Speederdd wrote:waarom zijn de zekeringen in de koffer ?
Omdat ik voorraan geen dingetjes wil hebben bengelen, oke het is mss iets minder goed, maar kan me niet veel schelen :P laat ze maar in de koffer zitten . dat zie je binnenkort toch niet meer :P
het gaat niet over uiterlijk, maar zie de post van ttf . die zekeringen horen vlak bij de batterij, zo kort mogelijk....
Inderdaad, zekeringen zo KORT MOGELIJK op de accu.
Maat van me heeft het mooi gemaakt, heeft een verticaal plaatje van plastic strak langs de accu met twee van die klemmetjes en daarin zekeringen geklikt. Vandaaruit loopt het mooi weg langs de accu naar achterin (in een Golf VR6)
Daar zat wat ik uit het verhaal opmaak totaal geen zekering ingebouwd. MAar een zekering moet inderdaad zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt.
Nu is het zo sluiting tussen accu <--> zekering is lekker fikkie
kakanox wrote:Zekering moet dus tussen de accu en waar de kabel metaal kan raken.
Accu <-> metaal = funest. en hoe dichter bij de accu, hoe minder weerstand, hoe meer fikkie (al zal 't weinig meer uitmaken lijkt me)
mwoah, als de zekering helemaal bij de versterker zit, en dr treedt een sluiting op, dan zal de draad helemaal wegfikken tot aan waar de sluiting zit lijkt me. omdat een eventuele kortsluitstroom dan niet door de zekering loopt als de sluiting tussen accu <-> zekering zit.
IceByte wrote:mwoah, als de zekering helemaal bij de versterker zit, en dr treedt een sluiting op, dan zal de auto helemaal wegfikken tot aan waar de sluiting zit lijkt me. omdat een eventuele kortsluitstroom dan niet door de zekering loopt als de sluiting tussen accu <-> zekering zit.
Alles gaat er weer uit en ik maak iets simpels, dat ik nog wat van me koffer over heb
:P
kijk bij men wie=wie wat er over blijft
denkt hierbij aan het 'duff's kist'-topic hahahaha
maarja, het is leuk ja ...vind het nu fijner om aan het uiterlijk en het rijgedrag van mijn auto te (laten) werken in plaats van die audiotroep... vind t wel goed zo denk dat de meesten dat wel krijgen na een tijdje