top versterkers?

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

een goede versterker is duur

eens
10
45%
oneens
12
55%
 
Total votes: 22

Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 472
Joined: FriDec03, 2004 5:03:41 PM
Location: Vlissingen
Contact:

Post by Edwin »

Een stukje ervaring kan ook geen kwaad :)

(iets wat ik dus nog totaal niet heb ;))
Image
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

koop gewoon geen rommel, NAH :lol:


(nu heb ik mezelf wat aangedaan door te vermelden welke amps ik net heb gekocht *vreest voor diefstal*) aaaaaaargh

Daan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SatApr08, 2006 6:11:01 PM

Post by Daan »

Drake wrote: Tegenwoordig is Audio-System rete populair, op zo'n beetje elke db dag of sq wedstrijd word je schijtziek van die gele banane zooi.


ik heb dus ook van die bananezooi gekocht.. ook gewoon omdat het goeie prijs kwaliteit is.. 2 radion woofers kon ik via via kopen voor 130 euro en de F2-500 versterker staat in bestelling voor 330.. valt nog aardig mee dus..;) daar ga ik niet veel meer geld voor uitgeven om "orgineel" te zijn
Image
1.1carb 4-bak:)

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

Daan wrote:
Drake wrote: Tegenwoordig is Audio-System rete populair, op zo'n beetje elke db dag of sq wedstrijd word je schijtziek van die gele banane zooi.


ik heb dus ook van die bananezooi gekocht.. ook gewoon omdat het goeie prijs kwaliteit is.. 2 radion woofers kon ik via via kopen voor 130 euro en de F2-500 versterker staat in bestelling voor 330.. valt nog aardig mee dus..;) daar ga ik niet veel meer geld voor uitgeven om "orgineel" te zijn


origineel zijn hoeft niet altijd veel geld te kosten. speakers en sub samen 300euro betaald (inclusief verzendkosten), leuk spul, goed spul, en nog eens vrij exclusief in BE en NL (ondanks dat t gewoon bij speaker&co te koop is). mijn amps das wat anders, ook exclusieg, iet meer geld en toch eigenlijk nog wel doenbaar en niet extreem. leuke nbouw van maken, en hup, klaar is kees/klara

Simon84
AX Starter
AX Starter
Posts: 12
Joined: WedApr12, 2006 3:17:01 PM
Location: Uithuizen
Contact:

Post by Simon84 »

Om origineel te zijn hoef je inderdaad niet veel te betalen. Ik heb een subje van 30 euro in mijn kofferbak liggen ( kost nieuw toch ronde 170 euro) van Cadence. Deze speelt gepoort zo heerlijk strak en hard, dat ik die gele meuk niet nodig heb :D

Mijn compo is alleen dan wel weer van die gele meuk, en kost dan weer 280 euro, dus ook voor dat standaard spul is het best duur. ( voor zover je de Helon serie van audio system standaard kunt noemen :lol: )

Daan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SatApr08, 2006 6:11:01 PM

Post by Daan »

whaaa helon serie is wel lekker toch? hoe klinkt ie;)
Image
1.1carb 4-bak:)

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

aaaaargh, al die bananen tegenwoordig :lol:


ik wil eens wat meer peerless, seas, vifa enzo zien. kost ook allemaal niet veel, rijden er ni zot veel van rond en t is heerlijk!

Simon84
AX Starter
AX Starter
Posts: 12
Joined: WedApr12, 2006 3:17:01 PM
Location: Uithuizen
Contact:

Post by Simon84 »

Die Helon is gewoon ziek. Speelt met maar 150 watt rms per kant al verschrikkelijk hard. Ik heb vandaag een Clarion apa 2104 versterker erbij gekocht. Die komt nu op de tweeters te staan, en dan komen de kicks rechtstreek op de versterker te staan, zodat ze de 150 watt rms volledig benutten. Ben benieuwd hoe het gaat klinken :roll:

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

kheb 'n versterkertje van Zeuz, zal wel niet veel bijzonders zijn, maar 't was de goedkoopste en daar keek ik naar :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

Simon84 wrote:Die Helon is gewoon ziek. Speelt met maar 150 watt rms per kant al verschrikkelijk hard. Ik heb vandaag een Clarion apa 2104 versterker erbij gekocht. Die komt nu op de tweeters te staan, en dan komen de kicks rechtstreek op de versterker te staan, zodat ze de 150 watt rms volledig benutten. Ben benieuwd hoe het gaat klinken :roll:



aha, jij bent dus *simon* met de satacoustics banner :lol:


sorry voor de off-topic, k wist niet dat er hier nog anderen van SYS rondhingen :oops:

Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 452
Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
Location: Poortvliet
Contact:

Post by Stuntmannetje »

X-TroniC wrote:
Simon84 wrote:Die Helon is gewoon ziek. Speelt met maar 150 watt rms per kant al verschrikkelijk hard. Ik heb vandaag een Clarion apa 2104 versterker erbij gekocht. Die komt nu op de tweeters te staan, en dan komen de kicks rechtstreek op de versterker te staan, zodat ze de 150 watt rms volledig benutten. Ben benieuwd hoe het gaat klinken :roll:



aha, jij bent dus *simon* met de satacoustics banner :lol:


sorry voor de off-topic, k wist niet dat er hier nog anderen van SYS rondhingen :oops:


Ik ben ook een SYS'er :evil:

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

aha, onze "bouwpakketjes" worden vertegenwoordigd op sys, positief :P

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

sys is zielig, toen ik met mijn creatie bezig was hadden ze allemaal commentaar,

toen het eenmaal af was en ze een foto zagen waren ze blij.

en hoe kan nou een kist van 22 mm mdf trillen... ja vast wel iets, munuscuuls, maar dat veranderd echt het klank-effect niet, ze wilden namelijk dat ik een tussenschot maakte.
als ik er eenmaal kijk lach ik me rot, er zijn er wel wat die er veel vanaf weten, dat geloof ik zeker, die zetten ook al die berekeningen neer enz, (maarja, daar heb je programma'tjes voor, zoek het programma, installeer het, en zoek zelf de berekeningen voor jouw woofer)

nee mij vind je niet meer op sys, alleen in het 2ehands topic soms als ik me verveel :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

ik ben ook een tijdje weg geweest op sys, ben t ook met veel dingen niet akkoord. maar je hebt er ook een paar die ?cht weten waar ze t over hebben, en de rest laat je gewoon links liggen.... maar k kan je wel ergens gelijk geven.


en wat de 2dehands topics betreft, daar vind je mij NOOIT! de meeste dingen worden daar gewoon overpriced verkocht...

Simon84
AX Starter
AX Starter
Posts: 12
Joined: WedApr12, 2006 3:17:01 PM
Location: Uithuizen
Contact:

Post by Simon84 »

Het is maar net hoe je dingen opvat. Sommige dingen op showyoursound moet je gewoon links laten liggen. Wij zijn daar met zn alleen gewoon heel erg gefocussed op kwaliteit, en een groot aantal mensen zijn nu eenmaal van mening dat kwaliteit veel moet kosten.

Daarom houdt ik me ook afzijdig van dat soort topics, en geef ik alleen advies waar iemand echt wat aan heeft.

En ja, ik ben *simon* met die SATACOUSTIC banner ( kan niets aan die banner doen, ik laat nu eenmaal graag zien voor wie ik werkzaam ben) :lol:

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

en ik ben X-TroniC die paar weken geleden een kleine rel heeft doen ontbranden op SYS en dan ff weg was :P

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

vind de Zeuz 4200 die ik nu heb(ik had de 2200 besteld maar ik krijg de 4200, goedzo Ron de Vries daar heb ik geen problemen mee. :) )

prima versterkertje al zeg ik het zelf. :P
ook vanwege zijn afmeting, hij past netjes langs de zijkant als de kapjes niet over de kabels zitten.

Image

4x200 watt

want dit topic ging toch over Top-Versterkers ?
ik vind dit wel weer een betere versterker dan ik voorheen wel is had van Stealth, alleen de JBL gto 120.1 die ik had (ver)sloeg alles, alleen hij was nogal kolossaal :(
Spreken is goud, Ductape is zilver.

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

JBL amps zijn vrij kolossaal ja, maar schijn bedriegt(als je m ooit open hebt gehad weet je wat ik bedoel), blij dat je blij bent met je amp.


aan mijn commentaren moet je trouwens niet altijd te veel aandacht schenken, ben nogal een audio-freak 8)

Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 452
Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
Location: Poortvliet
Contact:

Post by Stuntmannetje »

DuFF wrote:vind de Zeuz 4200 die ik nu heb(ik had de 2200 besteld maar ik krijg de 4200, goedzo Ron de Vries daar heb ik geen problemen mee. :) )

prima versterkertje al zeg ik het zelf. :P
ook vanwege zijn afmeting, hij past netjes langs de zijkant als de kapjes niet over de kabels zitten.

Image

4x200 watt

want dit topic ging toch over Top-Versterkers ?
ik vind dit wel weer een betere versterker dan ik voorheen wel is had van Stealth, alleen de JBL gto 120.1 die ik had (ver)sloeg alles, alleen hij was nogal kolossaal :(


Deze dus;
Image

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

vrij proper :lol: welke jbl was dat dan die er zo rommelig uit zag? gto 75.4 ofzo?

edit: ik mis me dus waarschijnlijk met een andere amp, want ff op ampguts gekeken, en allemaal vrij proper.... :lol:

Post Reply