Lanzar 13cm Compo Set

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Post Reply
Fietspomp
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 372
Joined: MonAug21, 2006 7:33:45 PM
Location: Vlissingen

Lanzar 13cm Compo Set

Post by Fietspomp »

Weet ik iemand of deze set een beetje goed is?
En met goed bedoel ik niet achterlijk hard maar gewoon goed hard :)

KLIK!

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

voor 10euro meer zou ik een helix blue composetje kopen eerlijkgezegd. stukken beter! minder vermogen, maar t zal zeker hard genoeg gaan! als je ze gewoon aan je radio hangt maakt t overigens geen zak uit wat de vermogens betreft, want je radio levert toch maar 15-20Wrms als je geluk hebt.

Fietspomp
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 372
Joined: MonAug21, 2006 7:33:45 PM
Location: Vlissingen

Post by Fietspomp »

Heb je daar een link van? Kan niets vinden op Helix Blue.... :oops:

En misschien plaats ik later een versterker erbij, is Helix dan nog de winnaar?

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

dan is helix nog steeds de winnar ja. helix is eigenlijk gericht op sound-quality voor het kleinere budget, kan dus niet verkeerd gaan mijn gedacht.

website van audiotec-fischer, fabrikant van helix en brax

gewoon eventjes een prijs-indicatie
Last edited by X-TroniC on TueOct10, 2006 9:05:54 PM, edited 1 time in total.

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

50Wrms is hard zat in een AX. als ik nu me radio opengooi (15Wrms dus), krijg ik al hoofdpijn na ff....


k zou zeggen, als je wil weten of t voor jou hard genoeg is, ga eens luisteren ergens.


d'r is wel meer te krijgen hoor, dan helix, maar dit is lekker goedkoop en toch zeer goede kwaliteit. lanzar is echte eersteklas rommel!
Last edited by X-TroniC on TueOct10, 2006 9:06:30 PM, edited 1 time in total.

Fietspomp
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 372
Joined: MonAug21, 2006 7:33:45 PM
Location: Vlissingen

Post by Fietspomp »

Kijk das wat ik wilde horen, ik ga denk ik (als ik geld heb)
eens luisteren in n winkel, jammer dat Rondevries nogal ver rijden is,
maar in Rotterdam zal vast ook wel n zaak zitten (En niet Remco-shop :x )

Bedankt voor de link!

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »


Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

X-TroniC wrote:Lanzar is echte eersteklas rommel!


Verkijk je niet op de opti/DC serie maar die kan je niet vergelijken met deze serie.

Fietspomp
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 372
Joined: MonAug21, 2006 7:33:45 PM
Location: Vlissingen

Post by Fietspomp »

Drake wrote:
X-TroniC wrote:Lanzar is echte eersteklas rommel!


Verkijk je niet op de opti/DC serie maar die kan je niet vergelijken met deze serie.




Nee ok maar de set die ik bedoelde is dus bagger begrijp ik :)

Maar goed, ik ga van t weekend kijken/luisteren bij n winkel,
hopelijk hebben ze goede shit!

Rondevries is te ver rijden, maar hier in de buurt (Hellevoetsluis)
zit ook zo'n zaak, die hebben ook wel goede merken hoorde ik!

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

Drake wrote:
X-TroniC wrote:Lanzar is echte eersteklas rommel!


Verkijk je niet op de opti/DC serie maar die kan je niet vergelijken met deze serie.


jij praat over de oude opti's, waren heerlijke dingen inderdaad (de amps dan, compo's heb k nooit gemogen van lanzar), de nieuwe daarintegen :roll: en prijs kwaliteit..... daarbij mag je nog eens de output-waardes van lanzar met een paar zakken zout nemen ook. ik wil nog de eerste lanzar tegenkomen met birthsheet/testrapport, of op z'n minst een CEA keurmerk....

amps van steg (en ik dacht ook audio-system, maar ben niet zeker) hebben een CEA2006 keurmerk, daar vertrouw ik net wat meer op dan de cyfertjes van een fabrikant die vooral bekend staat als instapper/middenmoter en steg en AS zijn dan nog eens goedkoper ook...


maar ok, t ging over een compo.... back on-topic, sorry voor t afdwalen

:oops:

Simon84
AX Starter
AX Starter
Posts: 12
Joined: WedApr12, 2006 3:17:01 PM
Location: Uithuizen
Contact:

Post by Simon84 »

Helix is een zeer goed merk. Het is echter niet dat dit een merk is voor mensen emt een klein budget. Het zit qua prijs gewoon op het niveau van van andere merken. Je hebt goedkope en je hebt er dure series van. Dit is met de versterkers net zo.

De Helix blue raadt ik je overigens niet aan, als je alleen speakers gebruikt. Het laag van deze compo is niet erg goed. Als je een subje gebruikt, en een beetje hoog affiltert komt dit setje wel weer in aanmerking.

De opti series van Lanzar zijn gewoon heel erg goed. De vibe series geven helaas meer vermogen op dan ze echt kunnen geven. Dit houdt niet meteen in dat het rommel is.

Er zijn echter nog veel meer goede merken. Een advies van mij: loop eens een carhifi zaak binnen, en laat je informeren. Een goede zaak kan voor jou budget altijd een leuk klinkende oplossing vinden.

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

wat is een klein budget natuurlijk.... een precision of competition-seire versterker is natuurlijk al wat duurder (wat vind je duur is hier vind ik wel een goeie vraag), maar de esprit reeks is toch wel dik in orde lijkt me. de dark-blue serie is ook helemaal niet duur, maar kwaliteit is naar t schijnt ook wel minder (alhoewel, als ik zie dat velen ook blij te maken zijn met een sony/pioneer/... , zal t wel loslopen). een compo moet naar mijn idee niet te veel bas weergeven, das werk voor de sub., en wil je de como wel laag tunen.... een AX is een lastige auto om sowieso een perfect geluid te krijgen, dus zal ook zo nauw niet steken.

dit is maar mijn bescheiden mening he, don't shoot me for it.

Post Reply