Versterker testen

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Post Reply
muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Versterker testen

Post by muis_84 »

Hallo,

ik heb gister een versterker gekregen van mijn neef die had em in een stoffige hoek liggen. Maar hij wist niet meer of ie et nog deed. Wie heeft er een ideetje zodat ik snel kan testen of dit ding het nog doet. Zou het met een PC voeding kunnen of levert die niet genoeg stroom?

Ik wacht op jullie tips ;)
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

PC-voedingen moeten eerst door een signaaltje worden "aangezet". Meestal (altijd) wordt dat geleverd door de.... PC!

Dus daarop aansluiten en wachten tot ie power krijgt gaat niet lukken. Het lukt sowieso niet zonder een beetje geknutsel, want er komen alleen stekkertjes uit zo'n PC-voeding.
Ik zou gewoon ff een draad naar je accu regelen... Als die versterker het nog doet moet je dat namelijk uiteindelijk toch wel hebben als je 'm wilt inbouwen.
Kijk uit, een Cactussssss

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

gewoon eff een + - op de accu zetten en vergeet niet een 12v (+) signaal op de remote te doen.

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Inderdaad, de accu is een beter idee.
Wil je toch een computer voeding gebruiken moet sluiting maken met groene en de zwarte draad van de moederboard connector.
http://www.gideontech.com/content/articles/196/1
Dan van de 'molex' connector, dwz. zo'n kabeltje waar je een CDrom-drive mee aansluit, pak je een van de zwarte(0v) en een gele (+12v) en dan zou het moeten werken.

Pas alleen op.. als je veel stroom uit een goedkope voeding trekt, gaat het kapot.

Maareeh.. gebruik toch die accu maar.
Altijd meer PK's dan jou!

Post Reply