Zo long time no speak, maar ik heb weer eens wat hulp nodig, in mn Mazda ( ja ik weet ik weet ) heb ik een subwoofer gekocht, goedkoop dingetje voor een beetje ondersteuning. Tis een Magnat 300 Ultra Reflex, 600 Watt Max, 300 Watt rms, nu heb ik dus mijn oude versterker erop aangesloten, een 300 Watt 2 kanaals amp. Sub en amp zijn beide 4 Ohm. Maar wanneer ik mn sub een tijdje goed laat blazen houd ie ermee op, dan moet ik ff mn radio aan en uit zetten dan paktie het weer op.
Nu voelde ik dus aan mijn amp, en hij was bloedheet. Issie te zwak voor de sub en moet ie dus overtoeren draaien om de sub te laten werken, of is er misschien een ander probleem. Wanneer ik de radio aanzet hoor ik vanuit de sub ook een kleine *plof*.
Weet misschien een van jullie wat het zou kunnen zijn?
Alvast bedankt,
Muis
Oververhitte Amp
Moderators: Drake, webmasters
hmm dan zou er iets in de amp zelf kapot moeten zijn, ik heb net de massa helemaal opgeschuurd, en de Gain een stuk lager gezet, nu heeft hij het een uur zonder problemen gedaan, maar het was niet lekker om mn hand erop te leggen. Ik denk dat ik de versterker teveel belast. Binnenkort maar kijken voor een monoblokje oid.Drake wrote:lijkt erop dat de amp op een te lage weerstand heeft (b.v 1 ohm ipv 4) waardoor deze oververhit raakt, anders zou er iets met de amp zelf mis kunnen zijn
iig thnx voor je reactie, ik denk dat ik het met je eens ben.