Goede ICE fora...

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Goede ICE fora...

Post by kevin.broke »

Ik zoek een goed ICE forum met niet teveel gelul over hoe mooi je installatie en hoe duur je spullen wel niet zijn, en iets meer over hoe de boel in elkaar zit.
Had me geregistreerd op showyoursound.nl, maar daar cre?er je al paniek als je om een simpele pinout vraagt, en van die rechtstreeks-uit-de-doos-prutsers of ik-ben-trots-op-mijn-12-subwoofers-13-in-een-dozijn-install gozertjes heb je echt geen fuck.

Iemand bekend met een forum waar ze ook wat w?ten?

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

showyoursound weten ze wel veel, maar zitten idd van die patsertjes bij die denken supercool te zijn met hun te dure installatie, maar ja, die rijden ook een golf he, dus wij weten wel beter.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

mjah.. ik vroeg om een pinout, omdat ik die gare stekker die achterop m'n radio zit niet wil ?n niet wil kopen voor 35 euro ?n te weinig ruimte heb achter m'n radio voor dat ding. beginnen ze met horrorverhalen over een auto die in de fik vliegt... van 12V / hooguit 2A op een goed gesoldeerde verbinding met krimpkous eromheen...

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Browny wrote:die patsertjes bij die denken supercool te zijn met hun te dure installatie, maar ja, die rijden ook een golf he, dus wij weten wel beter.


Psies, maar er zitten ook serieuze mensen daar :wink:.
hoewel dat er weinig zijn, kom zelf gelukkig niet vaak op dat forum.

maar pinout? ik neem aan dat je geen iso stekker wilt maar de zooi gewoon direct doorverbinden?

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Er zit een speciale stekker en daar moet ik een adapterkabel voor halen om een ISO-stekker aan te sluiten. Ik wil geen 86 stekkers achter m'n radio, is ook gewoon geen plek voor.. wil direct een kabel uit de radio en daar een ISO stekker aan.

Foto:
Image

Grappige is eigenlijk nog dat je die er nieuw vlgs mij ook bij moest kopen. Heb de complete doos nl., en er is geen plek voor :) Radio zit helemaal in piepschuim met minimale ruimte over, bovenin piepschuim is ruimte voor het hoesje + frontje (frontje in hoesje, anders niet, dus ok geen ruimte voor), en aan de zijkant van het piepschuim zit een inham voor het instructieboekje + 1mm speling voor additionele papieren... En dan zit die doos strak vol!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Bij de clarion van me moeder zat het kabeltje er wel gewoon bij hoor.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

hoort er bij te zitten, dus mits hij nieuw is even terug gaan.

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Bij showyoursound.nl werkt het meestal zo; wie de meeste loodbitumen in z'n deuren plakt, wint.
Owja, huis tuin en keuken oplossingen werken volgens de meeste mensen daar niet, je moet eerst iets kopen wat vooral duur is..

Brobeer anders ff een mailtje naar de support(ik neem aan dat het een clarion is).
http://www.clarion-eu.com/nl/Hot_Line.5880.0.html
45% kans op een nuttig antwoord :P .
Last edited by Bas_S on WedJul05, 2006 12:16:58 AM, edited 1 time in total.
Altijd meer PK's dan jou!

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

http://www.12vhifi.nl geen forum.. wel goede info...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 452
Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
Location: Poortvliet
Contact:

Post by Stuntmannetje »

Bas_S wrote:Bij showyoursound.nl werkt het meestal zo; wie de meeste loodbitumen in z'n deuren plakt, wint.
Owja, huis tuin en keuken oplossingen werken volgens de meeste mensen daar niet, je moet eerst iets kopen wat vooral duur is..

Brobeer anders ff een mailtje naar de support(ik neem aan dat het een clarion is).
http://www.clarion-eu.com/nl/Hot_Line.5880.0.html
45% kans op een nuttig antwoord :P .


Sorry hoor maar hier ben ik het niet mee eens,ik zit al 3 jaar actief op showyoursound en heb er nog nooit problemen gehad. En zeker altijd goede adviezen gehad als ik er zelf echt niet uitkwam.

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Ik zeg ook meestal :wink: , er zitten ook mensen die wel weten waar ze het over hebben :)

Tsja, het klinkt vaak wel beter, loodbitumen in een deur, ik heb liever wat minder gewicht, ligt er gewoon aan waar je je prioriteiten legt :D
(ik heb niet eens deuren waar een speaker in kan :P )
Altijd meer PK's dan jou!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Vond die eerste reacties in mijn topic nou niet echt dat je zegt van "wij zijn inventief" ofzo.

Meer het Remco Car Stereo-type.

Maar goed, er zaten 1 of 2 interessante reacties tussen..

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Je moet op een forum ook maar net de mazzel hebben dat iemand met verstand ervan op dat moment tijd en zin heeft om te reageren.

borremansrob
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 3
Joined: TueSep05, 2006 9:20:06 PM

Post by borremansrob »

kakanox wrote:Vond die eerste reacties in mijn topic nou niet echt dat je zegt van "wij zijn inventief" ofzo.

Meer het Remco Car Stereo-type.

Maar goed, er zaten 1 of 2 interessante reacties tussen..


beste kakanox,

ipv hier je ongenoegen te uiten over personen op een ander forum die je niet eens persoonlijk kent,nodig ik je hierbij uit om een keer langs te komen als er een Emmawedstrijd gehouden wordt.
14 en 15 oktober is er een wedstrijd in de Ahoy te rotterdam.
Dan zal ik met jou een rondje langs de auto's doen en dan weet ik zeker dat jij je standpunt over "wij zijn inventief" bijstelt.
dan zul je dingen gaan zien die verder gaan dan alleen een simpel stekkertje solderen.
want als je zelf zo inventief zou zijn ga je niet ergens vragen hoe iets te doen.
dus bij deze zie ik je graag in de ahoy.


Mvg,

Rob Borremans

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Interessante manier van meningsverschillen oplossen Rob; zou willen dat iedereen het zo volwassen zou opvatten :)

Neemt niet weg dat je misschien te snel een conclusie trekt uit de pak 'm beet 25 woorden die Kevin hier over het andere forum schreef. "Ongenoegen" haalde ik er namelijk niet uit (au contraire, de laatste zin is uitgesproken positief).
Kijk uit, een Cactussssss

borremansrob
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 3
Joined: TueSep05, 2006 9:20:06 PM

Post by borremansrob »

pcrodent wrote:Interessante manier van meningsverschillen oplossen Rob; zou willen dat iedereen het zo volwassen zou opvatten :)

Neemt niet weg dat je misschien te snel een conclusie trekt uit de pak 'm beet 25 woorden die Kevin hier over het andere forum schreef. "Ongenoegen" haalde ik er namelijk niet uit (au contraire, de laatste zin is uitgesproken positief).


lees dit topic eens,dan weet je een beetje wat ik bedoel.
http://forum.showyoursound.nl/topic.asp?TOPIC_ID=50794
we worden gezien als een stelletje johnny's met een 13 in een dozijn woofer en denken dat we heel wat zijn.
maar zo is het natuurlijk net ff niet.
daarom zou ik graag eens met hem door de ahoy willen lopen en even laten zien dat we dus geen "patsertjes" zijn.
misschien dat ie dan zn woorden terugneemt.

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Zijn die wedstrijden is samenwerking met een soort beurs ofzo?

Klinkt erg leuk om eens bij te wonen :D
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

borremansrob
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 3
Joined: TueSep05, 2006 9:20:06 PM

Post by borremansrob »

TwoTone wrote:Zijn die wedstrijden is samenwerking met een soort beurs ofzo?

Klinkt erg leuk om eens bij te wonen :D


14 en 15 oktober is er een beurs in ahoy waar ook wedstrijden worden gehouden.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

kakanox is niet meer actief op dit forum dus verwacht niet een antwoord :wink: , ik ben zelf overgens af en toe bij een wedstrijd te vinden inclusief die van emma.

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Beetje offtopic maarja:

Kijk op www.polderevent.nl

Ik kom misschien ook wel even kijken :)
Altijd meer PK's dan jou!

Post Reply