kabels naar achter trekken

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Post Reply
Airpower
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: SunMar28, 2004 4:36:27 PM

kabels naar achter trekken

Post by Airpower »

Ik ben bezig met het installeren van een versterker in me AX. (1.1 TGE '92)

12V kabel ligt al in het dashboardkastje, dat was zo moeilijk nog niet.

Maar...
hoe kan ik eigenlijk alle andere kabels naar de koffer trekken?

Ik heb al geprobeerd binnenin langs de plinten, maar dat passen de kabels niet.
Ben nu bezig met proberen kabels te krijgen door de schacht onder de deur waar ook de andere kabels liggen, maar dit wil niet erg lukken.
Ik probeer vanaf linksboven net onder me stuur de kabels erin te krijgen, en wil die in het speakerkastje naast de achterbank eruit. Het lijkt wel of de horizontale (onder je deur) en de verticale (tussen je raam en je deur, 2 aparte compartimenten zijn).

Hoe hebben jullie je kabels naar de koffer getrokken?

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Beste Airpower...

Trek er een uurtje of twee voor uit!
Pak een beste torx schroevedraaier... Draai de stoelen eruit en de plintjes.. Je kunt nu zo de bekleding voor een deel (naar het midden toe) optillen en de kabels keurig neerleggen... Bekleding weer terug en de stoel weer vast zetten.. hup naar de andere kant en zelfde ritueel!

Denk er wel aan!!!! De 12 volt aan de kant van accu naar achteren (bestuurderskant!) De tulp stekkersnaar de andere kant... Als je ze te dicht naast elkaar neerlegt is er grote kans op storing.. dat wil je niet want dan kun je nog een keer!

Ik moet zeggen, ik moest veel meer kabels leggen dus ik heb er een halve dag over gedaan.. Maar nu doen alle lampjes en speeltjes het ook :D

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ooit aan een trekveer gedacht audiozaken gebruiken vaker deze methode
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

Ik heb t vroeger anders gedaan bij mijn ax, gewoon de kabelgootjes losgedraaid-->draad erin wrikken-->doortrekken tot achter en dan hoppa onder de achterbank door naar de koffer-->gootjes terug vastzetten en ik was klaar :) Was redelijk snel gepiept :)

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Joost wrote:ooit aan een trekveer gedacht audiozaken gebruiken vaker deze methode


Ik heb een laag dik isolatie spul er tussen zitten... tussen bodem en bekleding.. dus die trekveer kon je dan wel vergeten!

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Ax_Dude wrote:Ik heb t vroeger anders gedaan bij mijn AX, gewoon de kabelgootjes losgedraaid-->draad erin wrikken-->doortrekken tot achter en dan hoppa onder de achterbank door naar de koffer-->gootjes terug vastzetten en ik was klaar :) Was redelijk snel gepiept :)


Ik ook. Maar daar passen zijn versterkerdraden niet langs denk. Mijn speakerkabel paste zelfs maar net...
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Master Lee
Moderator
Moderator
Posts: 624
Joined: TueJun10, 2003 10:38:58 AM
Location: Putten
Contact:

Post by Master Lee »

ach je kan ook gewoon je stoel er uithalen heb ik ook gedaan is misschien 10 min werk maar je hebt prima de ruimte
Gratis geld verdienen met emails of met een quize ?? kijk dan hier

http://vanderlee.jouwpagina.nl

Post Reply