AUDIO PROJECT

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber

AUDIO PROJECT

Post by Ralf »

zoals al eerder gezegt ben ik met mijn audio bezig,...
ik heb inmiddels niewe speakers gekocht

het gaat om:
soundstream xsc.6 16cm composet van de tarantula serie
soundstream sst6.9 6x9 houdenplankspeakers van de tarantula serie
soundstream eg-10x dubbel spoels woofer van de edge pro serie

geen kattepis dus

gedaan:
dubbele bodem in de koffer gemaakt
vandaag mijn linkerdeur paneel gedeeltelijk verniewd voor de compo set

nog doen
morgen de rechter,...
nog nadenken hoe ik het in de koffer pcies ga inrichten

pics volgen

tank_driver
AX Master
AX Master

Post by tank_driver »

ik heb ook een dubbele bodem gemaakt van mdf is niet moelijk maar
hoe heb jij dat gedaan dan die dubbele bodem?
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ralf »

met mdf een raamwerk gemaakt daarna plaat op maat,...

bij mij komt de sub er omgekeert in (op de bodem dus)
dus naden en kieren afgepurt,...

maar ben al tegen problemen aan gelopen moet nml mijn bodemhoger maken ik heb em maar 5cm hoog gemaakt dus krijg ik waarschijlijk problemen met me sub je moet rekening houden dat je de helft van de diameter van je sub als hoogte aan houd in mijn geval dus 12 cm

dit gaat niet lukken in een ax dus maak ik em zo hoog mogelijk,....

Marc01
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Marc01 »

Ralf wrote:met mdf een raamwerk gemaakt daarna plaat op maat,...

bij mij komt de sub er omgekeert in (op de bodem dus)
dus naden en kieren afgepurt,...

maar ben al tegen problemen aan gelopen moet nml mijn bodemhoger maken ik heb em maar 5cm hoog gemaakt dus krijg ik waarschijlijk problemen met me sub je moet rekening houden dat je de helft van de diameter van je sub als hoogte aan houd in mijn geval dus 12 cm

dit gaat niet lukken in een AX dus maak ik em zo hoog mogelijk,....

Wat is het voordeel ervan om een sub op z'n kop te zetten, ik snap op zich dat het ruimte scheelt als je hem op de bodem wil schroeven, maar scheelt het ook in geluid?

Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ralf »

qua geluid maakt het nix uit,....
ruimte valt ook wel mee het gaat mij vooral om hoe het eruit ziet

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

Ralf wrote:qua geluid maakt het nix uit,....
ruimte valt ook wel mee het gaat mij vooral om hoe het eruit ziet

Dat is niet waar.. Vraag maar aan artic.. Die heeft ze in een kist gezet.. en bewust alsnog de subs omgedraaid... Omdat het beter was qua geluid / db's

Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ralf »

het enige waar dat aan kan liggen is dat de magneet in de weg zit maar dit is verschillend per sub,.....

maar ik ben ook terug gekomen op mijn besluit,....
niet voor het geluid maar omdat hij op de normale manier toch mooier oogt

foto's volgen

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

pics...

ik heb ook net mn

nieuwe hoedenplank en dubbele bodem klaar..:)

Ben nu van plan om met 2 x 10" woofers te gaan knallen..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ralf »

Image

Image

tank_driver
AX Master
AX Master

Post by tank_driver »

netjes hoor echt supper mooi

heb je nog vloerbedekking over?
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

wat zijn jouwn afmetingen van je dubbele bodem?

ik gebruik mijn dubbele bodem om mijn versterkers en kabel zooi allemaal op te ruimen ..

alleen nu ben ik genoodzaakt om te werken met 10 inch woofers.. opzich niet erg.. want die geven een strakkere en bass dan 12 inch heb ik mij laten wijs maken
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ralf »

heb je nog vloerbedekking over?

nopes heb in totaal 3,5m gebruikt voor de voor panelen en de koffer ruimte heb ook de bodem ondanks dat je em niet ziet beplakt,....

dit is btw geen vloerbedeking diit is speciale stof die alleen gebruikt word bij inbouw hijs nml geluidsisoleerend en extreem goed in hoeken en rondingen te plakken

je kunt dit gewoon bij de autohifi zaak halen is wel prijzig maar wel de moeite waard

alles is btw aangesloten nu ik heb de versterker en bekabeling allemaal weggewerkt onder de bodem,. ik kan overal bij door de rugleuning eruit te halen

morgen word alles afgesteld het gaat nu al extreem hard maar als hij afgesteld is nog harder,... hij klinkt ook echt super zuiver is echt goed spul dat soundstream

op jou vraag ttf

mijn bodem is 108 bij 52 maar dat ligt er natuurlijk aan hoe hoog je em maakt,...
ik heb de mijne 15cm hoog gemaakt dan kom je boven de rand uit maar dit is mooi op te lossen door er een hoek van 45 graden in te makenkijkt allemaal wat netter en niet zo "gemaakt"

als je je bodem gelijk als bovenkant van je basskist gebruikt moet je rekening houden met de hoogt en de liters je moet minstens de helft in hoogt hebben als je sub breed is,...
dus als de sub 25cm (10') is moet je bodem minstens 12,5 cm hoog zijn

Swatchyaxowner
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Swatchyaxowner »

Ralf jij weet hoe het moet

S O U N S T R E A M :wav:

Ziet er netjes uit !!

Gr Jeffry
Type en Spellings Fouten voorbehouden !!!

Getinte ramen ASO ?? Wel nee dat is pas klasse hebben :D

Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ralf »

thnx m8 :D

Ap
AX Starter
AX Starter

Post by Ap »

Mooi spul Ralf en een nette install, alleen de splitter van je compo zou ik uit het zicht hebben weggewerkt, maar ja smaken verschillen. En die hoge tonen speakers, kon je die niet beter kwijt op je dashboard of a stijlen?

Hoe voed je die sub, die compo set en de hoedenplankspeakers :?: allemaal met 1 versterker, of ...??? Heb je die hoedenplankspeakers eigenlijk wel nodig?

Ttf:
Die 10 inch sub's, dat hangt ten 1e natuurlijk van de kwaliteit af, maar als je dezelfde kwaliteit 10 en 12 vergelijkt, dan geeft de 10 een wat directer basgeluid, met minder laag dan de 12. Sterk overdreven: de 10" voel je meer "in your face", de 12" meer in je buik. Maar zoals al gezegd, de kwaliteit van het materiaal is het belangrijkst: een goede 10" voel je nog steeds meer in je buik dan een slechte 12" :)

Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ralf »

idd smaken verschillen,..

compo en hoedenplankspeakers worden op het moment door ??n versterker gevoed,.. maar daar komt verschil in er komt nog een derde versterker bij(hifonics) dus de compo wordt gebrugt op de bestaande de hoedenplank speakers gaan op e versterker waar nu de sub op hangt en de sub op de hifonics,...

ik vind wel dat hoedenplank speakers noodzakelijk zijn geeft wat mee ruimte aan je geluid,.. maar omdat die hoedenplank speakers zow tering hard gaan moet ik em voor zwaarder versterken maar dat gaat dus niet in deze opstelling,.. vandaar de 3e versterker,..

oja moet ook een ander accutje in want hij trekt het nu al niet

Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ralf »

wrom zou je je tweeters btw perse daar willen zetten dit werkt ook prima en ik hoef niet te boren in mijn dash og mijn halve a-stijl aan te passen,.. dit is een nette goeie oplossing

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

tweeters moet je toch richten. Nu lukt dat niet. Maar het hangt er natuurlijk vanafhoe gehecht je bent aan hoge tonen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Ap
AX Starter
AX Starter

Post by Ap »

Ralf:
Omdat je met die soundstream spullen werkt dacht ik dat je voor SQ ging, vandaar.

Zoals Sander zegt: Tweeters moet je richten. Hoe hoger de tonen, hoe beter je hoort waar ze vandaan komen (omgekeerd hoe lager de tonen, hoe moeilijker dit te bepalen is, daarom maakt het niet zoveel uit waar je je sub laat).

Ga je voor hoge kwaliteit geluid (SQ), of ga je voor een hard volume (SP)?

Als je voor SQ gaat, dan moet je de band voor je zien spelen als je je ogen dicht doet. Dan is het dus raar als het lijkt dat de trompetist/keyboard etc. ter hoogte van je knieen staat te spelen.

Als je voor SP gaat, dan maakt het je waarschijnlijk minder uit waar die trompetist/keyboard zit.

M.b.t. die hoedenplankspeakers: als die nu te hard doorkomen, dan kun je ze toch ook over de versterker van je HU zetten? Het gaat alleen maar om de fill toch? Tenzij je voor SPL gaat natuurlijk?

Een andere accu zit er idd wel in ja :D Weet je al welke hifonics amp je gaat nemen? Wat zijn die andere 2 amps? Die amp waar je compo en hoedenplank op hangen is 4 kanaals (naar ik aanneem) maar niet per kanaal/per 2 kanalen af te regelen?

Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ralf »

okeej over dat richten van je tweeters heel leuk allemaal maar ??n ding is je zeker nooit vertelt,.. je moet je hoge en mid/bass niet te ver uit elkaar zetten want dit klinkt helemaal voor geen meter en als je het over sq hebt moet je voor de grap is komen luisteren dan hoor je wat sq is,...

ik heb alles ingebouwd in overleg met ecs dat is de beste inbouw centre uit deze regio,...

als het echt zo'n verschil had gemaakt had hij me er wel opgewezen,..
je hoort nml ook niet dat mijn tweeters links en rechts in de deur zitten het klinkt als een vol geheel,...

wrom ik mijn hoedenplank speakers niet op mijn hu zet simpel,.. de versterker uitgangen van een hu zijn niet stabiel kortom meer kans dat je je speakers om zeep helpt,..

ik ga niet specifiek voor hard,..
ik ga voor kwaliteit maar het lieft wel zow hard mogelijk,...

versterker:
kenwood)speakers rondom
??n of ander onbekent merk) subs

mijn budget heeft het niet toegelaten om nog nieuwe amps te kopen,..

de hifonics dei erbij komt is volgens mij een warrior,.. ik neem deze van mijn broer over omdat hij alles van kicker gekocht heeft,...
ook best wel leuk spul,..

maare ap wat heb jij erin liggen dan????

Post Reply