polyester??? oid :P

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Post Reply
katuut
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: MonMay29, 2006 1:34:57 PM
Location: Hoogeveen

polyester??? oid :P

Post by katuut »

is er iemand ook hier die met dat polyester oid bezig is geweest om de voorboxen in de wijnvakken te monteren?


zodat het allemaal mooi glad word etc en je het kunt spuiten?

en waar kun je dat kopen?


greetz Ruud
blaffende woofers bijten niet ;-)

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Bij de doe-het-zelf zaak kan je polyester matjes, harder enz kopen... wel ff handschoenen gebruiken he! ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 472
Joined: FriDec03, 2004 5:03:41 PM
Location: Vlissingen
Contact:

Post by Edwin »

Jaaaah en niet in een klein schuurtje zonder ventilatie doen ;)
Image
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.

katuut
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: MonMay29, 2006 1:34:57 PM
Location: Hoogeveen

Post by katuut »

waaaaaaaah het begint te jeuken ( die polyester dan he :wink: )


heeft iemand ook een plaatje van een voorbeeldje oid?
blaffende woofers bijten niet ;-)

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

katuut wrote:waaaaaaaah het begint te jeuken ( die polyester dan he :wink: )


heeft iemand ook een plaatje van een voorbeeldje oid?


Ik zou ff rond bellen voor de polyester, bij de bouwmarkt is het verschrikkelijk duur, ik zag laatst 3L hars met harder voor 20 euro, dat zijn tenminste prijzen.

en een voorbeeld kun je wel vinden op www.showyoursound.nl
gewoon ff een paar installs bekijken, bijn iedereen is met poly aan de gang.
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

katuut
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: MonMay29, 2006 1:34:57 PM
Location: Hoogeveen

Post by katuut »

ja ik had er al gekeken

ben er vaak te vinden :P


maar ik hoopte op een ax voorbeeldje voor boxen in de voordeuren... moooi een beetje schuin omhoog gericht oid :P
blaffende woofers bijten niet ;-)

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Miscchien van mdf een ring maken waar de speaker mooi in past.. dan met.. jaja ;) kippengaas een mooie vorm maken waarna je die beplakt met poly.. netjes schuren en dan spuiten of bekleden..

Zo zou je het kunnen proberen.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Edwin wrote:Jaaaah en niet in een klein schuurtje zonder ventilatie doen ;)


je word er wel lekker high van :lol: chemische troep haha, ik heb er m'n spoiler en morette-kappen mee aangepakt,

je hebt polyesterplamuur en glasvezelplamuur en setjes.

polyesterplamuur is gewoon een kauwgomachtige boter, makkelijk te bewerken, plamuur en harder mengen, en ongeveer 3 tot 5 minuten om het aan te brengen, maak nooit veel aan, je kan beter wat vaker het mengseltje maken, dan dat je in 1 keer heel veel maakt, kijk ook eerst hoe je het wilt aanbrengen en doe het stap voor stap.

glasvezelplamuur is eigenlijk hetzelfde alleen dan zitten er glasvezels door, die draden, dit zorgt voor een gewapende structuur waardoor het zeer sterk is, word het meest gebruikt om kuipen voor motors, spoilers, en nog meer van dat soort grote dingen te maken.
echter zit je met die vezels waardoor het oppervlak moeilijk te bewerken is, hierom zou je als basis glasvezelplamuur kunnen gebruiken, en dit gedeeltelijk opschuren, goed ontvetten, en dan polyesterplamuur erop doen om het wat egaler te kunnen maken, polyesterplamuur is namelijk makkelijk glad te strijken.

ook heb je setjes, dit is dan een soort hars in een pot, en glasvezelmatjes, dit drenk je als het ware in de hars, of je laat de hars over het matje lopen, en dat breng je op de goede manier aan, hierbij heb je dus een gewapende structuur, maar toch is het gladder en egaler als de glasvezelplamuur.

voor het idee wat jij wilt doen zou ik mdf-ringen maken, rond, en die schuin doorzagen, zodat ze in een hoek gaan staan, zo heb je 2 mdf-ringen met een hoek, dan monteer je die weer op elkaar zodat ze een nog grotere hoek hebben, en hieromheen zou ik dan met glasvezelmatten een mooie afwerking proberen te maken.

ik zou eerst wat oefenen zodat je weet wat voor eigenschappen glasvezel en plamuur allemaal heeft.

succes en maak wat foto's als update van je project :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply