top versterkers?

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

een goede versterker is duur

eens
10
45%
oneens
12
55%
 
Total votes: 22

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

Wie heeft er een beetje verstand en wil mij helpen met het aanschaffen van een leuke versterker+subwoofer? Er staat enorm veel op marktplaats.

Ik mis namelijk wat bas bij mijn 2-componentenspeakertjes in de voordeuren. Ik hoop met een niet al te lompe subwoofer en versterker de bastonen uit de speakers naar de subwoofer te krijgen.

Geen bagger, maar ook geen hoofdprijzen. En in heb niet veel ruimte achterin, er ligt al een gastank...

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

wat is je budget? en blijf van merken als caliber, climax, xxl powersound, marquant, .... weg aub.


als je t kan betalen lijkt me dit wel iets leuks (ja sorry jongens, t is geel en apen eten het graag, sorry :oops: )

audio-system twister f2-130 (?175)
intertechnik nova mds10DVC(?132.80)

moet je wel nog ff kistje omheen bouwen dan, maar heb je wel 350watt pure SQ bass in je wagen.

wil je goedkoper uit zijn: diezelfde versterker met een helix deep blue subje erop.


das allemaal nieuw he. anders moet je eens tonen wat je zoal interesseert op marktplaats?

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

Marktplaats kom ik veel tegen, maar het zegt me allemaal weinig. Liefst ben ik tussen 100-150 klaar voor een goede tweedehands woofer+versterker+kist (niet te groot). Kabels komen daar nog bovenop natuurlijk. Ik neem aan dat mijn bestaande speakers dan ook op de versterker komen?

Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 472
Joined: FriDec03, 2004 5:03:41 PM
Location: Vlissingen
Contact:

Post by Edwin »

Zou ik niet per s? doen, grote kans dat je die dingen gaat opblazen doordat je er teveel vermogen op zet vanuit je versterker.
Je zou natuurlijk wel die speakers kunnen vervangen door zwaardere speakers en die dan aansluiten op de versterker.
Heeft DuFF ook gedaan :)
Image
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

Ik heb iets zwaardere 2-weg speakers gemonteerd in mijn voordeuren. Ik meen JBL. Maar ik weet niet of die op een versterker kunnen.

Simon84
AX Starter
AX Starter
Posts: 12
Joined: WedApr12, 2006 3:17:01 PM
Location: Uithuizen
Contact:

Post by Simon84 »

Heb je gewoon [url]http://www.satacoustic.nl/indexcar.php?page=detailscar&id=1148
[/url]

Ben je voor 100 euro klaar, komt alleen nog een kistje timmeren bij, of 1 kopen voor 25 euro.

Dan heb je gewoon een leuk setje, wat nog aardig kan knallen ook :D

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Simon84 wrote:Heb je gewoon http://www.satacoustic.nl/indexcar.php?page=detailscar&id=1148

Ben je voor 100 euro klaar, komt alleen nog een kistje timmeren bij, of 1 kopen voor 25 euro.

Dan heb je gewoon een leuk setje, wat nog aardig kan knallen ook :D


even de link een link van gemaakt :)

Groetjes,

Michel

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

Ziet er leuk uit! Elders lees ik echter dat de versterker altijd meer Watt moet hebben dan de woofer. Dat is bij deze aanbieding niet het geval?

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Edwin wrote:Zou ik niet per s? doen, grote kans dat je die dingen gaat opblazen doordat je er teveel vermogen op zet vanuit je versterker.
Je zou natuurlijk wel die speakers kunnen vervangen door zwaardere speakers en die dan aansluiten op de versterker.
Heeft DuFF ook gedaan :)


@ Edwin:
heb ik ook gedaan? ik heb helemaal geen speakers op een versterker aangesloten, alleen me subje. speakers gaan hard genoeg, ik ben geen dove opa :) .

@ Handjes:
alle speakers kun je op een versterker aansluiten, zolang je het maar goed doet.

@Handjes nogmaals:
die set die Simon84 aanbied is netjes, zelf kistje maken is kinderspel, en anders wilt iemand 't wel voor je doen. je versterker hoeft niet meer vermogen te hebben als de woofer, als je het tenminste niet te zwaar gaat belasten, als je 't echt voor wedstrijden e.d. gaat gebruiken is 't wel handig om te goed te kijken naar de verhouding, echter de aangegeven vermogens van woofers en versterkers zijn nooit precies, (dacht ik mij te herinneren)
het is Ongeveer 200 watt rms en Ongeveer 700 watt max bijvoorbeeld(toch?)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

Kistje maken is wel te doen ja. Ik neem verder aan dat er een gebruiksaanwijzing bij zit om de boel aan te sluiten en in te stellen...
Rest alleen de vraag of ik mijn deurspeakers (die al flink meer vermogen leveren dan de standaard speakers) wel of niet op de versterker moet aansluiten of dat ik daar gewoon de bas uit moet gooien en de treble omhoog :P .

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Handjes wrote:Kistje maken is wel te doen ja. Ik neem verder aan dat er een gebruiksaanwijzing bij zit om de boel aan te sluiten en in te stellen...
Rest alleen de vraag of ik mijn deurspeakers (die al flink meer vermogen leveren dan de standaard speakers) wel of niet op de versterker moet aansluiten of dat ik daar gewoon de bas uit moet gooien en de treble omhoog :P .


bass uit een woofer komt daar zowiezo wel bovenuit, en dat ligt gewoon aan hoe jij je boel insteld, mijn sub staat nu op de helft, en op me radio laagst, en ik word nog gek :lol: allemaal een kwestie van afstellen(indien geen verstand, laat 'r dan naar kijken door een audiofiel(doe ik ook ) )
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Simon84
AX Starter
AX Starter
Posts: 12
Joined: WedApr12, 2006 3:17:01 PM
Location: Uithuizen
Contact:

Post by Simon84 »

Er zit geen handleiding bij om het geheel aan te sluiten, maar als je hier vragen over hebt, kan ik die simpel via de mail beantwoorden, net als vele andere members hier natuurlijk. Dat setje is aardig goed op elkaar afgestemd. De versterker levert rond de 125-150 watt rms, en het woofertje heeft ook ongeveer hetzelfde rms vermogen. Al met al een leuke set.

Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 472
Joined: FriDec03, 2004 5:03:41 PM
Location: Vlissingen
Contact:

Post by Edwin »

DuFF wrote:@ Edwin:
heb ik ook gedaan? ik heb helemaal geen speakers op een versterker aangesloten, alleen me subje. speakers gaan hard genoeg, ik ben geen dove opa :) .

Oh, dan heb ik dat verkeerd begrepen, dacht dat je die speakers ook op de versterker had zitten :)

Maar idd, d'r komt al redelijk wat volume zo direct uit de radio, 20 watt rms vermogen geeft opzich al flink wat herrie :)

@Handjes: Anders even een keer bij een ander luisteren voordat je zelf wat koopt.
Kan soms heel verhelderend zijn :)
Image
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Edwin wrote:Oh, dan heb ik dat verkeerd begrepen, dacht dat je die speakers ook op de versterker had zitten :)


welke speakers? die dingen in me hoedenplank zijn al weg hoor. ik heb nu gewoon 13cm'ers met tweeter en filter achterin zitten. en hierop zit geen versterker, kan wel, hoeft niet, zeer zeker niet, ben al blij met dit geluid :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

Het is me allemaal veel duidelijker inmiddels! Gewoon een kwestie van draadje naar achteren trekken en versterker en subwoofer+kist daarop aansluiten.
Sluit je de draad aan op de signaaluitgang van de radio trouwens?

Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 472
Joined: FriDec03, 2004 5:03:41 PM
Location: Vlissingen
Contact:

Post by Edwin »

DuFF wrote:welke speakers? die dingen in me hoedenplank zijn al weg hoor. ik heb nu gewoon 13cm'ers met tweeter en filter achterin zitten. en hierop zit geen versterker, kan wel, hoeft niet, zeer zeker niet, ben al blij met dit geluid :)

Weet ik :)
Die speakers bij de achterbank bedoelde ik ja :)

Handjes wrote:Het is me allemaal veel duidelijker inmiddels! Gewoon een kwestie van draadje naar achteren trekken en versterker en subwoofer+kist daarop aansluiten.
Sluit je de draad aan op de signaaluitgang van de radio trouwens?


Je trekt een 12v kabel vanaf je accu naar de versterker, direct bij de accu zet je de zekering.
Vanaf de radio trek je de signaalkabels (tulp) naar je versterker.
De massa van de versterker sluit je weer aan op een boutje in het chassis, of beter nog: een massapunt.
Als je de versterker in de koffer plaatst, doe het dan bij voorkeur links.
Achter je linker achterlicht zit een massapunt, dus daar kan je de massa van de versterker zo op aansluiten :)

Ook moet je een remote kabel vanaf je radio naar de versterker trekken.
Dit is een dun kabeltje waar een beetje stroom op komt te staan als je de radio aan zet, hiermee wordt de versterker ingeschakeld (en ook weer uitgeschakeld als je de radio uit zet).

Vanaf de versterker trek je de kabels door naar de subwoofer en eventueel nog de andere speakers als je daar ook wat meer vermogen op wilt hebben.
Kijk ook even in de audio FAQ, daar vind je nog wat tips voor het aansluiten etc. zo moet je proberen de signaalkabels niet langs de 12v kabel te leggen etc. :)
Image
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.

Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 452
Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
Location: Poortvliet
Contact:

Post by Stuntmannetje »

Nou als ik mijn speakers aansluit op de HU i.p.v. de versterker dan dan klinkt het zwaar kl@te, en heb ik ze zoals altijd op de versterker is het veel warmer qua klank en beheerst.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Koop maar eens een goede radio :wink: alles zit nu nog op de pio maar vergeleken met de oude 7600 is dit toch wel een enorm verschil maar nu staat de 8600 er wel om bekend dat deze een vrij goede interne amp heeft maar een losse amp is altijd beter.

Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 452
Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
Location: Poortvliet
Contact:

Post by Stuntmannetje »

Drake je geeft zelf het antwoord al "MAAR EN LOSSE AMP IS ALTIJD BETER" :lol:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

klopt maar met de interne amp van de 8600 valt zeer goed te leven en klinkt zelf beter dan de meeste ampjes die ik heb gehad.

Post Reply