Hoe hebben jullie stroom naar de achterkant getrokken ?
Moderators: Drake, webmasters
Hoe hebben jullie stroom naar de achterkant getrokken ?
Hoi,
Wat ik mij afvroeg was het volgende, iedereen die achter een versterker heeft zitten heeft daar stroom zitten vanuit de accu.
Ik heb een type 1 en weet begot niet hoe ik vanuit de accu het makkelijkste naar de achterkant kan gaan, ik heb het nu via de deur (dat zwarte stopje) maar vindt dit niet zo veilig aangezien hij daar de hele tijd moet knikken.
Ik was dus op zoek naar een andere manier, via de gewone kabelboom gaat het niet want dat is te klein om daar een degelijke voeding heen te gooien...
En kwa massa? Hoe en waar hebben jullie die aangesloten?
Als jullie voor die kabel een gat hebben geboord door het frame van de motorkamer, hoe hebben jullie dit dan goed afgedicht? Kun je hier foto's van posten om het mij duidelijker te maken?
Dit omdat ik via rondevries een woofer setje koop waar ook nieuwe kabels bij zitten van 16qm... heb namelijk geen zin dat ik zonder stroom kom te zitten
hebben jullie je versterker ook allemaal via een speciale aan/uit knop geschakeld?
Greetz en alvast bedankt
Wat ik mij afvroeg was het volgende, iedereen die achter een versterker heeft zitten heeft daar stroom zitten vanuit de accu.
Ik heb een type 1 en weet begot niet hoe ik vanuit de accu het makkelijkste naar de achterkant kan gaan, ik heb het nu via de deur (dat zwarte stopje) maar vindt dit niet zo veilig aangezien hij daar de hele tijd moet knikken.
Ik was dus op zoek naar een andere manier, via de gewone kabelboom gaat het niet want dat is te klein om daar een degelijke voeding heen te gooien...
En kwa massa? Hoe en waar hebben jullie die aangesloten?
Als jullie voor die kabel een gat hebben geboord door het frame van de motorkamer, hoe hebben jullie dit dan goed afgedicht? Kun je hier foto's van posten om het mij duidelijker te maken?
Dit omdat ik via rondevries een woofer setje koop waar ook nieuwe kabels bij zitten van 16qm... heb namelijk geen zin dat ik zonder stroom kom te zitten
hebben jullie je versterker ook allemaal via een speciale aan/uit knop geschakeld?
Greetz en alvast bedankt
Ik heb hem gewoon vanaf mijn radio ISO-stekker afgetapt, en dan wel de +12 volt welke geschakeld is aan mijn contact, tevens ook de min daar vandaan gehaald. Deze loopt via de rechterkant achter het handschoenenkastje langs de deurpost, onder de achterbank door naar achteren. Mooie is dat als ik contact aan zet, versterker ook aan gaat.
Dit is niet de beste manier, maar wel een makkelijke manier. Moet ik er wel bij zeggen dat ik niet zo'n hele zware versterker heb, en deze alleen gebruik voor een relatief kleine sub-woofer.
Rechts van je gaspedaal, precies in het midden onder je dashboard zit een "gat" naar de motorruimte, de meeste mensen laten de kabel daardoor naar binnen komen.
Dit is niet de beste manier, maar wel een makkelijke manier. Moet ik er wel bij zeggen dat ik niet zo'n hele zware versterker heb, en deze alleen gebruik voor een relatief kleine sub-woofer.
Rechts van je gaspedaal, precies in het midden onder je dashboard zit een "gat" naar de motorruimte, de meeste mensen laten de kabel daardoor naar binnen komen.
Ik heb hem eerst ook enkel geschakeld via het contactslot... maar dit vergt teveel van mijn dashbord aangezien ik straks 2 versterkers ga plaatsen, een voor mijn 4 normale boxen en een voor de sub. Dus ga veel te weinig stroom kunnen opbrengen voor mijn sub... thats a bad thing :S
Dus in het midden zit al een gat, dan is het zelfs makkelijker als dat ik dacht, ik wou namelijk een switch zetten in de midden console... dus dan is dat ook meteen geregeld Ik heb mooie military switchtes gekocht hiervoor.. dus zal wel leuk gaan uitzien
Nu enkel nog de beslissing nemen om die sub installatie te nemen... is weer geld uitgeven
is altijd moeilijk vindt ik, ik weeg dat veel teveel af
Maar ben altijd bang dat ik heel de auto uit elkaar ga knallen Hij rammelt zo al als ik mijn SQ installatie een beetje te hard zet bij een mooi liedje met bass...
maar ja, vannacht nog even over slapen en morgenvroeg bestellen en betalen als ik ervoor kies
Greetz
Dus in het midden zit al een gat, dan is het zelfs makkelijker als dat ik dacht, ik wou namelijk een switch zetten in de midden console... dus dan is dat ook meteen geregeld Ik heb mooie military switchtes gekocht hiervoor.. dus zal wel leuk gaan uitzien
Nu enkel nog de beslissing nemen om die sub installatie te nemen... is weer geld uitgeven
is altijd moeilijk vindt ik, ik weeg dat veel teveel af
Maar ben altijd bang dat ik heel de auto uit elkaar ga knallen Hij rammelt zo al als ik mijn SQ installatie een beetje te hard zet bij een mooi liedje met bass...
maar ja, vannacht nog even over slapen en morgenvroeg bestellen en betalen als ik ervoor kies
Greetz
Mag ik vragen waarom zo ver om? Ik bedoel, hoe langer je de kabel maakt hoe meer verlies je lijdt? Dus waarom van accu die aan de rijderskant zit eerst naar de bijrijders kant? Of heb jij je versterkers aan die kant van de auto zitten?
Ten 2e hadden jullie een standaard accu of een zwaarder type accu in de auto zitten?
Setje had vandaag aan moeten komen... is in het verdeel centrum blijven steken!!! Kl*te zooi!!! moet ik wachten tot maandag
Greetz
Ten 2e hadden jullie een standaard accu of een zwaarder type accu in de auto zitten?
Setje had vandaag aan moeten komen... is in het verdeel centrum blijven steken!!! Kl*te zooi!!! moet ik wachten tot maandag
Greetz
-
- AX liefhebber
- Posts: 499
- Joined: SatSep03, 2005 4:14:17 PM
- Location: 040-079-073
Omdat mij de meest logische plek lijkt. Is ook speciaal bedoeld om kabels het interieur in te trekken.
Kan me trouwens haast niet anders herinneren dan dat ik het zo gezien heb. Maar als je een beetje kabel hebt dan is dat verlies op die 5 meter niet zo groot.
Ik heb hem ook zo lopen, achter het dashboard ook gelijk de signaal draden naar dat punt laten lopen en nu heb ik dus een bundel van 4 draden naar achter lopen(+, R+L,+ schakeldraad)
De schakeldraad zit gewoon op mijn HU, dus als die aanstaat staat de versterker ook aan...
Kan me trouwens haast niet anders herinneren dan dat ik het zo gezien heb. Maar als je een beetje kabel hebt dan is dat verlies op die 5 meter niet zo groot.
Ik heb hem ook zo lopen, achter het dashboard ook gelijk de signaal draden naar dat punt laten lopen en nu heb ik dus een bundel van 4 draden naar achter lopen(+, R+L,+ schakeldraad)
De schakeldraad zit gewoon op mijn HU, dus als die aanstaat staat de versterker ook aan...
EX-Sofie-BX 1.9 GTI 16v'89
EX-Lisa-AX 1.4 GTI U9 '92
Lucy-AR 146 2.0TD Junior '99
beheerder van citroenax.hyves.nl
EX-Lisa-AX 1.4 GTI U9 '92
Lucy-AR 146 2.0TD Junior '99
beheerder van citroenax.hyves.nl
Pixels66 wrote:trouwens, ik heb geen aan uit schakelaar voor de versterker, hij gaat uit met het contactslot namelijk...
Zo kan je het idd ook doen als je geen 'remote' aansluiting hebt op je radio.
Dan kan je in ieder geval nooit vergeten de versterker uit te zetten.
Bij mij staat (zoals bij vrijwel iedereen) de versterker via de remote uitgang op m'n radio geschakeld, als je dan je radio aanzet springt ook automatisch de versterker aan.
Maar idd, als je niet zo'n aansluiting op je radio hebt, is het schakelen via je contactslot ook een handige oplossing
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.