Versterker

Show your sound, of vraag de audiofiel voor tips

Moderators: Drake, webmasters

Post Reply
TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Versterker

Post by TB »

Ik heb van een collega voor een appel en een ei een versterker kunnen overnemen. Is bijna niet gebruikt en maar 1 keer ingebouwd geweest.

Het is een Pro Audio Labs Climax Bullet 350. Verder staat er op 350 real watts. (2 x 175W).

Kent iemand dit type?

Ik wil 'm in gaan bouwen in de Impreza die ik heb gekocht laatst. Ik heb er een nieuwe headunit ingezet (4x52 watt). Standaard heeft de impreza tweeters en een mid range in de voorportieren.

Achter in de hoedenplank zitten 3 weg JVC 6x9" speaker van max 120W per stuk.

Nu heb ik keurig een nieuw verloopstukje voor de radio erop gezet en aan de voorzijde komt er redelijk goed geluid uit, achter niks. Er loopt bekabeling van achter naar voren maar volgens mij komt het nergens uit. Ik heb het vermoeden dat de speakers achter ergens anders op hebben aangesloten gezeten (versterker) en nu dus gewoon los liggen.

Is het verstandig om de versterker die ik heb te gaan gebruiken voor de speakers achter? En dan eventueel een kwaliteits composetje in de voorportieren.

De radio heeft ook nog een subwoofer uitgang. Is die zo te gebruiken of valt het dan tegen als ik daar een sub op aansluit?

Hopelijk kunnen jullie me wat tips geven voordat ik van alles ga inbouwen wat toch weer tegen gaat vallen.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Mocht je echt kwaliteit gaan willen later, dan zou ik die climax droppen het is een budget amp maar absoluut geen goede mischien leuk voor op een paar goedkope hoedenplankers of voor eff tijdelijk maar meer niet.

ik heb er wel eens een opengehaald voor de gein en als je dat ziet is sony opeens high end :lol:

En ik ben niet de enige die dat denkt :lol:
Image

Subwoofer uitgang is puur voor een signaal(voordeel van een sub-uit is dat de sub op de Hu geregeld kan worden en al een low-pass filter bevat) niet om vermogen te geven aan een subwoofer daar is een versterker voor.

En stel je monteerd voor een goede compo, en achter 2 slechte speakers dan is de balans totaal zoek en krijg je slecht en goed geluid door elkaar.
Ik zou eerst een goede compo inbouwen en dan overwegen of hoedenplankers wel nodig zijn :wink: .

Dit zijn mischien handig sites om even door te lezen:
www.12v-hifi.nl
www.showyoursound.nl

Post Reply