ice :) wintervoorbereiding

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Post Reply
Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

ice :) wintervoorbereiding

Post by Joost »

Oke wat doe jij aan je ax als wintervoorbereiding!

ik zelf heb CV op AB ingebouwd voor de dichtvriezende sloten
de wisser in het midden gezet (houdt het karton goed op zijn plek)

en wil eigenlijk nog een setje winterbandjes op mijn reserve velgen leggen







ja ik zal het zo verplaatsen naar algemeen of technisch maar het blijft een voorbereiding op ijs :wink:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

hehe ik moet nog beginnen zelfs.. :$

heb al wel een krabber gekocht :P

en anti vries of zo in de ruitensproeiers

nu nog koelvloeistof in de motor ipv water.. :S :oops:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

frisovangent wrote:ik heb een k*t krabber gekocht .. grr :evil:

@ joost: winterbanden zijn niet zo noodzakelijk in nederland of vind jij van wel ..



klopt alleen met bredere banden loop je automatisch meer risico
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Joost wrote:
frisovangent wrote:ik heb een k*t krabber gekocht .. grr :evil:

@ joost: winterbanden zijn niet zo noodzakelijk in nederland of vind jij van wel ..



klopt alleen met bredere banden loop je automatisch meer risico
\

dat is niet geheel waar.. te brede banden is bij nat weer juist niet goed.. je krijgt dan meer kans op aquaplanning..

bovendien staan ed banden van de ax niet helemaal verticaal op de weg.. als je bredere banden neemt verergert dit effect.. en dat kan negatief werken
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

q01z wrote:
Joost wrote:
frisovangent wrote:ik heb een k*t krabber gekocht .. grr :evil:

@ joost: winterbanden zijn niet zo noodzakelijk in nederland of vind jij van wel ..



klopt alleen met bredere banden loop je automatisch meer risico
\

dat is niet geheel waar.. te brede banden is bij nat weer juist niet goed.. je krijgt dan meer kans op aquaplanning..

bovendien staan ed banden van de AX niet helemaal verticaal op de weg.. als je bredere banden neemt verergert dit effect.. en dat kan negatief werken



dat zeg ik toch :!:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

sorry Joost!

ik dacht dat er stond minder..
morgen bril kopen..
Image

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Ik heb het koelsysteem afgetapt en vervangen door kant en klaar koelvloeistof. (beschrermt tot -28 en dat lijkt me wel genoeg :P)

Ook heb ik een paar roest plekjes onder de auto behandeld met van dat landmacht PX-vet tegen de pekel zout troep dalijk... (m'n vader zei dat ze dat in het leger gebruikte om wapens in te vetten. Dat spul schijnt zo goed te zijn dat als je er een uzi mee invet, en in de grond stopt, en een jaar later er weer uit haalt, je er gewoon weer mee kunt vuren.)

Verder heb ik alle deurrubbers ingevet en siliconenspray in de sloten gespoten. Tegen het vastvriezen.

Ik ben winterklaar lijkt me 8) 8)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

winterbanden hebben totaal helemaal geen zin en ze slijten 10x harder,.. reden,...

het rubber van een winterband slijt veel harder als het warmer is als 5graden,... dus als je rijdt moet je band kouder zijn als 5 graden,....
dit komt in nederland dus bijna nooit voor tenzij je echt door sneeuw gaat ploegen maar hoe vaak ligt er sneeuw op snelwegen enzow

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Net mn accu vervangen, nu gaan mn lampen niet meer mee op mn richtingaanwijzer en hij start wat fijner.

Profiel van winterbanden is anders voor een betere afvoer van sneeuw en water. Tevens hebben ze een zachtere compound dus dan heb je automatisch meer grip. Maw winterbanden hebben wel degelijk effect in Nederland, maar of je het geld het waard vind is natuurlijk de vraag.

Waarom staat dit bij ICE
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Sander wrote:
Waarom staat dit bij ICE


joost humor..
ijsvoorbereiding ofzo..
Image

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

Ralf wrote:winterbanden hebben totaal helemaal geen zin en ze slijten 10x harder,.. reden,...

het rubber van een winterband slijt veel harder als het warmer is als 5graden,... dus als je rijdt moet je band kouder zijn als 5 graden,....
dit komt in nederland dus bijna nooit voor tenzij je echt door sneeuw gaat ploegen maar hoe vaak ligt er sneeuw op snelwegen enzow

Dat is niet geheel waar. Winterbanden voeren ook beter vocht af en blijven soepeler bij koude temperaturen dan gewone banden. Je hebt dus een betere remweg en grip. Het is inderdaad wel zo dat het 5 graden of kouder moet zijn, anders kun je beter zomerbanden gebruiken. Maar winterbanden hebben niks te maken met sneeuw en een bandtemperatuur van 5 graden.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

ik heb afgelopen winter op winterbanden gereden, en ik kan je wel zeggen, dat scheelt een flinke bak, helemaal als het flink nat is, of gesneeuwt heeft.

Dat ze zo hard slijten is volgens mij bullshit, dat valt best nog wel mee, de mijne zijn echt nog niet hard afgesleten, en heb dr toen toch aardig wat kilometers mee gemaakt. Mn vader heeft nog langer doorgereden op zn winterbanden omdat de velgen voor zn zomerbanden nog niet klaar waren, die zijn ook nog niet abnormaal hard gesleten, en mn vader maakt nogal wat kilometers.

Winterbanden vind ik zeker wel nuttig, ook met deze temperaturen zijn ze er best onder te gooien al.

Verder voer ik geen aanpassingen door voor de winter, koelvloeistof is goed, en verder heb ik niks aan te passen, op de banden na en een krabber in de auto. Ik zal hooguit een keertje extra moeten voorgloeien als het echt koud is

limovo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: WedJun16, 2004 3:45:07 PM
Location: Arnhem
Contact:

Post by limovo »

Een paar jaar geleden heb ik 2 maanden in Zweden gezeten in de winter. Ik ging daar naar toe met mijn Mini, met voor winterbanden en achter zomerbanden..... Erg leuke combi!! Levensgevaarlijk maar zeker In Car Entertainment!!!!!!!!!!!!


(en het gas erop houden!!!!!! anders loopt het net zo af als het filmpje van de 206 bij MULTIMEDIA)

__________________________________________________________
ax 1.4 diesel - 312538

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Centrale deurvergrendeling op afstandbediening ingebouwd.
Antivries erbij.

Verder geen banden e.d.
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

mijn ice voorbereiding;

ik ben halverwege met het terugbouwen van het originele luchtfiltersysteem.. alleen het flexibele stukje alubuis mis ik nog [ma weg gegooit] en jawel.. bij mij bevriest de carb! hij staat iets te arm denk ik, want als ik de choke er net iets ophou dan gaat het wel goed [en verbruik van 1:18,1 is ook neit goed ;)]

verder.. audio.. slicks.. warme jas.. paraplu..
en een moddercoating
Image

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

nieuw accuutje erin, dat was een koopje, 39 euro met oude inleveren,(automat light weight accu)
beetje antivries in de ruitesproeier, en klaar.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Ik moet bij de mijne het hele koelsysteem nog vervangen, heb wat lekkage, winterbandjes moet ik dr nog onder gooien, en antivries in de ruitensproeier. Verder denk ik er nog over om de hele bodem ff te tectyleren, en de wielkasten ook, dan is ie wat dat betreft ook gelijk helemaal klaar.

Post Reply