Basic vraagje versterker

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Post Reply
pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Basic vraagje versterker

Post by pcrodent »

Als ik nou een radio heb met 4 uitgangen (hebben ze allemaal....) en een pre-amp-out. En ik sluit er naast de vier speakers die er nu op zitten een versterker op aan, en daar sluit ik dan nog een boel speakers op aan. Dan doen dus al die 6-8 speakers het? Kreeg namelijk ineens een leuk ideetje ;)

Andere, niet-zo-basic vraag: stel nou dat ik de pre-amp-out aansluit op de aux-in. Wat gebeurt er dan? (nee, ik ga het niet echt doen :P)
Kijk uit, een Cactussssss

RichardRR
prof AX driver
prof AX driver
Posts: 200
Joined: ThuSep30, 2004 12:42:57 AM
Location: Hapert

Post by RichardRR »

1. Ja dat kan zeker, wel opletten hoeveel speakers je per kanaal aan je versterker kan hangen.

2. Kun je doen, gebeurt er wel helemaal niks. Je pre-out is een signaal-gever. Hij kan niks ontvangen, dus zal er niks gebeuren.
Ax is back

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Thanx voor vraag 1.
Ad 2: maar Aux-in is een ontvanger, vandaar m'n vraag :)
Kijk uit, een Cactussssss

RichardRR
prof AX driver
prof AX driver
Posts: 200
Joined: ThuSep30, 2004 12:42:57 AM
Location: Hapert

Post by RichardRR »

Doorlussen binnen de radio dus?? hahaha :lol:
Geen idee wat er dan gebeurt! waarschijnlijk weinig. Je pre-out zend de muziek de je op hebt staan, als je je radio dan op aux zet, ontvangt ie het signaal van je pre-out. Geen idee offie dit zou kunnen "begrijpen", maaaaar omdat je je radio op aux hebt staan komt er (nog) geen signaal out de pre-out, omdat er niks op je aux binnenkomt... je creert een cirkeltje dus... snappie? :roll:
Ax is back

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Hehe ja ik snap 'm nu :D Nog niet aan gedacht. Thanx in ieder geval.
Kijk uit, een Cactussssss

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

er bestaat wel zoiets als ruis. als je dat aansluit en de volumeknop op "1" zet krijg je hoogstwaarschijnlijk een dikke brom waarmee je het zwakste deel in de schakel molt. waarschijnlijk is dat de ingang van je amp :)

Post Reply