Sony X-Plod

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Ralf wrote:is bullsh*t


hoge tonen hoefen zeker niet van voren te komen sterker nog vaak klinken ze beter van de zijkant omdat je je stereo effect verbetert en dat je bij inbouw in deuren een betere klankast hebt,.......


en je bass dus sub hoeft niet van achtere te komen het is zelfs zow dat het geen reet uitmaakt waar je die neer knalt als bouw je 18sub in je dashboard kastje je haar nml niet waar lage tonen vandaan komen,...

simpele test:
als je een home cinema set hebt,..
set je sub is links van je, set je sub is rechts van je,... set je sub voor de tv,.. set je sub onder je stoel,..... 0,0% verschil raar maar waar,...

qua speakers is het mooier om ze voorin de bouwen qua geluid,...
reden is vrij simpel je stoelen houden nml gruwelijk veel hoge tonen tegen,.. als je speakers achter in hebt zitten moet je ze maar es afstellen en dan is voor de gein op de achterbank gaan zitten dan word je gek van de hoge tonen,...
als je ze dus voorin zet hoef je er minder hoge tonen in te draaien waardoor je dus minder kans hebt op vervorming in je hoge tone,.. vrij simpele manier dus om je soundquality te verbeteren,...

ik merk gewoon dat er teveel geklooit word met geluid het is moeilijker als de meeste mensen denken het is niet zomaar er in zetten en knallen,.. je kunt je geluidsquality gigantisch verbeteren door kleine dingetjes,....

jullie zouden je hier is meer in moeten verdiepen en testen in je eigen auto en dan zul je zien dat je versteld staat hoe veel je sound te verbeteren is


Easy Tiger... :shock:

Wat betreft die sub ik zeg niet dat het MOET.... Maar handig is wel.. Uiteraard kun je je sub in je Dash proppen als je wil... Handig is weer anders.. Het is dus geen geschreven regel wat ik zeg! :evil:

Ennuh... zet jij je tweeters eens op je dash of in je A-stijl.. dat klinkt een stuk beter dan dat je ze in de deuren zet.. Want daar zou je eens de middeltonige speakers moeten plaatsen... Je weet wel? het andere gedeelte van de composet? :)

cc-junk
AX driver
AX driver
Posts: 38
Joined: ThuJul01, 2004 12:54:12 AM
Location: Uithoorn

Post by cc-junk »

axgt_1.4 wrote:Kijk, aan deze informatie heb ik wat!

Allereerst heb ik niet echt een budget. Ik ben uiteraard student dus een compleet rockford fosgate systeem gaat um niet worden. Ik wil ook alles in delen kopen.

Over de radio. Ik had al een Sony X-Plod radio op ut oog met CD/MP3/RDS/etc dus dat is zeker geen zooi mag ik aannemen. Ook zag ik pas een VDO Dayton hier op het forum (van 155 euro ofzo) die ik ook erg mooi vind. Welke uitgangen deze 2 radio's hebben zal ik idd nog even nazoeken i.v.m. eventuele toekomstige plannen!

De speakers ben ik bijna over uit; 2x 13cm (waarschijnlijk sony) speakertjes ter vervanging van de standaard achter speakers en voorin ook 2 13cm speakers. Die wil ik in de deuren waarschijnlijk gaan in bouwen. Ik mag mij zelf gelukkig beschouwen als erg handig dus dat komt wel goed.

Ook heb ik nog een vraag. Wat doet een versterker nu precies? Oke hij versterkt het geluid, maar waarom? En wat is het verschil tussen een 2 kanaals en 4 kanaals versterker (simpelweg de hoeveelheid boxen die er op kunnen?)? Is een versterker een echte aanrader? Ook bij een dure radio die een betere versterker heeft als een goedkoop geval?

Ik luister zelf meestal trance en top40 muziek. Een beetje bass moet er zeker inzitten, maar keiharde gabber draai ik (gelukkig) niet.


Ik heb ongeveer een maand geleden voor 119 euro een Sony CDX-S2200 (X-Plod CD/MP3) aangeschaft. Ik moet zeggen dat ik heel goed te spreken ben over deze radio. Zelfs met de baggerspeakers die standaard in mijn AX zitten geeft ie redelijk geluid.

Uitgangen: 4 speakeruitgangen van 50 Watt, Een versterkeruitgang, en een relais aansluiting voor een electrische antenne
(wat dat ook moge zijn)

Ik ben van plan binnenkort andere speakers te kopen maar heb nog geen idee wat voor.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

cc-junk wrote:
Uitgangen: 4 speakeruitgangen van 50 Watt, Een versterkeruitgang, en een relais aansluiting voor een electrische antenne
(wat dat ook moge zijn)


die electrische antenne uitgangs is een voeding (of signaal) voor een motortje wat je antenne uitschuift als je de radio aanzet (en andersom). :) Heeft mijn medion radio ( :oops: ) ook....
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

tja

ik heb voor 159 euro een

jvc mp3 met 4x 50w

3 rca uitgangen ( kun je dus 3 versterkers op aansluiten ) waarvan 1 een subwoofer out is

en een line in ..

en een afstandsbediening

en voor hoedenplank speakers zou ik echt voor een setje rockford of zo gaan .. de wel wat duurdere merken .. je kan wel goedkope dingen gaan kopen maar daar krijg je toch weer spijt van op een gegeven moment..
Last edited by TTF on TueNov30, 2004 3:40:31 PM, edited 1 time in total.
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Kakelbont wrote:
cc-junk wrote:
Uitgangen: 4 speakeruitgangen van 50 Watt, Een versterkeruitgang, en een relais aansluiting voor een electrische antenne
(wat dat ook moge zijn)


die electrische antenne uitgangs is een voeding (of signaal) voor een motortje wat je antenne uitschuift als je de radio aanzet (en andersom). :) Heeft mijn medion radio ( :oops: ) ook....


ik ben nog geen radio ( cd speller radio ) tegen gekomen die dat nog niet heeft... een remote..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

Ik ben ook ff aan het kijken naar een iets betere radio aangezien Medion toch wel errug bagger is. Hij slaat bij het minste of geringste over. Wat ik hoorde is: Pioneer en Kenwood= goed en wat duurder en je betaald al iets voor het merk. JVC goed merk qua prijs kwaliteit. Sony geen idee. Wat ik zoek is een vrij basic unit met +- 4x40 of 4x50W. Liefst met Mp3 maar hoeft niet. Wat is nu slim om te doen? Op marktplaats zoeken naar een goede 2e hands van een jaar of 1/2 oud en een luxer model aanschaffen, of toch nieuw kopen en een van de meer basisuitvoeringen kiezen? (reken op een budget van 100-120e)?

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Buks wrote:Ik ben ook ff aan het kijken naar een iets betere radio aangezien Medion toch wel errug bagger is. Hij slaat bij het minste of geringste over. Wat ik hoorde is: Pioneer en Kenwood= goed en wat duurder en je betaald al iets voor het merk. JVC goed merk qua prijs kwaliteit. Sony geen idee. Wat ik zoek is een vrij basic unit met +- 4x40 of 4x50W. Liefst met Mp3 maar hoeft niet. Wat is nu slim om te doen? Op marktplaats zoeken naar een goede 2e hands van een jaar of 1/2 oud en een luxer model aanschaffen, of toch nieuw kopen en een van de meer basisuitvoeringen kiezen? (reken op een budget van 100-120e)?


Ik zou zelf dan wat langer doorsparen, en dan ineens een wat betere radio kopen, of kijken naar een goeie 2e hands, maar dan moet je wel weten waar je naar zoekt.
Ik heb zelf een aantal jaar terug een Kenwood Mask gekocht bij een sloperij, daar kan je het ook nog wel eens treffen. Later een 10 cd mp3 wisselaartje via ebay dr bij, en ik zit voorlopig goed, al kom ik daarmee wel ruim boven het gestelde budget dat je hebt.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

doorsparen voor een goede radio lijkt mij idd ook het meest voor de hand liggende.

ik heb mijn radio echter 2ehands gekocht [via citrosport] en dat scheelt wel heel veel geld en de kwaliteit blijft hetzelfde..

je moet dan echter wel heel kritisch zijn over de staat en over wat je zoekt. Ik heb ook al meerdere malen 2ehands laptops gekocht en als je gewoon oplet met wat je koopt en veel info vraagt voordat je gaat kijken dan komt het altijd wel goed
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

voor rond de 88 euro een nieuwe sony..

of voor 159 euro een overjarig jvc model met mp3 subwoofer out en 2 versterker uitgangen ... zoek eens een acr dealer winkel in de buurt op ..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

TTF wrote:voor rond de 88 euro een nieuwe sony..

of voor 159 euro een overjarig jvc model met mp3 subwoofer out en 2 versterker uitgangen ... zoek eens een acr dealer winkel in de buurt op ..


Overjarige modellen boeit verder niks, beter een goed overjarig model kopen dan een goedkoop nieuw model met minder mogelijkheden.
Versterker uitgang + wisselaar uitgang lijkt me wel het minimum wat dr op moet zitten

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

jup dat heeft mijn jvc...

en line in ... :)

type nr is

kd-lh70r
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Swatchyaxowner
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 281
Joined: ThuJun12, 2003 6:37:25 PM
Location: Hillegom
Contact:

LALA Ralf is weer in de huis

Post by Swatchyaxowner »

RALF YOUR THA MEN !!!

Sony was dat ??
Sony hoort thuis testaan.
JVC das nice !!! maar om te zeggen dat hun speakers goed zijn daar ben ik het nog niet helemaal over eens maar tis zo ie zo veeeeel beter dan Sooitje

En idd
lagetonen maakt niet uit waar je ze plaatst. dat drinkt gewoon overal door heen.
Hoge tone is fijn als ze van voren komen EN van opzij dat klinkt gewoon fijn en in de meeste gevallen ook mooier.

Gr Jef

PS: Ralf ik wil nog steeds een keer jouw Soundstream beluisteren :syellow
Type en Spellings Fouten voorbehouden !!!

Getinte ramen ASO ?? Wel nee dat is pas klasse hebben :D

Marc01
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 266
Joined: MonSep20, 2004 7:52:48 PM

Post by Marc01 »

TTF wrote:
Kakelbont wrote:
cc-junk wrote:
Uitgangen: 4 speakeruitgangen van 50 Watt, Een versterkeruitgang, en een relais aansluiting voor een electrische antenne
(wat dat ook moge zijn)


die electrische antenne uitgangs is een voeding (of signaal) voor een motortje wat je antenne uitschuift als je de radio aanzet (en andersom). :) Heeft mijn medion radio ( :oops: ) ook....


ik ben nog geen radio ( cd speller radio ) tegen gekomen die dat nog niet heeft... een remote..


Sony scheidt die 2. Er zit een speciale versterker remote op (AMP. REM. staat op het labeltje, voor wie het nodig heeft), ik geloof dat die remote iets meer kan hebben dan de antenne uitgang.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

tja ik ben geen fan van sony dus ik weet het niet..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

luisteren naar mijn soudnstream kan maarre ik moet eerst een nieuwe hu regelen mijn versterker uigang is nml naar de knoppen,...
ik ben er nog niet helemaal uit wat ik wil dus ff blijven zoeken maar ik kan ??n ding vertellen het word geen SONY!!! :lol:

denk aan pioneer alleen prijzen staan me niet zow aan ik heb nu jvc maar met pioneer heb je voor hetzelfde geld toch wel wat meer mogelijk heden


maar je mag het offcourse een keer checken dan mogen 3 man er met sony langs gaan staan en dan we ff een db drag en een soudquality check
:twisted:

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Juh ik heb nu ook Sony's :D
?7,50 bij de kringloop :D
Het hele verhaaltje staat hier (onderaan).
Kijk uit, een Cactussssss

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

das nog 6,50 te veel

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Ralf wrote:das nog 6,50 te veel


ik vind het eigenlijk wel net prijsje :) tenminste.. tis compo setje toch? dacht ik tenminste te zien..

mjah! have fun ermee! :)
Image

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Ralf wrote:das nog 6,50 te veel


Ik vind het een beetje flauw worden..
Iedereen weet dat jij Sony Xplod niks vind.. Maar goed, ik heb het er gewoon niet voor over om een of ander pro installatie in te bouwen als dit meer dan voldoende is.

Want ik hoef ook niet met DB-drags mee te doen!

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

q01z wrote:
Ralf wrote:das nog 6,50 te veel


ik vind het eigenlijk wel net prijsje :) tenminste.. tis compo setje toch? dacht ik tenminste te zien..

mjah! have fun ermee! :)


Jep 3-weg, maar heb de tweeters nog los liggen omdat die - uiteraard - niet in de hoedenplank hoefden... Komen nog een keer voorin... Misschien.
En Brutus, ben het - uiteraard - eens met jou dat pro-spul er niet in hoeft. Hell, dat zou meer waard zijn dan de auto :D
Kijk uit, een Cactussssss

Post Reply