lexie wrote:Jah alles is duidelijk alleen het middelste niet!
Dat input gedeelte!!!!
Dit zijn 4 schroeven
R+
L+
GND -
GND-
Waar moeten deze naartoe?
En wat is dat kastje onderaan??
Als iemand het weet!!!
Ik hoor het graag!!!
Groeten, Lex
Daar sluit je de speaker uitgang van je radio op aan. L(inks) +, R(echts) + en op de ene GND - de min van links en op de andere GND - de min van rechts.
Het ziet eruit dat het de bedoeling is om de gewone speakeruitgang van je radio door te lussen naar deze (ouderwetse) equaliser, dus niet de line-out.
Heb het vermoeden dat het zo'n oude booster is, die versterkt het vervolgens zelf verder en maakt er kennelijk (volgens de tekening) 4 kanalen van.
Dat middelste gedeelte is de ingang van de eq. Daar komt dus je uitgang van je autoradio op. Dus uitgangen van je radio waar normaal je speakers op zitten gaan naar je eq en vandaar naar je luidsprekers.
Het lijkt trouwens alsof dit niet gaat werken, want zoals in het schema staat, komt dus je volle vermogen over je equalizer. Dat betekent als je wilt gaan filteren (wat een equalizer doet) dat je enorm grote spoelen en condensatoren nodig hebt, en dat je bovendien niets kunt instellen.
Normaliter sluit je een equalizer tussen je voorversterker en een eindversterker in.
Je cinch (tulp) uitgangen van je autoradio dus naar je equalizer, en dan van je equalizer naar je eindtrap.
dvdoornik wrote:
Normaliter sluit je een equalizer tussen je voorversterker en een eindversterker in.
Had er graag een foto van het ding bij gehad...
Ik schreef al dat het me nogal deed denken aan zo'n ouderwetse "booster"... en dat was weleens een versterker equaliser combi.
Tja... ik ben ook al héél oud... dus herinner me die dingen vaag...
dvdoornik wrote:
Had er graag een foto van het ding bij gehad...
Ik schreef al dat het me nogal deed denken aan zo'n ouderwetse "booster"... en dat was weleens een versterker equaliser combi.
Tja... ik ben ook al héél oud... dus herinner me die dingen vaag...
Ik krijg ook sterk het idee dat het een booster/equalizer is. Heb er vroegâh zelf eentje gehad van Blaupunkt, daarop moest je inderdaad de speakeruitgang van je radio aansluiten (high-power dus). De meeste autoradio's hadden toen volgens mij nog geen line-uitgangen (tulp).
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)