Achterruitenwisser monteren

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
adriaan
Vlotte starter
Vlotte starter

Achterruitenwisser monteren

Post by adriaan »

Ik heb een AX zonder achter ruitenwisser (1.0 '93). Kan ik er 1 van de sloop halen en monteren, of moet de bekabeling dan aangepast worden?

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Re: Achterruitenwisser monteren

Post by Kakelbont »

adriaan wrote:Ik heb een AX zonder achter ruitenwisser (1.0 '93). Kan ik er 1 van de sloop halen en monteren, of moet de bekabeling dan aangepast worden?

Je zal 1 plusdraad moeten trekken van de schakelaar naar de motor achterin. Deze draad kan je onder de vloer of achter je dorpels verwerken.
De massa kan je pakken via een boutje in je kofferbak of bij het linkse achterlicht.

Ik had de plus draad destijds gepakt van de sigaretaansteker-plus. En deze direct zonder relais geschakelt via de originele schakelaar (even in je zak steken als je toch op een sloop bent).
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Bekabeling zal je zelf moeten leggen, maar dit hoeft geen probleem te zijn.

Wat je nodig hebt is het motortje + bevestigingsplaat + wisserarm; en die stukken tussen wisserarm en motortje; draad van de kofferklep totaan het dashboard; zijn 2 kabels uit m'n hoofd (kan je onder het tapijt kwijt) en het "geavanceerde" aansturingspookje voor bij het stuur, zodat je 'm ook kan bedienen.

Alles is wel van een sloper af te halen, van pookje tot bekabeling en motortje + bevestiging. (dan zie je gelijk hoe het origineel zit)

EDIT: Hmm zie nu net dat 't met minder kabels ook kan

Post Reply