Versterker

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Door een soort van stekkerverbinding te maken heb je sneller kans op storingen, en ook de + en de massa hebben een overgangsweerstand, waardoor er minder stroom overblijft, en dus ook minder vermogen uit je versterker komt ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

dvdoornik
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: FriAug18, 2006 2:35:11 PM
Location: Zeeland

Post by dvdoornik »

duh :roll:

die overgangsweerstand zal het probleem niet zijn, gewoon zorgen voor fatsoenlijke stekker, dus aanhangwagenkoppeling met veel oppervlak. Goed inspuiten en klaar, nergens last van. Hoeveel vermogen wil je trekken dan.

offtopic

als je een keer in een testlab 10 watt hebt gehoord, echte watts, dan is dat genoeg voor een hele grote kamer.

bovendien is 1000 watt maar 4x zo hard als 10 watt.

Beter kun je kiezen voor hoog rendements speakers. 3 dB hoger = 2x zo hard.

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Mjah.. een aanhangwagenstakker kent geen problemen....... :?

Maar idd.... off topic :wink:
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 472
Joined: FriDec03, 2004 5:03:41 PM
Location: Vlissingen
Contact:

Post by Edwin »

Het is de zijkant van de kofferbak geworden, leek me toch wel de meest geschikte plaats :)
De stekker waarmee de 2 hoedenplank speakers zitten aangesloten is zo'n stekker die daar geloof ik wel geschikt voor is, staat zelfs op voor hoeveel ampere hij geschikt is en d'r is vrij veel contactoppervlak als je het vergelijkt met een gewoon stekkertje wat je aan een kabeltje knijpt :)

Er zitten trouwens ook gewoon front en rear tulp ingangen in de versterker, dus het ontbreken van een line out uitgang op de sony radio is geen probleem dan.
Mocht ik nog meer boxen willen plaatsen dan moet ik gewoon even een 2e signaalkabel trekken :)
Image
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

kabels

Post by MrBBQ »

Als je redelijk storing vrij muziek wil luisteren, dan moet je pluskabel en lijnkabel apart van elkaar leggen en massakabel ook apart leggen.
Massakabel aansluiten, carrosiekaal maken tot op het ijzer gaatje inmaken (boutje + moertje er door heen) aansluiten daarna weer spuiten.
Lijnkabels niet leggen bij stroomkabeltjes. (c.v. bij voorbeeld)


gr MR Dean
Saxo style is sexy style....

Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 472
Joined: FriDec03, 2004 5:03:41 PM
Location: Vlissingen
Contact:

Post by Edwin »

De pluskabel ligt apart van de tulpkabels ja.
Massakabel heb ik op het massapunt achter het linker achterlicht gezet, dus die loopt precies de andere kant op. heb ik dus gelukkig geen last van :)
(d'r zit trouwens een subje aan te komen)
Image
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.

Post Reply