is kan het geen kwaad.
ik bedoel alleen maar, als je 2 speakertjes zijachter doet, en 2 speakertjes in de deuren, dan heb je veel mooier surroundgeluid.
eventueel nog een woofer erbij natuurlijk :wink:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

ik hoorde andere mensen over de hoedenplank zelf, maar de steuntjes houden het ook wel... vrij stevig, en heb alsnog 2 reserve steunen liggen...

Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 472
Joined: FriDec03, 2004 5:03:41 PM
Location: Vlissingen
Contact:

Post by Edwin »

Tis nog niet eens dat ik zo enorm hard over drempels rij enzo, maar bij mij zijn de steuntjes gescheurd ja.
Misschien wel mede ook doordat m'n mdf hoedenplank meer weegt dan zo'n standaard hoedenplank, ik weet het niet.
De speakers liggen er nu denk ik ongeveer 3-4 jaar in.

De scheuren beperken zich tot de 2 'bakjes' die erin zitten.
Mocht het verder gaan scheuren dan haal ik 2 nieuwe op de sloop en die dan op de zwakke plek verstevigen met een blokje hout ofzo wat je precies pas maakt in de plastic vorm.

Het zit hem gewoon in het continu een stukje doorveren van het plastic.
Ga maar eens op de achterbank zitten als iemand anders rijdt en hou dat spul maar eens in de gaten ;)
Image
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

hmmmzz met een orginele plank en twee 6*9 speakers erin gaat het nog steeds goed met de steuntjes. En ik kan je vertellen dat ik wel eens vrij enthousiast een drempeltje neem.... :lol:

Maar goed, het hangt er nog maar een maandje in dus het kan nog gaan scheuren, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet.




(Zal binnenkort ook es foto's schieten)
AX GTI '91

katuut
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: MonMay29, 2006 1:34:57 PM
Location: Hoogeveen

Post by katuut »

ja duhh

maar vanwege 2 12inch woofers die in me kofferbak liggen..... moesten de speakers wel middenin de hoedenplank komen anders was het plus en min effect totaal verdwenen.... de woofers bliezen de boxen naar boven zodat er dan haast geen geluid uitkwam (versterker 400 rms 1200 piek) woofers 350 watt rms

hoedenplank was 24 mm mdf

wedden dat je alles aan gort rijdt?

de kisten zijn ookvan 24 mm mdf (wedden dat je auto niet meer vooruit komt :oops: )
blaffende woofers bijten niet ;-)

bruce/r
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 123
Joined: FriSep01, 2006 8:46:30 PM
Location: spijkenisse (zuid R'dam)

Post by bruce/r »

ik heb ook gewoon 6*9" in de originele plank, gaat perfect geluid is goed hoor.
en het kraken valt ook reuze mee, enige reden dat het bij mij soms kraakt is omdat aan de linker kant dat rubberen stukje weg is dat de plank opvangt zeg maar, maar daar heb ik al wat op verzonnen.

ik snap echt niet waarom iedereen er zo'n punt van maakt, deze discussie is zo vaak gevoerd...

katuut
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: MonMay29, 2006 1:34:57 PM
Location: Hoogeveen

Post by katuut »

haha ik discuseer niet


bij mij kraakt het iig als een.......
blaffende woofers bijten niet ;-)

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Als het kraakt moet je er wat tochtstrip onder plakken, dan is het weg.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

bruce/r wrote:ik snap echt niet waarom iedereen er zo'n punt van maakt, deze discussie is zo vaak gevoerd...


tsja, de een is gewoon wat veeleisender qua ice.

katuut
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: MonMay29, 2006 1:34:57 PM
Location: Hoogeveen

Post by katuut »

bad_my84 wrote:Als het kraakt moet je er wat tochtstrip onder plakken, dan is het weg.


ik verkoop me auto gewoon, was toch vies
blaffende woofers bijten niet ;-)

Post Reply