jackplug met antenne stekker verbinden?
Moderators: Drake, webmasters
jackplug met antenne stekker verbinden?
ik wil mijn mp3-player graag op mijn autoradio aansluiten, nu dacht ik dit te doen door een jackplug met een kabel op een antenne-stekker aan te sluiten en dan deze stekker in de antenne-ingang op de radio te doen en de jackplug op mijn mp3-player, is dit mogelijk?
Nope, de antenne-ingang wil graag FM-"geluid" krijgen. De radio maakt hiervan dan iets dat de speakers kunnen weergeven. Je MP3-speler levert al dergelijk kant-en-klaar geluid, en je radio begrijpt op deze manier niet dat ie er niets aan hoeft te doen.
Wat je wel kunt doen is een FM-modulator (ook wel FM-transmitter) aan je MP3-speler hangen. Die maakt van je kant-en-klare geluid iets dat de radio snapt en de radio maakt er weer kant-en-klaar-geluid van. Ikzelf heb hier echter slechte ervaringen mee.
Veel handiger is een radio met AUX-in: koop voor een paar euro een kabeltje miniplug-naar-tulp, een kant in je MP3-speler, een kant in je radio, en klaar is brokp.
Of brand je liedjes op CD...
Ik hoop dat ik het zo een beetje goed en duidelijk heb verteld...
Wat je wel kunt doen is een FM-modulator (ook wel FM-transmitter) aan je MP3-speler hangen. Die maakt van je kant-en-klare geluid iets dat de radio snapt en de radio maakt er weer kant-en-klaar-geluid van. Ikzelf heb hier echter slechte ervaringen mee.
Veel handiger is een radio met AUX-in: koop voor een paar euro een kabeltje miniplug-naar-tulp, een kant in je MP3-speler, een kant in je radio, en klaar is brokp.
Of brand je liedjes op CD...
Ik hoop dat ik het zo een beetje goed en duidelijk heb verteld...
Kijk uit, een Cactussssss