accu en condensatorvraag

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

mja, maar ik rij nooit lange afstanden (uitzonderingen daar gelaten) en dan wordt t dus moeilijk om de accu echt terug vol te krijgen, terwijl hij toch wel rapper wordt leeg getrokken.

katuut
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: MonMay29, 2006 1:34:57 PM
Location: Hoogeveen

Post by katuut »

ik heb eeen diesel met 2 350 watt rms woofers en een aparte versterker voor de boxen

diesel heeft een sterkere accu maar als ik voor het stoplicht sta dan gaan me lampen aan en uit op de maat van de muziek....


hoezo stroom tekort :P
blaffende woofers bijten niet ;-)

robin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunDec14, 2003 10:21:59 PM
Location: Dirkshorn
Contact:

Post by robin »

Ja komt door de piek spanning die je woofers vragen bij een bass!!! :lol: :lol:
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

katuut wrote:ik heb eeen diesel met 2 350 watt rms woofers en een aparte versterker voor de boxen

diesel heeft een sterkere accu maar als ik voor het stoplicht sta dan gaan me lampen aan en uit op de maat van de muziek....


hoezo stroom tekort :P


en DAT wil ik dus niet. conclusie: nieuwe dynamo. zijn er dus nog zware dynamo's die passen?

edit: btw, als het enkel aan het stoplicht is oid dan enkel bij de pieken, zal je genoeg hebben aan een cap. maar ik vrees dat bij mij gewoon de boel een beetje licht is. nu zut ik rond de 90ampere, maar mijn install wordt nog verzwaard.

katuut
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: MonMay29, 2006 1:34:57 PM
Location: Hoogeveen

Post by katuut »

wat je ook kunt doen (goedkope oplossing)

een extra accu erbij en dan uit een camper zo'n relais trekken die die accu extra bijlaad als je hoofdaccu vol is ( ben je voor 50 euro mooi klaar)


ik vind het wel stoer eig van die knipperende lichten :P
blaffende woofers bijten niet ;-)

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

als je de boel stuk wil draaien, moet je het vooral mee laten kniperen..

gewoon grootste accu paken, en dynamo, en een condonsator volgens mij kom je dan een heel end, ik iedergeval wel
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

TTF wrote:als je de boel stuk wil draaien, moet je het vooral mee laten kniperen..

gewoon grootste accu paken, en dynamo, en een condonsator volgens mij kom je dan een heel end, ik iedergeval wel


daarom dus mijn vraag: "welke dynamo past nog" :wink:

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

katuut wrote:wat je ook kunt doen (goedkope oplossing)

een extra accu erbij en dan uit een camper zo'n relais trekken die die accu extra bijlaad als je hoofdaccu vol is ( ben je voor 50 euro mooi klaar)


ik vind het wel stoer eig van die knipperende lichten :P



gezond :roll: en kweeni wat jij, maar ik vind t toch niet echt fijn dat k dat dan ga horen in mijn muziek ook :? en zeg nou ni da je t ni hoort.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

X-TroniC wrote:
TTF wrote:als je de boel stuk wil draaien, moet je het vooral mee laten kniperen..

gewoon grootste accu paken, en dynamo, en een condonsator volgens mij kom je dan een heel end, ik iedergeval wel


daarom dus mijn vraag: "welke dynamo past nog" :wink:


ff citroen dealer bellen. Grootste ax dynamo is 80A, misschien dat er een grotere saxo dynamo is voor een saxo diesel met airco.

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

zo ver was ik al :lol: dacht ga t eerst hier toch ff vragen. goed, maandag ff bellen dan maar.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Browny wrote:
X-TroniC wrote:
TTF wrote:als je de boel stuk wil draaien, moet je het vooral mee laten kniperen..

gewoon grootste accu paken, en dynamo, en een condonsator volgens mij kom je dan een heel end, ik iedergeval wel


daarom dus mijn vraag: "welke dynamo past nog" :wink:


ff Citroën dealer bellen. Grootste AX dynamo is 80A, misschien dat er een grotere saxo dynamo is voor een saxo diesel met airco.


90A is de grootste, die ligt hier te wachten om onder de mijne te komen als mn huidige het opgeeft met de brakke koolborstels die ik dr in gezet heb.
Saxo dynamo is anders voor zover ik weet

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Met een goede condensator ben je al een heel eind.. die vangt de piekspanningen op. Een zwaardere ( nee niet qua gewicht ;) ) dynamo is wel handig om je accu "sneller" vol te krijgen... maar ook die kan de piekspanningen niet opbrengen, en dus zullen je koplampen alsnog gaan knipperen zonder condensator.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

TwoTone wrote:Met een goede condensator ben je al een heel eind.. die vangt de piekspanningen op. Een zwaardere ( nee niet qua gewicht ;) ) dynamo is wel handig om je accu "sneller" vol te krijgen... maar ook die kan de piekspanningen niet opbrengen, en dus zullen je koplampen alsnog gaan knipperen zonder condensator.


dat weet ik wel. t ging me ook niet zo zeer om die piekstroom want een condo ligt al klaar, maar dus wel om die accu optijd vol te krijgen. ik rijdt meestal maar afstanden van enkel kilometer (misschien een kwartiertje in de auto) en maar af en toe grote afstanden. dus t is erg belangrijk dat mijn batterij optijd vol is. de muziek is ook t eerste wat aan gaat in mijn auto, nog voor ik gordel aandoe en de auto start enzo. enfin, er gaat meestal een minuut of 5 ongeveer voorbij eer ik de wagen start.

@icebyte: 90ampere zou in principe genoeg moeten zijn om de accu heel snel vol te krijgen (met 80gaat ook maar ik speel liever op veilig) dus dan kijk ik maar ff of ik een 90A vind en laat ik dan misschien ook nog ff herwinden tot 100 ampere, tenminste als ik een 2dehandse vindt, want een nieuwe is zo al duur genoeg.... als ik daar nog de kosten van het laten herwinden moet bijrekenen, ben ik een fortuin kwijt aan een auto die binnen een jaartje ofzo vervangen gaat worden door iets anders.

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

In een kwartiertje tijd, laadt de dynamo meer dan genoeg op het "starten" op te vangen ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

[quote="X-TroniC"]de muziek is ook t eerste wat aan gaat in mijn auto, nog voor ik gordel aandoe en de auto start enzo. enfin, er gaat meestal een minuut of 5 ongeveer voorbij eer ik de wagen start. [quote]

Doe dit nu 's andersom, eerst starten, dan een muziekje, dan de rest.
Vind je auto jouw ook een stuk aardiger ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

X-TroniC
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: TueAug29, 2006 1:33:44 AM
Contact:

Post by X-TroniC »

TwoTone wrote:In een kwartiertje tijd, laadt de dynamo meer dan genoeg op het "starten" op te vangen ;)


hangt er maar vanaf hoe ver ie ondertussen wordt leeggetrokken he.

@rio97: tjah, ik word zot zonder muziek. en als ik eerst mijn auto start en dan pas de rest doe staat ie maar te draaien he.

enfin, we bellen morgen eens naar enkele citro-garages voor een 90A dyno

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

X-TroniC wrote:@rio97: tjah, ik word zot zonder muziek. en als ik eerst mijn auto start en dan pas de rest doe staat ie maar te draaien he.


ff beetje olie rondpompen voor je wegrijdt kan nooit kwaad, is alleen maar goed.

Post Reply