accu en condensatorvraag
Moderators: Drake, webmasters
katuut wrote:ik heb eeen diesel met 2 350 watt rms woofers en een aparte versterker voor de boxen
diesel heeft een sterkere accu maar als ik voor het stoplicht sta dan gaan me lampen aan en uit op de maat van de muziek....
hoezo stroom tekort
en DAT wil ik dus niet. conclusie: nieuwe dynamo. zijn er dus nog zware dynamo's die passen?
edit: btw, als het enkel aan het stoplicht is oid dan enkel bij de pieken, zal je genoeg hebben aan een cap. maar ik vrees dat bij mij gewoon de boel een beetje licht is. nu zut ik rond de 90ampere, maar mijn install wordt nog verzwaard.
katuut wrote:wat je ook kunt doen (goedkope oplossing)
een extra accu erbij en dan uit een camper zo'n relais trekken die die accu extra bijlaad als je hoofdaccu vol is ( ben je voor 50 euro mooi klaar)
ik vind het wel stoer eig van die knipperende lichten
gezond


X-TroniC wrote:TTF wrote:als je de boel stuk wil draaien, moet je het vooral mee laten kniperen..
gewoon grootste accu paken, en dynamo, en een condonsator volgens mij kom je dan een heel end, ik iedergeval wel
daarom dus mijn vraag: "welke dynamo past nog"
ff citroen dealer bellen. Grootste ax dynamo is 80A, misschien dat er een grotere saxo dynamo is voor een saxo diesel met airco.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Browny wrote:X-TroniC wrote:TTF wrote:als je de boel stuk wil draaien, moet je het vooral mee laten kniperen..
gewoon grootste accu paken, en dynamo, en een condonsator volgens mij kom je dan een heel end, ik iedergeval wel
daarom dus mijn vraag: "welke dynamo past nog"
ff Citroën dealer bellen. Grootste AX dynamo is 80A, misschien dat er een grotere saxo dynamo is voor een saxo diesel met airco.
90A is de grootste, die ligt hier te wachten om onder de mijne te komen als mn huidige het opgeeft met de brakke koolborstels die ik dr in gezet heb.
Saxo dynamo is anders voor zover ik weet
Met een goede condensator ben je al een heel eind.. die vangt de piekspanningen op. Een zwaardere ( nee niet qua gewicht
) dynamo is wel handig om je accu "sneller" vol te krijgen... maar ook die kan de piekspanningen niet opbrengen, en dus zullen je koplampen alsnog gaan knipperen zonder condensator.

"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
TwoTone wrote:Met een goede condensator ben je al een heel eind.. die vangt de piekspanningen op. Een zwaardere ( nee niet qua gewicht) dynamo is wel handig om je accu "sneller" vol te krijgen... maar ook die kan de piekspanningen niet opbrengen, en dus zullen je koplampen alsnog gaan knipperen zonder condensator.
dat weet ik wel. t ging me ook niet zo zeer om die piekstroom want een condo ligt al klaar, maar dus wel om die accu optijd vol te krijgen. ik rijdt meestal maar afstanden van enkel kilometer (misschien een kwartiertje in de auto) en maar af en toe grote afstanden. dus t is erg belangrijk dat mijn batterij optijd vol is. de muziek is ook t eerste wat aan gaat in mijn auto, nog voor ik gordel aandoe en de auto start enzo. enfin, er gaat meestal een minuut of 5 ongeveer voorbij eer ik de wagen start.
@icebyte: 90ampere zou in principe genoeg moeten zijn om de accu heel snel vol te krijgen (met 80gaat ook maar ik speel liever op veilig) dus dan kijk ik maar ff of ik een 90A vind en laat ik dan misschien ook nog ff herwinden tot 100 ampere, tenminste als ik een 2dehandse vindt, want een nieuwe is zo al duur genoeg.... als ik daar nog de kosten van het laten herwinden moet bijrekenen, ben ik een fortuin kwijt aan een auto die binnen een jaartje ofzo vervangen gaat worden door iets anders.
[quote="X-TroniC"]de muziek is ook t eerste wat aan gaat in mijn auto, nog voor ik gordel aandoe en de auto start enzo. enfin, er gaat meestal een minuut of 5 ongeveer voorbij eer ik de wagen start. [quote]
Doe dit nu 's andersom, eerst starten, dan een muziekje, dan de rest.
Vind je auto jouw ook een stuk aardiger
Doe dit nu 's andersom, eerst starten, dan een muziekje, dan de rest.
Vind je auto jouw ook een stuk aardiger

K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

TwoTone wrote:In een kwartiertje tijd, laadt de dynamo meer dan genoeg op het "starten" op te vangen
hangt er maar vanaf hoe ver ie ondertussen wordt leeggetrokken he.
@rio97: tjah, ik word zot zonder muziek. en als ik eerst mijn auto start en dan pas de rest doe staat ie maar te draaien he.
enfin, we bellen morgen eens naar enkele citro-garages voor een 90A dyno