Het dilemma autoradio

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Browny wrote:
Drake wrote:Btw verkijk je niet op mosfett, net als "Burr brown" zijn het meer marketing truukjes dan daadwerkelijk verbetering.


Hier ben ik het absoluut niet mee eens! Ik heb in mijn AX vier radio's gehad, waarvan twee van pioneer met mosfet uitgangen. Kwaliteit hiervan was echt merkbaar beter dan die van jvc en die van blaupunkt, die geen mosfett hadden maar wel 4x50w.
En er zijn in mijn kennissen kring wat mensen die voor hun werk in licht en geluid zitten en die staan ook achter Mosfett.

Als je ook speakers wilt hebben zonder versterker ertussen zou ik zeker voor mosfett gaan.


je vergelijkt pioneer radio's met jvc en blaupunkt, al hadden die poineers geen mosfett dan zouden ze bij wijze van spreken nog beter klinken dus die vergelijking vind ik een beetje raar, appels met peren vergelijken. Mossfet heeft voordelen maar het is niet zo dat je extreem verbetering zal merken en al helemaal niet op een radio van 4x17watt rms.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

ik vergelijk de eindtrap van de pioneer radio, met Mosfett technologie, met de eindtrap van een jvc en de eindtrap van een blaupunkt, zonder mosfett technologie.
Vriend van mij heeft een kenwood, met mosfett, en die heeft ook beter geluid als zijn oude kenwood, zonder mosfett. In dezelfde auto, met dezelfde boxen.
Het ligt denk ik ook zeker aan de boxen of je verschil merkt.
Op een paar 10cm 2weg speakers merk je het niet denk ik, maar ik merk het met mijn 4-weg pioneer speakers absoluut.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Browny wrote:ik vergelijk de eindtrap van de pioneer radio, met Mosfett technologie, met de eindtrap van een jvc en de eindtrap van een blaupunkt, zonder mosfett technologie.
Vriend van mij heeft een kenwood, met mosfett, en die heeft ook beter geluid als zijn oude kenwood, zonder mosfett. In dezelfde auto, met dezelfde boxen.



Punt is, het "mosfet" (eindtrap) gedeelde is maar een klein punt, het gaat om het geheel en toevallig klinkt die nieuwe kenwood beter dan een zonder mosfet maar dat heeft niet te maken met het feit dat die ene wel mosfet heeft en de andere niet :)

hier benadrukken ze dat ook, mosfet kan beter zijn maar dat hoeft absoluut niet zo te zijn, het gaat om het geheel van de radio.
http://forum.showyoursound.nl/topic.asp ... rms=mosfet

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Drake wrote:
Browny wrote:ik vergelijk de eindtrap van de pioneer radio, met Mosfett technologie, met de eindtrap van een jvc en de eindtrap van een blaupunkt, zonder mosfett technologie.
Vriend van mij heeft een kenwood, met mosfett, en die heeft ook beter geluid als zijn oude kenwood, zonder mosfett. In dezelfde auto, met dezelfde boxen.



Punt is, het "mosfet" (eindtrap) gedeelde is maar een klein punt, het gaat om het geheel en toevallig klinkt die nieuwe kenwood beter dan een zonder mosfet maar dat heeft niet te maken met het feit dat die ene wel mosfet heeft en de andere niet :)

hier benadrukken ze dat ook, mosfet kan beter zijn maar dat hoeft absoluut niet zo te zijn, het gaat om het geheel van de radio.
http://forum.showyoursound.nl/topic.asp ... rms=mosfet


Ok, dat zal dan wel zo zijn, ik weet het niet, ik was er alleen heilig van overtuigd door bovengenoemde ervaringen dat dat door die mosfet technologie kwam, maar het zal dan wel een combi van diverse eigenschappen van de eindtrap en de mosfet-technologie zijn.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Drake wrote:
Rock's wrote:de reden dat je niemand hoort over Alpine komt natuurlijk dat als er 500 JVC's over de toonbank gaan gaat er maar 1 Alpine over de toonbank..... en ik vind ze ook niet mooi.......


dat is smaak :wink: ik vind ze redelijk niet mooi maar ook niet lelijk, en ze worden best veel verkocht alleen niet bij de standaard remco of kijkshop winkel ;), sowieso kosten ze wat meer dan een gemiddelde jvc maar dat zie je ook terug in de kwaliteit.


haha kom ik aanzetten met de discussie..

wat jij roept is ook smaak..
Jij vind sony over het algemeen minder dan jvc of pioneer? Ik ben trots op mijn install en weet de meesten er toch wel uit te halen die het minder hebben gedaan!

Stap maar eens in mijn auto!

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Brutus wrote:
Drake wrote:
Rock's wrote:de reden dat je niemand hoort over Alpine komt natuurlijk dat als er 500 JVC's over de toonbank gaan gaat er maar 1 Alpine over de toonbank..... en ik vind ze ook niet mooi.......


dat is smaak :wink: ik vind ze redelijk niet mooi maar ook niet lelijk, en ze worden best veel verkocht alleen niet bij de standaard remco of kijkshop winkel ;), sowieso kosten ze wat meer dan een gemiddelde jvc maar dat zie je ook terug in de kwaliteit.


haha kom ik aanzetten met de discussie..

wat jij roept is ook smaak..
Jij vind sony over het algemeen minder dan jvc of pioneer? Ik ben trots op mijn install en weet de meesten er toch wel uit te halen die het minder hebben gedaan!

Stap maar eens in mijn auto!


??

Sony staat er om bekend dat hun radio's gewoon minder goed zijn,
dat is niet iets wat ik zelf verzin. en er valt best wat uit te halen maar vergeleken met clarion/alpine/pioneer lopen ze gewoon achter kwa geluidskwaliteit, en dat weten ze zelf ook, de modellen die ze nu leveren zijn al een stuk beter dan de modellen van 2003/2004 en ze hebben een hoop aangepast om het te verbeteren maar alsnog zou ik geen (nog) geen sony aanraden.

sony is niet per definitie slecht maar er zijn gewoon betere radio's te krijgen voor hetzelfde geld.

alsnog kan je het hier zelf ook zien om maar een heel simpel voorbeel te geven:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... oradio.htm

ennuh ik stap graag in je auto :) (Nieuwegein meeting ? :wink: ) ik geloof ook wel dat er met sony aardig geluid uit te krijgen is maar zoals ik al eerder zij er zijn betere keuzes.

Post Reply